LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post paket kwijt !

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RobbieS.

Re: TNT Post paket kwijt !

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Uit eigen ervaring kan ik melden dat je na het indienen van een klacht, de kosten van de verzending vergoed kreeg (basispakket NL €6,75).
Ik had TNT erop gewezen dat ik voor een dienst betaald heb, maar dat deze niet of onvolledig is uitgevoerd.

De waarde van het pakket (€40 in mijn geval) kreeg ik niet vergoed, dan had ik het verzekerd moeten verzenden.

Dus bij pakketten met enige waarde, altijd verzekerd verzenden.
Een pakket tot 5 kilo in NL, verzekerd voor max. €50,- kost €7,-.

Wat ik overigens wel bizar bij TNT vindt, hoe ze het voor elkaar krijgen een pakket kwijt te raken. Het mijne was 60cmx30cmx30cm......waar laat je zoiets? Of is er een postbode die nu plezier heeft van mijn verzonden artikelen?

ewal

Ongelezen bericht door ewal »

RobbieS. schreef:Uit eigen ervaring kan ik melden dat je na het indienen van een klacht, de kosten van de verzending vergoed kreeg (basispakket NL €6,75).
Ik had TNT erop gewezen dat ik voor een dienst betaald heb, maar dat deze niet of onvolledig is uitgevoerd.

De waarde van het pakket (€40 in mijn geval) kreeg ik niet vergoed, dan had ik het verzekerd moeten verzenden.

Dus bij pakketten met enige waarde, altijd verzekerd verzenden.
Een pakket tot 5 kilo in NL, verzekerd voor max. €50,- kost €7,-.

Wat ik overigens wel bizar bij TNT vindt, hoe ze het voor elkaar krijgen een pakket kwijt te raken. Het mijne was 60cmx30cmx30cm......waar laat je zoiets? Of is er een postbode die nu plezier heeft van mijn verzonden artikelen?
Precies, dan kun je ze altijd nog aangeven voor diefstal!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ RobbieS.,

Niet 50 euro maar 500.

@ ewal,

Postkantoor of Postagentschap (= balie in een andere winkel (bv bruna))?

ewal

Frans75 schreef:@ RobbieS.,

Niet 50 euro maar 500.

@ ewal,

Postkantoor of Postagentschap (= balie in een andere winkel (bv bruna))?
postagentschap , in een supermarkt

Frans75

Dat verklaart het foute advies. Over het algemeen hebben medewerkers op die locaties geen verstand van zaken.

Wil je het echt hoog spelen kan je altijd nog de desbetreffende supermarkt aansprakelijk stellen voor de foute voorlichting. Zij zijn nl in deze verantwoordelijk.

ewal

Frans75 schreef:Dat verklaart het foute advies. Over het algemeen hebben medewerkers op die locaties geen verstand van zaken.

Wil je het echt hoog spelen kan je altijd nog de desbetreffende supermarkt aansprakelijk stellen voor de foute voorlichting. Zij zijn nl in deze verantwoordelijk.
Ik denk inderdaad dat ik het op die manier moet doen, wil ik er iets uit kunnen halen.

Vandaag heb ik zo'n onderzoeksformulier gekregen, even invullen en hopelijk vinden ze het terug, dan is al die stampij niet nodig.

Bedankt voor het meedenken allemaal

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Frans75 schreef:Je zit nog te hoog, denk eerder aan max. 5 euro.
Vergoeding is gerelateerd aan het gewicht, gewoon pakket (binnenland) valt nl onder de regels voor goederenvervoer.
Ik dacht aan de algemene regels uit boek 6 gemaximeerd aan de eisen uit redelijkheid en billijkheid. (art. 6:2 BW), maar in de speciale regels voor goederen vervoer zie in niet zo snel een uitzondering daarop.
De afzender is verplicht de vervoerder de schade te vergoeden die deze lijdt doordat de overeengekomen zaken, door welke oorzaak dan ook, niet op de overeengekomen plaats en tijd te zijner beschikking zijn. (artikel 8:24 BW)
Het lijkt mij dat de vergoeding gebaseerd moet worden op de waarde die doorgaans wordt verzonden en dat dan keer een bepaalde factor, tenzij de verzender van de waarde op de hoogte was. Het kan best dat ik te hoog zit, maar vijf euro lijkt mij erg laag.

Toen de een aangetekende brief van mij wel was aangekomen maar ze de handtekening waren verloren kreeg ik een vergoeding van 45 gulden aangeboden. Daar baseerde ik dit bedrag op.
jor schreef:bokito74 heeft hier toch echt gelijk, geen gebruik maken van verzekerde zending is geen schade kunnen claimen door achteraf te roepen hoe kostbaar het wel was. Bonnetje of niet,bewijst toch niet dat dit in het pakket zat.
Dat kan de vervoerder ook roepen als het verzekerd is. De verzender kan desnoods het bedrijf dat het op gestuurd als getuigen dagen en zo kan aannemelijk worden gemaakt dat dit er wel in zat.
ewal schreef:Ik heb de medewerkster van het postkantoor vertelt dat het om een kostbare inhoud gaat welke niet kwijt mag en ik moet kunnen traceren, vervolgens heeft ze er een barcode op geplakt en mij gezegd dat ik geen risico liep.
Dan heb je in principe recht op de volledige vergoeding, lijkt me, echter op het moment dat de vervoerder dat betwist moet je het aannemelijk kunnen maken.

alfatrion

ewal schreef:Precies, dan kun je ze altijd nog aangeven voor diefstal!
Daar gebeurt niks mee. Er is geen bewijs dat ze de vervoerder zich dit heeft toegeeigend.

Frans75

@ Alfatrion,
Het lijkt mij dat de vergoeding gebaseerd moet worden op de waarde die doorgaans wordt verzonden en dat dan keer een bepaalde factor, tenzij de verzender van de waarde op de hoogte was. Het kan best dat ik te hoog zit, maar vijf euro lijkt mij erg laag.

Laatste bedrag wat ik zeker weet was 3,40 euro per kilo. Dit is ongeacht de inhoud bij een normaal pakket.
Toen de een aangetekende brief van mij wel was aangekomen maar ze de handtekening waren verloren kreeg ik een vergoeding van 45 gulden aangeboden. Daar baseerde ik dit bedrag op.

En dat is dus juist de truc, aangetekende post is anders dan (in dit geval) een basis-pakket. Beide hebben een verschillende positie op de huidige postmarkt.
Ze hebben een andere rechtspositie. Aangetekende post valt nl nog exclusief onder de concessie van TNT, dit in tegenstelling tot pakketpost (wel of niet verzekerd is irrelevant in deze).

alfatrion

Frans75 schreef:Laatste bedrag wat ik zeker weet was 3,40 euro per kilo. Dit is ongeacht de inhoud bij een normaal pakket.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik las in de postwet 2009 iets over een maatregel van bestuur. Die zal dan wel door de minister zijn afgegeven.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan bij de Geschillencommissie Post een geschil aanspannen na het online beantwoorden van een paar vragen.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=pos

Conform de Postwet meen ik te weten dat je geen recht hebt op schadevergoeding.

Gesloten