LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijd om de kosten die DELA berekent, onder de loep te nemen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anitav

Tijd om de kosten die DELA berekent, onder de loep te nemen?

Ongelezen bericht door anitav »

dela uitvaart verzorger.
Bericht Naar aanleiding van uw melding van Yarden, lijkt het mij goed ook de Dela eens onder de loep te nemen. Aanleiding voor mij: innen van maandelijkse bedragen voor mogelijk extra kosten. Naast de premie voor de uitvaart zijn deze gelden gedoeld voor als je extra kosten wilt maken/maakt zoals koffietafel of grafsteen. Laatste is al helemaal bizar omdat je het geld niet terug krijgt als je niet bij bij hun/via hun deze aanschaft. Op mijn verzoek deze bedragen niet meer te innen, omdat ik nooit van deze diensten gebruik maak ( alleen en w.s. stille crematie zonder dienst etc. kan dit niet. Ik ben dus verplicht jaren te betalen en sparen voor diensten waar ik geen gebruik van maak. Dit doen ze bij alle leden die bij hun aangesloten zijn, dus ik zal niet de enigste zijn. Dit kun je niet annuleren. Hele perioden van betaalde termijnen zijn verdwenen. Hier gaan ze ook niet op in. Ik vind dat dit niet kan. Het moet toch zo zijn dat je wederzijdse overeenkomst sluit en geen gedwongen betaling voor diensten waarvan de vraag is of je er gebruik van maakt of de kosten overschrijd.

NeoDutchio

Re: Tijd om de kosten die DELA berekent, onder de loep te nemen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat u een geschil heeft moet Radar het bedrijf onder de loep nemen? U heeft een verzekering afgesloten. Daarin zitten een aantal producten. Zijn deze producten los te verzekeren, of is het een pakket? Bij een pakket kunt u geen losse onderdelen eruit halen.
En wat bedoeld u met de betaalde periodes die verdwenen zijn?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik zit bij Dela. Lage premie, vergeleken met wat er uiteindelijk betaald moet worden. Het is in mijn geval waar dat er van sommige diensten geen gebruik gemaakt zal worden. Maar Dela is een afkorting van: Deelt Elkanders Lasten. Onder de streep betaal je hetzelfde. De een heeft een beetje meer nodig, de ander een beetje minder, en gemiddeld genomen is er genoeg geld zodat iedereen een mooie uitvaart naar wens kan krijgen.

Vergeet ook niet dat je van tevoren een keuze hebt. Je verzekert je voor een bepaald pakket, en je kunt een aantal zaken bijverzekeren. Je weet van tevoren waar je aan begint. Niet naar wens? Dan ga je naar elders.

Daarbij is het inderdaad een verzekering, als ik morgen rijp ben voor de kist ben ik in verhouding nog goedkoop uit ook. Althans: mijn nabestaanden.

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

witte angora schreef:Nou... ik zit bij Dela. Lage premie, vergeleken met wat er uiteindelijk betaald moet worden. Het is in mijn geval waar dat er van sommige diensten geen gebruik gemaakt zal worden. Maar Dela is een afkorting van: Deelt Elkanders Lasten. Onder de streep betaal je hetzelfde. De een heeft een beetje meer nodig, de ander een beetje minder, en gemiddeld genomen is er genoeg geld zodat iedereen een mooie uitvaart naar wens kan krijgen.

Vergeet ook niet dat je van tevoren een keuze hebt. Je verzekert je voor een bepaald pakket, en je kunt een aantal zaken bijverzekeren. Je weet van tevoren waar je aan begint. Niet naar wens? Dan ga je naar elders.

Daarbij is het inderdaad een verzekering, als ik morgen rijp ben voor de kist ben ik in verhouding nog goedkoop uit ook. Althans: mijn nabestaanden.
Mits je een goed contract afgesloten hebt en de nabestaanden jou wensen hebt mede gedeeld.

Anders kan het best averechts uitpakken en de nabestaanden moeten nog in het portemonai grijpen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

mp2017 schreef:
witte angora schreef:Nou... ik zit bij Dela. Lage premie, vergeleken met wat er uiteindelijk betaald moet worden. Het is in mijn geval waar dat er van sommige diensten geen gebruik gemaakt zal worden. Maar Dela is een afkorting van: Deelt Elkanders Lasten. Onder de streep betaal je hetzelfde. De een heeft een beetje meer nodig, de ander een beetje minder, en gemiddeld genomen is er genoeg geld zodat iedereen een mooie uitvaart naar wens kan krijgen.

Mits je een goed contract afgesloten hebt en de nabestaanden jou wensen hebt mede gedeeld.

Anders kan het best averechts uitpakken en de nabestaanden moeten nog in het portemonai grijpen.
Maar dat laatste kan je Dela niet verwijten.

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

renewouters schreef:
mp2017 schreef:

Maar dat laatste kan je Dela niet verwijten.
Als de nabestaanden niet weten welk pakket (verzekering)de overledene heeft afgesloten, dan krijg je een procedure die van de Dela gekozen wordt.

vlietjvan

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Ik weet niet of het te maken heeft met het gekozen pakket, maar na het overlijden van een van mijn ouders heb ik ook te maken gehad met Dela. Er zijn wat dingen niet helemaal gegaan zoals gewenst, maar over het algemeen is alles netjes geregeld.

Aangezien wij niet van alle diensten gebruik hebben gemaakt, zelf kaartjes laten drukken bv, hebben wij het niet gebruikte bedrag teruggestort gekregen op de rekening. Dat vond ik wel netjes eigenlijk.

Gesloten