Regelmatig versturen wij kleine pakketjes van minder dan 500 gram binnen Nederland. Dit kost bij TPG post € 5,50, als je er verder geen aanvullende diensten bij neemt. Als je hetzelfde pakketje echter zou versturen binnen Europa, dan kost het slechts € 2,75 (minder dan 250 gram) of € 4,05 (minder dan 500 gram).
Volgens TPG worden de tarieven voor het vervoer over de landgrenzen bepaald door de UPU (de wereldpostunie). TPG bepaald zelf de tarieven voor het binnenlands vervoer. Daar zitten dan ook allerlei aanvullende diensten bij, zoals bijvoorbeeld de snelle levertijd en track en trace.
Nu zit ik daar helemaal niet op te wachten, snelheid is voor mij niet het belangrijkste en track en trace is van geen enkele waarde zolang je geen aanvullende dienst hebt bijgekocht. Zo zijn er verschillende pakketten op mijn vorige adres volgens track en trace bij mij bezorgd, echter ik heb ze niet mogen ontvangen, en de TPG wast zijn handen in onschuld, 'dan had de verzender maar een aanvullende dienst moeten nemen'. Dat ik verschillende malen pakketjes onder mijn deurmat heb aangetroffen (Ra,ra, hoe kan het nu dat sommige pakketten verdwijnen?), dat maakt allemaal niet uit.
Het komt er dus op neer dat ik gedwongen ben om gebuik te maken van deze 'diensten', waar ik niet om gevraagd heb, maar maar ik dus wel voor moet betalen (en niet zo'n beetje ook!). Kan hier niets aan gedaan worden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tarief voor het versturen van kleine pakketen
Re: Tarief voor het versturen van kleine pakketen
Gedwongen? je mag ze toch ook zelf brengen of zie ik dat verkeerd?
Re: Tarief voor het versturen van kleine pakketen
Waarom zouden ze er iets aan doen? Jij betaald er toch voor, net als tientallen anderen per dag.
Bovendien kun je ze altijd nog zelf gaan brengen als je te gierig bent. Wees blij dat er iemand is die ze voor je bezorgd.
Bovendien kun je ze altijd nog zelf gaan brengen als je te gierig bent. Wees blij dat er iemand is die ze voor je bezorgd.