LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tercht of onterecht beslag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
corinaoud

tercht of onterecht beslag

Ongelezen bericht door corinaoud »

goedemiddag,
ik ben corina, en ik heb een vraag, ik weet eigenlijk niet zo goed waar op welke topic ik deze vraag moet stellen..
ik en mijn partner hadden een koophuis, maar toen mijn partner ziek werd en steeds zijn baan verloor en in de ziektewet kwam hebben wij het huis helaas gedwongen moeten verkopen. ons huis is vorig jaar (juli 2015) verkocht, sinds vorig jaar wonen we in een huur huis.
tijdens de verkoop is door de notaris bij instanties nagevraagd wat de openstaande kosten (achterstanden betreft belastingen.) waren.
daar is door deze instanties antwoord op gegeven en deze kosten zijn bij de verkoop betaalt.
nu is het echter zo: 1 jaar later dat 1 van de instanties blijkbaar niet alle openstaande kosten heeft door gegeven aan de notaris en probeert die nu als nog te verhalen bij ons door middel van beslag legging van de inboedel.
mag dit?
nou blijkt dat die instantie bij de verkoop 1 rekening maar heb aangegeven deze is door de notaris netjes betaalt.
nu is het zo dat ze beslag willen leggen en in openstaande facturen staat deze nogmaals vermeld.
vervolgens zijn wij tot de ontdekking gekomen dat tussen de facturen het volledige jaar 2015 in rekening gebracht wordt. terwijl wij maar een half jaar eigenaar geweest zijn dus de nieuwe eigennaar betaald dus een half jaar en dat proberen ze dubbel bij mij te halen.
nu de volgende vraag mag een deurwaarder met onjuiste bedragen zomaar beslag leggen en zegt als je dat melt dat dat niet zijn probleem is.

groetjes corina

Quark

Re: tercht of onterecht beslag

Ongelezen bericht door Quark »

En wat zegt je notaris ?

corinaoud

die vind het heel raar want de notaris heeft juist gevraagd aan instanties wat er op dat moment de openstaande rekeningen (achterstanden) zijn, en daar kregen ze toen direct als antwoord op dat er €79,- open stond en dat is direct door de notaris betaalt.
nu zijn we meer dan een half jaar verder en hebben we vorige week een deurwaarder aan de deur gehad die eist dat we €1000,- betalen omdat dat er volgens hun nog open staat. en nu hebben ze beslag op onze spullen gelegd.

corinaoud

het bewijs van de notaris hebben we nu gekregen dat er daadwerkelijk €79,- open stond en geen €1000,-

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En wat zegt de deurwaarder?

corinaoud

deurwaarder zegt betalen, die zijn niet van plan om maar iets te onderzoeken. als goed is hebben ook hun de plicht om het te onderzoeken of er ergens iets fout gegaan is..

corinaoud

we hebben het hele verhaal uitgelegd aan de deurwaarder maar die heeft daar geen boodschap aan en vind dat we hoe dan ook moeten betalen, zo niet dan worden er binnenkort een flink deel uit ons huis meegenomen.

Moneyman

OK, maar de deurwaarder beschikt dus over een vonnis of dwangbevel. Heb je daar geen verweer tegen gevoerd dan?

corinaoud

natuurlijk wel, we zijn in het verweer gegaan maar de deurwaarder zegt gewoon dat moet het bedrijf zelf maar regelen.

corinaoud

maar goed nu weet ik nog niet of het geen wat ze allemaal doen zomaar kan? want hoe kan het dat ze aan de notaris hebben gemeld dat er een bedrag van €79,- open stond en dat was betaalt, en nu 7 maanden later komen ze aan de deur met het verhaal dat er €1000,- open staat.

Moneyman

Hoe "ben je in verweer gegaan"? Is er een vonnis of een dwangbevel? In het eerste geval had je naar de rechter moeten gaan om verweer te voeren, in het tweede geval had je in verzet moeten gaan. Tegen de deurwaarder zeggen dat je het er niet mee eens bent heeft niet zoveel nut, die kan daar niets mee.

Wel moet de deurwaarder antwoord kunnen geven op de vragen over het verloop. En voor wat betreft de hoogte van de vordering: in de beslagstukken staat toch een specificatie?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

waarom zou een instantie na een half jaar geen factuur meer mogen sturen? dat een notaris rondvraagt zegt toch helemaal niet dat alle facturen toen bekend waren en of hij wel alle schuldeisers heeft aangeschreven?
het lijkt me dat een bedrijf na een schuldsanering niet meer met rekeningen kan komen, maar ik zien niet in waarom dat na een gedwongen verkoop niet meer zou kunnen. dat jij je huis hebt moeten verkopen wil toch niet zeggen dat je je openstaande schulden niet meer hoeft te betalen.
als de vordering onterecht is, is dat een heel ander verhaal, dit heeft dan ook niets met een gedwongen verkoop te maken

corinaoud

moneyman, over de rest kom ik nog wel ff op terug,

corinaoud

sorry ik vind het nog al lastig om uit te leggen , we hebben ook veel aan ons hoofd, we hebben niet voor niets ons huis gedwongen moeten verkopen, de reden was dat mijn partner ongeneselijk ziek werd en daar door zijn baan verloor en daar door niet meer aan het werk kon en kan en daarom ons koophuis niet meer konden betalen, daarom was het destemeer belangrijk dat instanties de openstaande bedragen zouden door geven waar de notaris nadrukkelijk om heeft gevraagd.

Moneyman

Dat klinkt inderdaad niet best, sterkte!! Stel je vragen gerust, als t niet duidelijk is, vragen we wel door ;)

Op basis van wat ik nu kan lezen, ben ik bang wat het heel vervelend is, maar dat je toch zult moeten betalen.

corinaoud

Moneyman schreef:Dat klinkt inderdaad niet best, sterkte!! Stel je vragen gerust, als t niet duidelijk is, vragen we wel door ;)

Op basis van wat ik nu kan lezen, ben ik bang wat het heel vervelend is, maar dat je toch zult moeten betalen.
lief van je :)
zoals ik van mijn partner heb begrepen heeft de instantie destijds alles doorgegeven aan de notaris, maar nu 7 maanden later blijkt dus dat ze voorgaande jaren niet hebben opgegeven bij de notaris.
maar ik durf er verder niet teveel over te zeggen ook omdat we er nog volop mee bezig zijn, maar wilde hier gewoon vragen in hoeverre dit mag..
volgens mij hadden ze dit destijds moeten melden aan de notaris juist om dit te voorkomen...
het is gewoon zo'n rot situatie waar we in zitten, mijn partner is ziek..iets waar we en met name hij er niet om heb gevraagd natuurlijk, maar we worden daar door aan alle kanten gestraft, want hij had voor dat hij ziek werd een normaal inkomen... en dan wordt hij ziek en kelder je in eens heel hard in inkomsten... en zie dan maar rond te komen.

corinaoud

en ik werk zelf ook, maar we hebben ook nog 2 jonge kinderen van 8 en 5, de ziekte van mijn partner begon vlak na de geboorte van onze dochter.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als u met die nota over het hele jaar bijvoorbeeld de WOZ of rioolbelasting of zo bedoelt, dan is het terecht dat u het hele jaar moet betalen. De koper betaalt dan een stuk aan u. Maar dat moet op de afrekening van de notaris staan.

En waar gaat die € 1.000 dan nog meer over? En is het wel een echte deurwaarder en geen incassobureau?

Moneyman

Het is sowieso vervelend, en waarschijnlijk ook slordig. Maar door per ongeluk een vordering niet door te geven, vervalt niet ineens het recht op invordering.

Ik zou de deurwaarder vragen om, gezien het totale verloop, wat coulance te betrachten en bijvoorbeeld een betalingsregeling wil treffen.

@tijger: het is een deurwaarder, er is immers beslag gelegd.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ja, dat zegt de Ts. Maar is dat ook wel zo? Kan dan alleen zonder rechtzaak als het belastingen betreft en dergelijke. Mar dat weet u uiteraard.

De Ts heeft het over facturen van oude jaren. De gemeente wacht niet zolang.

Gesloten