| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Therapie op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!
-
willem de 16de
Therapie op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!
He Maarschalk, Tinne, caruso, bot, zullen we vanavond eens de beest gaan uithangen? Paar inbraakjes, verkrachtingen, enkele argeloze passanten total loss trappen? Lekker moeilijk doen en vooral gaan hangen tussen de bedrijven door.
Zorgen dat het O.M. weet wie wij zijn en waar we wonen. Daarna een beetje zielig doen.
Dan komen wij ook in aanmerking voor een therapeutische trip naar een exotisch eiland in de tropen, Hawaii of de Bahama's! Vlinders vangen en bekijken!
Kunnen we elkaar ook eens beter leren kennen en dat alles op kosten van die achterlijke Hollandse belastingbetaler? (We betalen zelf ook wel een klein beetje mee.) Gat in de markt?! Emotionele vormgeving als dessert?
Tof idee? Om onze goede wil te tonen gaan we allemaal op geitenwollen sokken.
Doen
Zorgen dat het O.M. weet wie wij zijn en waar we wonen. Daarna een beetje zielig doen.
Dan komen wij ook in aanmerking voor een therapeutische trip naar een exotisch eiland in de tropen, Hawaii of de Bahama's! Vlinders vangen en bekijken!
Kunnen we elkaar ook eens beter leren kennen en dat alles op kosten van die achterlijke Hollandse belastingbetaler? (We betalen zelf ook wel een klein beetje mee.) Gat in de markt?! Emotionele vormgeving als dessert?
Tof idee? Om onze goede wil te tonen gaan we allemaal op geitenwollen sokken.
Doen
Re: Therapie op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!
Prima idee willem de 16de.
Maar nou de andere kant.
Heb nooit geen schulden gehad nooit met
de politie in aanraking geweest altijd alles op
tijd betaald ook de belasting ben geen hangjongere geweest
ook niet crimineel.Dus een voorbeeldige Nederlander.
Ben nu met pensioen en kan me eigen redden maar heb
er wel een baantje bij moeten zoeken om wat extra's
te verdienen om mijn kinderen (die Nederland niet meer
zagen zitten) in het buitenland op te zoeken.Hoe denk
je dat ik me voel bij zo'n bericht.
Maar nou de andere kant.
Heb nooit geen schulden gehad nooit met
de politie in aanraking geweest altijd alles op
tijd betaald ook de belasting ben geen hangjongere geweest
ook niet crimineel.Dus een voorbeeldige Nederlander.
Ben nu met pensioen en kan me eigen redden maar heb
er wel een baantje bij moeten zoeken om wat extra's
te verdienen om mijn kinderen (die Nederland niet meer
zagen zitten) in het buitenland op te zoeken.Hoe denk
je dat ik me voel bij zo'n bericht.
Je begint aardig van het padje te raken Willem.
Tikje gefrustreerd misschien?
mvrgr. Tinne
Tikje gefrustreerd misschien?
mvrgr. Tinne
-
willem de 16de
Ik denk dat ik heel goed begrijp wat dat voor jou is. Een groter onrecht is nauwelijks voor te stellen voor iemand die zijn leven netjes op de paden van de wet gebleven is en dat het rapalje van de riool met zoveel surplussen wordt behandeld.
Wanneer er gedemonstreerd gaat worden tegen deze krankzinnigheid van de bedenkers van dit nieuwe fenomeen doe ik mee.
Wanneer er gedemonstreerd gaat worden tegen deze krankzinnigheid van de bedenkers van dit nieuwe fenomeen doe ik mee.
Nou willem ik loop achter je hoor.
Wil niet voor je lopen vertrouw je nml. niet
Wil niet voor je lopen vertrouw je nml. niet
-
willem de 16de
Ongetwijfeld pas wanneer ik jou in je bikini achter de vlinders heb zien rennen.Tikje gefrustreerd misschien?
A. daar zou je inderdaad gefrustreerd van worden want ik kan harder lopen als jij.
B. je hebt een heel vreemd topic geopend om je frustraties kwijt te kunnen, ga naar buiten, loop in de zon..
de wereld IS niet zo slecht als de doemdenkers (jij?) denken.
maar vooral, verbeter de wereld en begin bij jezelf...
mvrgr. Tinne
B. je hebt een heel vreemd topic geopend om je frustraties kwijt te kunnen, ga naar buiten, loop in de zon..
mvrgr. Tinne
-
willem de 16de
tinne
Geplaatst op: 17 Mrt 2007 16:04 Onderwerp: Therapie op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!
(WILLEM dacht zo,..... sprak tinne wijs met haar kompas van de natte vinger! )
(Willem dacht zo......: Wees blij dat jij niet weet hoe vaak jij in deze "lieve" wereld BELAZERD bent.
Je hebt naïevelingen waar Tros Opgelicht zijn programmakijkcijfers aan dankt,
je hebt eeuwige optimisten,
je hebt pessimisten,
je hebt notoire zwartkijkers,
maar .......
ook gewone realisten!
Ik verbeeld mezelf dat ik in de laatste groep naadloos gerangschikt kan worden ook door mijn familieleden en al mijn vrienden. Hoe zouden jouw vrienden en familieleden je classificeren, dacht je?)
Willem dacht zo.....: Behalve het cliche is je laatste opmerking zeer juist. Mocht die weer speciaal voor mij bedoeld zijn dan vraag ik je beleefd wat jij weet van mij,
hoe en of
ik in de wereld hiermee bezig ben niet met woorden maar met daden? Ik hou het maar op dat je het in het algemeen bedoeld hebt.
Want hopelijk is je natte vinger nu wel droog.
Willem de geitenwollensok!
Geplaatst op: 17 Mrt 2007 16:04 Onderwerp: Therapie op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!
A. daar zou je inderdaad gefrustreerd van worden want ik kan harder lopen als jij.
( Willem dacht zo.....: De zon? Vandaag? In Nederland? Je zuigt ook nog uit je dikke duim met je 2 kindertjes die zich nog zo netjes gedragen?)B. je hebt een heel vreemd topic geopend om je frustraties kwijt te kunnen, ga naar buiten, loop in de zon..
(Willem dacht zo......: Wees blij dat jij niet weet hoe vaak jij in deze "lieve" wereld BELAZERD bent.
je hebt pessimisten,
maar .......
ook gewone realisten!
Ik verbeeld mezelf dat ik in de laatste groep naadloos gerangschikt kan worden ook door mijn familieleden en al mijn vrienden. Hoe zouden jouw vrienden en familieleden je classificeren, dacht je?)
Willem dacht zo.....: Behalve het cliche is je laatste opmerking zeer juist. Mocht die weer speciaal voor mij bedoeld zijn dan vraag ik je beleefd wat jij weet van mij,
hoe en of
ik in de wereld hiermee bezig ben niet met woorden maar met daden? Ik hou het maar op dat je het in het algemeen bedoeld hebt.
Doei, doei,mvrgr. Tinne
WAAR IK NIET NAAR KIJK, MW. HERTZENBERG IS IETS TEVEEL MET KIJKCIJFERS BEZIG.
JE VERGEET, : GLAS HALFVOL OF HALFLEEG, VERSCHIL TUSSEN OPTIMIST EN PESSIMIST...
Ik ben een gewone realist.
maar jij, aan je reacties te merken, een gefrustreerd iemand
mvrgr. Tinne
WAAR IK NIET NAAR KIJK, MW. HERTZENBERG IS IETS TEVEEL MET KIJKCIJFERS BEZIG.
e hebt eeuwige optimisten,
je hebt pessimisten,
maar .......
ook gewone realisten!
JE VERGEET, : GLAS HALFVOL OF HALFLEEG, VERSCHIL TUSSEN OPTIMIST EN PESSIMIST...
Ik ben een gewone realist.
maar jij, aan je reacties te merken, een gefrustreerd iemand
mvrgr. Tinne
-
jiping
"gewone realisten" hoe verhouden die zich dan tot realisten?
Ik ben dan denk ik een optimist want ik wordt elke dag weer verbaast door de hoeveelheid schoonheid in de wereld en welke machtig mooie dingen de mens allemaal kan creëren zoals muziek waar je week van wordt.
Theo Maassen zei heel mooi; "pessimisten zijn laffaards, want óf je krijgt gelijk en als je geen gelijk krijgt valt het altijd nog mee, terwijl de optimist veel te verliezen heeft"
Ik ben dan denk ik een optimist want ik wordt elke dag weer verbaast door de hoeveelheid schoonheid in de wereld en welke machtig mooie dingen de mens allemaal kan creëren zoals muziek waar je week van wordt.
Theo Maassen zei heel mooi; "pessimisten zijn laffaards, want óf je krijgt gelijk en als je geen gelijk krijgt valt het altijd nog mee, terwijl de optimist veel te verliezen heeft"
nou jiping, ik ben dus ook een realist. kijk het topic maar eens door
mvrgr. Tinne
mvrgr. Tinne
-
jiping
ja sorry, mijn vraag was eigenlijk voor willem die de term "gewone realist"introduceerde. 
@jiping
ik was een beetje dom.....
-
jiping
Geeft niks, ik heb ook zo mijn momenten.
Ik ben het met je eens dat deze topic eerder geopend lijkt te zijn als uitlaatklep voor frustraties dan als een aanzet voor een discussie........
Zodra ik al dingen lees als "de nederlandse belastingbetaler" komt daar vaak iets als 'zuurverdiend geld" achteraan....
En ik ben werkzaam als kunstenaar dus ik hoor genoeg " van onze belastingcentjes.."
je hebt mensen die zeggen het glas is halfvol
je hebt mensen die zeggen het is halfleeg
maar ook mensen die zeggen het glas is niet meer zo gevuld zoals het vroeger was.
en mensen die zeggen, de melk is zuur..
Ik ben het met je eens dat deze topic eerder geopend lijkt te zijn als uitlaatklep voor frustraties dan als een aanzet voor een discussie........
Zodra ik al dingen lees als "de nederlandse belastingbetaler" komt daar vaak iets als 'zuurverdiend geld" achteraan....
En ik ben werkzaam als kunstenaar dus ik hoor genoeg " van onze belastingcentjes.."
je hebt mensen die zeggen het glas is halfvol
je hebt mensen die zeggen het is halfleeg
maar ook mensen die zeggen het glas is niet meer zo gevuld zoals het vroeger was.
Geplaatst op: 17 Mrt 2007 19:46
--------------------------------------------------------------------------------
willem de 16de
Geplaatst op 17 Mrt 2007 18:41 door willem de 16de
--------------------------------------------------------------------------------
tinne
Quote:
Quote:
( Willem dacht zo.....: De zon? Vandaag? In Nederland? Je zuigt ook nog uit je dikke duim met je 2 kindertjes die zich nog zo netjes gedragen?)
Quote:
je hebt pessimisten,
maar .......
ook gewone realisten!
Quote:
hoe en of
Quote:
mvrgr. Tinne
Doei, doei,
maak je daar geen zorgen over mr. 3e wereldoorlogIk verbeeld mezelf dat ik in de laatste groep naadloos gerangschikt kan worden ook door mijn familieleden en al mijn vrienden. Hoe zouden jouw vrienden en familieleden je classificeren, dacht je?)
EN, waarom spreekt U ineens in 3e persoon enkelvoud???? Bent u vanaf MARS geland?
mvrgr. Tinne
die laatste 2 kende ik nog niet. Maar voor wat het laatste betreft: in het Engels : Sour grapesmaar ook mensen die zeggen het glas is niet meer zo gevuld zoals het vroeger was.
en dat is een beetje wat ik bedoelde te zeggen bij Willem de 16e:
GO PEDDLE YOUR SOUR GRAPES ELSEWHERE....
maar ja, er is waarschijnlijk geen enkele kans dat hij dat snapt. Het zij zo.
Ik ben klaar met hierop reageren . Willem heeft de waarheid in pacht.
-
willem de 16de
Jah, wanneer ik mijn horizon verkleinen zou ga ik ook misschien genieten van de geraniums en de vlindertjes op zo'n manier dat mijn wereld daardoor lief en weekmakend wordt. Kleine fragmenten van ons bestaan kunnen soms adembenemend charmant en lieflijk zijn en dat geldt zeker ook voor mij. Daar vlucht ik ook wel eens in. Maar het is een vlucht voor mij uit de bittere werkelijkheid.Ik ben dan denk ik een optimist want ik wordt elke dag weer verbaast door de hoeveelheid schoonheid in de wereld en welke machtig mooie dingen de mens allemaal kan creëren zoals muziek waar je week van wordt.
Naarmate tegenwoordig jongeren meer intercontinentaal reizen en daardoor veel meer van de wereld zien dan het Zandfoortse strand of de 5 sterren vreethotels in Turkey, wordt hun wereldbeeld realistischer.
Dan ga je de relativiteit van ALLES zien in een breed spectrum waardoor het onbevangen genieten steeds moeilijker wordt zolang je met al je mondiale s**t welk in je netvliezen gebrand is, je nog bezighoudt.
Wel eens in Calcutta geweest?
'sMorgens IEDERE DAG om ongeveer 05.30hr de open truck gezien met die mannen, voorzien van handschoenen en monddoeken voor hun gezichten, die alle dode mensen uit de goot, midden in de stad bij de grote hotels, op die truck gooien met een zwerm vliegen en een onbeschrijflijke lucht? Wat bedoel je met frustratie tinne?
Wel eens 5 minuten na een slachting van rebellen in een dorpje in Columbia geweest waar de overlevenden van angst zichzelf bevuild hadden en een moeder die in verwachting was, dood met een opengesneden buik in een plas bloed lag met een tegen een muur gegooide ongeboren baby? "Mensen" deden dat!
Hun gezichten......... en jij......., goed gekleed en volgevreten staat daar. Wat bedoel je met frustratie tinne? Oh wat zijn de mensen toch creatief en de muziekjes toch weekmakend. Maar om dat daarna nog zo te ervaren moet je wel aanleg hebben om week te worden voor al dat schoons.
Nu actueel en on topic, dat criminele jongeren reisjes aangeboden krijgen naar tropische oorden terwijl (lees bot321) fatsoenlijke burgers die met hard en degelijk te werken na hun pensioen nauwelijks kunnen rondkomen op een redelijke manier. Wat bedoel je met frustratie tinne?
Nee, alleen in mijn kinderdromen zag ik de wereld zoals jij en jiping die nu bekijken.
En wat dan nog!?!
Wanneer ik gefrustreerd ben, ben ik dan een slecht mens of zou ik daardoor een minder mens in jullie ogen zijn?
Goed dan. Bij deze ben ik gefrustreerd door de door mij geobserveerde mondiale werkelijkheid van ons bestaan.
Maar ik kan ook nog heel veel lachen. Weet je, iedereen is af en toe wel eens gefrustreerd en daar is wat mij betreft niets mis mee!
-
jiping
dus als mijn inbreng in een discussie is dat ik naar mijn mening/ervaring elke dag nog geniet van de schoonheid van muziek en kunst en alle andere estetica gecreëerd door de mens en dit mijn vertrouwen aansterkt in het vermogen van de mens ook pure schoonheid en goedheid te kunnen voortbrengen is jou reactie "als ik mijn horizon verklein kan ik ook genieten van geraniums".
Wat een bittere en persoonlijke aanval die nergens goed voor is, als deze persoon wat moeilijkheden heeft qua meningsverschil met andere forumleden hoeft hij nog niet elke andere mening aan te vallen door wild om zich heen te gaan trappen en bij deze zal ik dan ook niet meer op deze persoon reageren en is er tevens een mailtje naar Tros over de vele negatieve bijdragen en aanvallen op diverse personen op dit forum door de persoon die zich willem de 16e noemt.
Wat een bittere en persoonlijke aanval die nergens goed voor is, als deze persoon wat moeilijkheden heeft qua meningsverschil met andere forumleden hoeft hij nog niet elke andere mening aan te vallen door wild om zich heen te gaan trappen en bij deze zal ik dan ook niet meer op deze persoon reageren en is er tevens een mailtje naar Tros over de vele negatieve bijdragen en aanvallen op diverse personen op dit forum door de persoon die zich willem de 16e noemt.
Dacht dat ik de enigste was die er zo over denktGeplaatst op 18 Mrt 2007 10:18 door jiping
dus als mijn inbreng in een discussie is dat ik naar mijn mening/ervaring elke dag nog geniet van de schoonheid van muziek en kunst en alle andere estetica gecreëerd door de mens en dit mijn vertrouwen aansterkt in het vermogen van de mens ook pure schoonheid en goedheid te kunnen voortbrengen is jou reactie "als ik mijn horizon verklein kan ik ook genieten van geraniums".
blijkt dus van niet.
Als je het niet met de gedachtengang van willem de 16de
eens bent dan valt hij je op persoonlijke vlak aan en ja dan
ga ik raar doen.Deze persoon heeft het dus ook over
normen en waarde.Hij zet dus ook reactie's onder een
andere nicknaam neer om zijn gelijk te halen(krijgen).
-
jiping
Mischien heeft het nut dat iedereen die niet langer wenst op zo'n manier benadert te worden door deze persoon een mailtje stuurt naar [email protected] en melding maakt van zijn naam.
Dan kunnen zij zelf wel zien wat de inhoud van zijn gemiddelde post is en dat de grens tussen een pittige discussie en persoonlijke aanvallen worden overschreden.
Dit valt onder 'forumvervuiling"
Dan kunnen zij zelf wel zien wat de inhoud van zijn gemiddelde post is en dat de grens tussen een pittige discussie en persoonlijke aanvallen worden overschreden.
Dit valt onder 'forumvervuiling"