LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon bezorgt maar niet bij mij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Glitfaxi

Telefoon bezorgt maar niet bij mij

Ongelezen bericht door Glitfaxi »

Hallo allemaal!

Ik zou proberen dit lange verhaal kort te maken.

Eind september 2011 heb ik geprobeerd via een live-chat bij HTC mijn telefoon in te boeken voor reparatie. Dit gaat zo: je krijgt een ticket, je maakt een ophaal afspraak, in een enveloppe doe je je ticket + je telefoon zonder klepje, simkaart en batterij.

Bij het inboeken zijn een heleboel fouten gemaakt, ik ben bijvoorbeeld eens voor niets 5 uur op mijn kantoor geweest om te wachten op een koerier die niet kwam, ik ben twee keer gebeld door een koerier die voor de deur stond maar ik had helemaal geen afspraak. :roll:

Uiteindelijk na een week van 5 foute (!) boekingen heb ik gezegd: annuleer alles maar, dit gaat niet goed, ik ben bang dat ik mijn telefoon nooit meer terug krijg.

Zo gezegd zo gedaan, en een week later werd ik gebeld door een meneer van HTC met zijn oprechte excuzes voor alle fouten, hij heeft mij gevraagd om nog 1 kans. Ik heb hierbij aangegeven dat ik door al deze fouten bang ben dat ik mijn telefoon nooit meer terug krijg, dit was onzin volgens deze meneer, hij ging er persoonlijk voor zorgen dat het goed kwam. Oke. Ophaaladres van mijn kantoor, meneer vraagt of hij hier ook bezorgd mag worden, waarop ik vraag: "Ja dat is goed, maar ik krijg dan voordat hij bezorgd wordt nog wel wat te horen?" dit beaamde deze meneer.

Na een week kreeg ik een mail met daarin een enquete hoe ik de reparatie van mijn telefoon heb ondervonden, ik had nog niks terug. Na een hoop heen en weer gemail zou deze in de loop van de volgende week (eerste week van okt) bezorgd worden.

Na nog een week had ik nog niks gehoord en weer gemaild. Deze mevrouw was verbaasd, want hij zou al bezorgd zijn, op mijn kantoor-adres. Ik was natuurlijk uiterst verbaast. Hij was op mijn kantoor bezorgd, op een tijdstip dat ik er zelf wel was, maar ik wist van niks, en niemand heeft naar mij gevraagd? Volgens de medewerker van HTC heeft er iemand anders getekend en zij kon mij een voornaam geven. Na onderzoek op kantoor werkt deze voornaam helemaal niet op kantoor. Ook bij de buren navraag gedaan, alsnog geen telefoon terug.

Nu is het inmiddels al weer november, ik heb mijn telefoon nog niet terug. HTC zegt dat zij van PostNL bericht hebben dat de telefoon is bezorgd op dat adres en daarmee kunnen zij verder niks meer voor mij doen. Dat ik zelf niet getekend heb hier voor is mijn eigen probleem, dan had ik het maar niet kantoor moeten laten bezorgen. Mijn weerwoord hier op dat ze een bezorg-afspraak zouden maken of de bezorger op zijn minst om MIJ kunnen laten vragen op het tijdstip dat hij op het kantoor was kan blijkbaar ook niet. IK heb vooralsnog geen bewijs dat deze bezorger ook daadwerkelijk op mijn kantoor is geweest, ik heb immers zelf geen telefoon gezien en de gene die getekend heeft bestaat bij ons niet en ook niet bij de buur-kantoren.

Voordat ik verdere stappen onderneem zou ik graag willen weten wat mijn rechten en plichten zijn en zo ook die van HTC. Is hun service hier mee afgedaan? Moeten zijn iet aan mij kunnen bewijzen dat ik ook echt de telefoon in mijn handen heb gekregen (d.m.v. mijn eigen handtekening?)??

Moet ik inderdaad HTC laten voor wat het is, mij op PostNL gaan richten of op de derde partij die (blijkbaar?) mijn reparatie heeft gedaan en dus heeft terug gezonden (DYNAFIX?)?

Ik hoop dat ik hier wat tips en goede raad kan krijgen! Bedankt alvast!

crazyme

Re: Telefoon bezorgt maar niet bij mij

Ongelezen bericht door crazyme »

Degene met wie je een afspraak hebt gemaakt moet je aansprakelijk stellen voor het zoekmaken van jouw telefoon.
HTC dus. Met alle andere partijen heb jij geen overeenkomst.

Glitfaxi

Dank.

Inmiddels weet ik dat het track & trace nummer dat ik heb gekregen behoort tot een HTC Desire HD en dus niet bij mij hoort, ik heb immers een HTC Desire. Weer een nieuw track en trace nummer gekregen die weer niet klopt in combinatie met mijn postcode. Ik vind het nogal wat dat ik dit allemaal zelf moet uitzoeken en dat HTC geen enkele medewerking toont.

Zij willen mij ook geen adres geven. Ik wil namelijk een aangetekende brief versturen. Mogen zij zo maar zeggen dat ik alleen via e-mail dit kan doen en zij mij niet hun adres geven? Mevrouw zegt gewoon tegen mij: "google is your friend". :shock: :shock:

grun

Ongelezen bericht door grun »

Tja, dan maar even gegoogled:

op de site van HTC Nederland kun je hun Kamer van Koophandel inschrijvingsnummer vinden en via dat nummer kom je dan op de volgende pagina:

http://www.kvk.nl/zoek/#?q=30267945&sit ... er&start=0

waaruit volgt dat HTC in Nederland gevestigd is op de Ortelliuslaan 850 in Utrecht.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Laat dit soort pakjes nooit thuis bezorgen want als iemand niet thuis komt het soms bij onbekende buren..

Op kantoor of bedrijf bezorgen laten en als ze daar het weten zoals de vragensteller hoef je niet daar 5 uren te wachten.
Zorg dat meerdere medewerkers dat weten en zodra jou pakket met jou naam binnen komt moeten zij dat doorgeven.

Op mijn bedrijf komen zo bij de receptie al jarenlang vele pakjes binnen.
Altijd iemand aanwezig en duidelijk adres van Firma moet op pakket staan.
Dus T.A.V. Stofzuigertje en bedrijfsnaam....

Er komen zelfs pakjes van buren van medewerkers binnen omdat ons bedrijf zo betrouwbaar is hoewel dat eigenlijk te ver gaat.....

Een goed alternatief is vaak een afhaalpunt opgeven zoals DHL heeft, daar gaat zelden iets fout en gelijk naar deze en U kreeg mail zodra het er licht.
Deze winkels die het erbij doen zijn betrouwbaarder voor mensen die geen bedrijf hebben zoals mijn werkgever.

grun

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Laat dit soort pakjes nooit thuis bezorgen want als iemand niet thuis komt het soms bij onbekende buren..

Een goed alternatief is vaak een afhaalpunt opgeven zoals DHL heeft, daar gaat zelden iets fout en gelijk naar deze en U kreeg mail zodra het er licht.
Deze winkels die het erbij doen zijn betrouwbaarder voor mensen die geen bedrijf hebben zoals mijn werkgever.
Kennelijk ben ik dan een uitzondering, mijn buren en ik nemen elkaars pakjes wel gewoon aan, dat lijkt me ook vrij normaal eigenlijk.

En het DHL afhaalpunt zit vaak op een afgelegen industrieterrein waar je moeilijk komt zonder auto. Bovendien zit je dan weer met de openingstijden, die vaak dezelfde zijn waarop jezelf aan het werk bent.

Glitfaxi

Op mijn kantoor (waar het pakketje bezorgt zou moeten zijn) was wel degelijk iedereen op de hoogte (mensen van de receptie) en nu inmiddels iedereen omdat er een grote mail is verstuurd. Er werkt alleen helaas geen "Maike" bij ons op kantoor en dat is de naam die ik heb gekregen die het pakketje heeft ontvangen. Niemand weet dus iets van het pakketje en omdat ik geen bewijs heb gekregen van HTC dat het echt op kantoor is aangekomen blijf ik aannemen dat mijn telefoon daar helemaal nooit is geweest.

Grun: Bedankt! Ik heb zelf ook gegoogled en de adressen die ik kreeg waren:

HTC nederland BV
Kaaphoorndreef 30
3563 AT Utrecht
tel : 030-2650940

HTC Nederland
3506 gk
postbus 9402
Utrecht

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maike is vermoedelijk een frauderende bezorger.....
HTC moet nu een klacht indienen wegens niet afleveren op juiste adres waar voldoende personen aanwezig waren.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klinkt bekend :(

Hoe ze het ook willen draaien - HTC (of diegene die zijn opdracht hebben gegeven) hebben NIET verzonden.
Zij hebben, zo begrijp ik uit verhaal TS, nog steeds niet kunnen aantonen dat het toestel van TS aan hem/haar verzonden is.

Zelf heb ik eerder zoiets gehad met een zending van Dell - door Walsh Western bezorgd - echter incompleet. Een laptop miste.
Dell gemeld, zij bellen vervoerder - reactie vervoerder "wij hebben een handtekening dus wij zijn juridisch ingedekt". (Ze hadden alleen pech dat de handtekening in het hele pand niet bekend was, en ook de naam die ze erbij geplaatst hadden was niet iemand die bij ons werkte. Na 4 maanden gedoe, mailen, bellen etc. toch van Dell vervangende laptop gekregen...

Dus, HTC verantwoordelijk houden - zij dienen aan te tonen dat het toestel aan TS is verzonden, en daadwerkelijk bij hem/haar is afgegeven, of aan een door hem aangewezen persoon (dus, receptie van kantoor)

Gesloten