LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TET cheque

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
michel17777

TET cheque

Ongelezen bericht door michel17777 »

Ik heb op Zaterdag 3 juli een sms ontvangen met de tekst
"Wij delen u met plezier mee dat u als gewaardeerde klant een prijs heeft gewonnen ter waarde van 500 EURO. bel met je vaste telefoon 0906-5011057 ct80/min

Dan krijg ik een computer aan de telefoon van T.E.T waardecheque hotline.

Na wat normale vragen te hebben beantwoord (duurt een minuut of 5)moet ik om in het bezit te komen van de cheque een sms sturen met mijn naam en adres gegevens naar een nummer in spanje.

Nu is mijn vraag kent iemand dit bedrijf en/of heeft hij daar ervaringen mee?

Mo

Re: TET cheque

Ongelezen bericht door Mo »

Ken het bedrijf niet maar wel de methode die nog zelfs deze week in diverse dagbladen heeft gestaan.
Bedrijven die via een goedkoop syteem een bulk sms versturen (kost maar enkele centjes per sms voor hen) en vervolgens moet je heel duur betaalnummer terugbellen of een nummer dat gelinkt is naar een duur betaalnummer zonder dat je het zelf weet. En dat heb je dus 5 minuten gedaan waarbij jij mogelijk tussen de 5 of 10 euro hebt moeten betalen.
En dat zijn enkele honderden telefoontjes per dag die hetzelfde doen!!!

Zelfs achter woningaanbieders en andere adverteerders blijken dit systeem te bestaan.

Heeft de voorpagina van de Telegraaf zelfs deze week gehaald dat nog steeds mensen hier in blijven trappen maar er vaak ook niets aan kunnen doen dat ze hier de dupe van worden.

En als je niet oppast is het ook nog een opgezet crimineel systeem waarbij naar je bankrekening en andere gegevens gevraagd worden.
Op deze manier worden zelfs mensen benaderd voor switchen van gasbedrijf of anders.

En zoals ik het van jouw lees log je je in een datdabase die jouw na dat je gegevens hebt verzonden, door jouw te betalen duren sms'jes naar je gaat zenden, een paar per dag a raison van 2,50 euro per sms.
Als het goed is staat er elders op dit forum een dame die hier de dupe van is geworden en er niet van af kan komen.

Oppassen geblazen dus met dit soort zaken.

Gesloten