Ik hoor en lees uitsluitend negatieve ervaringen over een aantal thuiswerkbedrijven. Het meest momenteel over www.handgeschreven.nl maar ook komen CDM Thuiswerkcentrale. LVOW.nl thuiswerk.tv en Rufa voorbij. Toen het forum van de consumentenbond nog actief was waren er dagelijks berichten te lezen van gedupeerden van deze instellingen.
Het lijkt erop dat deze bedrijven zich alleen maar bezighouden met misleiden van de, soms wanhopige, thuiswerkzoekende. Hoge inschrijfgelden, lidmaatschappen, proefpakketten die duur moeten worden besteld en maandelijks worden er bedragen afgeschreven voor sommige diensten die echter niet worden waargemaakt.
Ik heb wel eens geprobeerd als bedrijf contact op te nemen met dergelijke bedrijven en dat is een doodlopende straat. Dat maakt dat ik serieus ga afvragen......wat klopt er dan nog wel aan deze bedrijven?
Wat me vooral triest stemt is dat er niets tegen gedaan kan worden of wordt. Deze bedrijven investeren het geld dat ze van de wanhopige thuiswerkzoekenden hebben ontvangen in het opzetten van grootscheepse reclamecampagnes, een professioneel ogende website en een duur 0900 nummer met zeer uitgebreide intro en keuzemenu.
In het geval van thuiswerk.tv heb ik diverse keren gebeld, ik ben nog nooit te woord gestaan. Soms werd mijn telefoontje na 25 minuten aan de lijn te hebben gezeten afgekapt met de mededeling dat er geen telefonistes aanwezig waren (!)
Het bedrijf is op geen enkele andere manier te bereiken dan via hun 0900 nummer. Wanneer je verder gaat zoeken (via de whois gegevens) dan blijken een aantal bedrijven slechts op naam van 1 rechtpersoon te staan. Wat bij mij het gevoel van geloofwaardigheid niet bepaald versterkt.
Ik vind het ook wel erg toevallig dat vooral de 2 bedrijven die het meest in opspraak zijn onder de thuiswerkzoekenden (thuiswerk.tv en www.handgeschreven.nl) onderdeel van hetzelfde bedrijf zijn. Die overigens ook alweer een nieuw concept hebben bedacht: fxis.nl een telefooncentrale die alle nummers doorschakelt naar een 0900 nummer. dit nummer geef je aan vrienden, bekenden, zakenrelaties etc en jij bepaalt als ontvanger zelf welke telefoontjes waarnaartoe gaan. Er is een koppeling mogelijk naar voicemail etc
Je zou maar je dochter willen bellen en ineens 80 cent per minuut moeten gaan betalen...
Wat ik met dit alles dus wil zeggen is dat ik behoorlijk moedeloos begin te worden dat ondanks de doorzichtigheid van deze bedrijven ze kennelijk toch nog steeds voldoende slachtoffers kunnen maken en al mijn berichten en meldingen ten spijt....het is telkens een doodlopende straat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Thuiswerkbedrijven en misleiding
Re: Thuiswerkbedrijven en misleiding
Antwoord: HELEMAAL NIKS,Dat maakt dat ik serieus ga afvragen......wat klopt er dan nog wel aan deze bedrijven?
Allemaal pure oplichting, hoewel na jarenlang waarschuwen via allerlei consumentenprogramma's mensen er nog steeds graag in blijven trappen (naar het lijkt).
Karen heeft volkomen gelijk. Helaas wordt momenteel de hele toekomst van internet al bedreigd, door dit soort zieke geesten. Jammergenoeg begint een dergelijk bedrijf, wanneer men eenmaal aangepakt is door justitie, onder een andere naam vrolijk opnieuw. Hiermee andere zieke geesten op een idee brengend.
Ze weten heel goed, dat ze alleen kunnen bestaan omdat goedgelovige mensen er iedere keer weer intrappen. Zodra zij erachter zijn dat ze opgelicht zijn, is er intussen wel een behoorlijk bedrag van de rekening afgeschreven.
Hoe verzin je zoiets als ''handgeschreven'' berichten? Op het eerste gezicht lijkt het een leuk idee, maar waarom verschuilt het bedrijf zich dan achter een postbusnummer, wanneer ze van zichzelf vinden dat de open en eerlijk te werk gaan? Wanneer je niets te verbergen hebt, geef dan ook je echte adres prijs, zodat mensen daar verhaal kunnen halen, wanneer ze het niet eens zijn met de manier waarop ze zijn behandeld. Dit geldt niet alleen voor handgeschreven.nl, maar ook voor de vele bedrijfjes, die via dag- en weekbladadvertenties werkzoekenden aanzetten tot fraude. Voor je erachter bent, dat je opgelicht bent, heeft een handlanger de genoemde postbus al leeggehaald.
Radar heeft deze werkwijze al eens onder de aandacht gebracht, voor zover ik weet. Helaas zullen er altijd oplichters blijven, maar ook mensen die in de gladde praatjes van ze trappen.
Ze weten heel goed, dat ze alleen kunnen bestaan omdat goedgelovige mensen er iedere keer weer intrappen. Zodra zij erachter zijn dat ze opgelicht zijn, is er intussen wel een behoorlijk bedrag van de rekening afgeschreven.
Hoe verzin je zoiets als ''handgeschreven'' berichten? Op het eerste gezicht lijkt het een leuk idee, maar waarom verschuilt het bedrijf zich dan achter een postbusnummer, wanneer ze van zichzelf vinden dat de open en eerlijk te werk gaan? Wanneer je niets te verbergen hebt, geef dan ook je echte adres prijs, zodat mensen daar verhaal kunnen halen, wanneer ze het niet eens zijn met de manier waarop ze zijn behandeld. Dit geldt niet alleen voor handgeschreven.nl, maar ook voor de vele bedrijfjes, die via dag- en weekbladadvertenties werkzoekenden aanzetten tot fraude. Voor je erachter bent, dat je opgelicht bent, heeft een handlanger de genoemde postbus al leeggehaald.
Radar heeft deze werkwijze al eens onder de aandacht gebracht, voor zover ik weet. Helaas zullen er altijd oplichters blijven, maar ook mensen die in de gladde praatjes van ze trappen.
Dit onderwerp bestaat al. Daarom wordt deze gesloten. Gebruik de zoekfunctie om bestaande onderwerpen terug te vinden.
Radar Internetredactie
Radar Internetredactie