LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT aansprakelijk stellen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nheuvel

TNT aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door nheuvel »

Geachte lezer,

wij hebben een webshop, kvk geregistreerd.
Nu hebben wij winterkleding van een legaal merk besteld en deze is op 30-11-09 in Amsterdam aangekomen.
Daar ligt het pakket echter nog altijd, bij TNT worden we van het kastje naar de muur gestuurd en zij verwijzen ons naar Thailand en de douane in Nederland.
Om met Thailand te beginnen: zij hebben alles er aan gedaan om meer informatie te krijgen maar zij lopen tegen de zelfde muur op. Het enige dat zij ons kunnen melden is dat het pakket in Amsterdam bij de opslag ligt.
De douane gaf echter aan dat zij hier geen partij in zijn en alle verantwoordelijkheid ligt bij TNT.
Daarom vind ik het zo raar dat ze bij TNT mij geen informatie kunnen geven wat er met het pakket aan de hand is, of het er überhaupt nog is en wanneer ze denken het pakket te versturen.
Voor ons heeft dit pakket niet alleen de waarde dat betaald is hiervoor, maar ook een handelswaarde. Deze kleding is voor ons elke dag minder geld waard.
Kan TNT dit zomaar doen? Is er een andere manier om ervoor te zorgen dat zij alsnog hun verplichtingen nakomen, bijv. door een in gebreke stelling?

Mvg

stofzuigertje

Re: TNT aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is een consumenten forum waar Uw vraag eigenlijk niet thuis hoorde..

Ik vermoed dat er nog invoer rechten betaald moeten worden dus TNT of Douane moet info geven en alleen bij nep producten mogen ze dit vast houden dus was de prijs redelijk of verdacht goedkoop?

Wie is de legale leverancier en vele komen nep uit dit soort landen via tussen handel die in beslag word genomen.

Mijn ervaring is dat via Duitsland of België dit soort import minder problemen geeft dus niet meer via TNT gelijk naar Nederland sturen en gebruik de open grenzen.
De door mij verkochte Hi Phone ( geen echte I Phone dus) komt ook zo het land binnen en omdat het doorgestuurd word naar Nederland is de controle daar stukken minder.
Wegens de hoge porto kosten hier stuur ik het meestal via Duinkerken want via France Post is het goedkoper dan via TNT zelf dus ik heb alle klanten geleverd per stuk want de partij is nooit in Nederland aangekomen, zo voorkom je trage Douane Controle en hoge invoer rechten.

Gesloten