LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studie boeken besteld bij Intere, zoekgeraakt bij TPG Post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RoelOnline

Studie boeken besteld bij Intere, zoekgeraakt bij TPG Post

Ongelezen bericht door RoelOnline »

Hallo,

Ik heb via de website van Intere (www.intere.nl) 2 boeken besteld voor mijn HBO opleiding. Via hun site kon ik via track en trace van TPG kijken hoe het zat met de status van mijn pakketje. Nu staat daar dat ik ze al ontvangen heb, maar dat is niet het geval. Ik heb nog NIKS ontvangen. Ik heb wél al betaald (machtiging afgegeven) Nu vertelde intere dat ik het maar bij TPg moest uitzoeken hoe het zat, en dat heb ik dus gedaan. Maar nu heb ik bericht gehad van TPG en die vertellen dat Intere (de verzender dus) een onderzoek moet opstarten om te zien wat er met het pakketje gebeurt is.
Als dit nu tot niks uitloopt, kan ik dan mijn geld terug krijgen??

Groet,

Roel

roelonline

Re: Studie boeken besteld bij Intere, zoekgeraakt bij TPG Post

Ongelezen bericht door roelonline »

Wat ons betreft is dit eigenlijk een kwestie tussen u en de TPG post. Ook al zegt de TPG dat wij dit moeten regelen. Wij vinden dit heel vreemd aangezien de TPG op hun site aangeeft dat ze het pakketje hebben afgeleverd.

Wij kunnen een poging voor u wagen, maar wij staan buiten deze kwestie.

Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u hierover infomeren.

Met vriendelijke groet,
interE

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, dom dat je al hebt betaald, anders hadden ze heus hun handen uit de mouwen gestoken.

Het is eigenlijk zo dat de verstuurder, Intere, dit moet uitzoeken met TGP, maar ja, de centen zijn binnen.

Volgende keer kun je de boeken maar beter onder rembours laten komen, of gewoon naar de boekhandel.

traceren

Ongelezen bericht door traceren »

ervan uitgaande dat de afzender de boeken als pakketpost heeft verzonden, heeft die een bewijs van verzending gekregen. Diegene die het pakje ontvangt moet voor ontvangst tekenen. Op het verzendbewijs staat een barcide. Aan de hand daarvan kan TPG de gang van het pakje traceren en ook vaststellen of het al dan niet bij de geadresseerde is afgeleverd. De ontvanger moet voor ontvangst tekenen. De afzender is de enige die beschikt over verzendbewijs met barcode. Hij moet daarmee dus naar het postkantoor stappen. Is het pakketje afgeleverd moet TPG een ontvangststaat kunnen tonen met daarop de handtekening voor ontvangst. Is het echter ergens in de molen blijven steken, zal TPG ernaar op zoek moeten. Is het beland bij een minder eerlijke medewerker, kan een claim ingediend worden bij TPG. Probleem is alleen dat bij een schadevergoeding niet wordt uitgegaan van de werkelijke waarde, maar een die is gebaseerd op bijvoorbeeld het gewicht. Feitelijk geldt dus voor een pakje boter dezelfde schadevergoeding als voor een kostbare diamant. Studieboeken kosten meestal een paar cent. U zulr dus waarschijnlijk maar een fractie van de schade vergoed krijgen.

Gesloten