LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post paket kwijt !

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ewal

TNT Post paket kwijt !

Ongelezen bericht door ewal »

Hallo,

Vorige week heb ik een envelop met softwarepakket verzonden ( 200 euro waarde ) en ik wilde het kunnen traceren, dus hebben ze er een barcode voor me opgeplakt.
Een week later kreeg ik telefoon dat het verstuurde pakket niet was aangekomen. Op de track en trace pagina van tnt zijn geen gegevens bekend van die barcode.

Toen heb ik gebeld met tnt post en kreeg als antwoord dat ik het maar verzekerd had moeten versturen en nu nergens recht op heb. Wel zouden ze aan de hand van een door mij in te vullen formulier kijken of ze het nog ergens kunnen vinden.

Is er iemand die een soortgelijke situatie heeft gehad en misschien tips voor me heeft hoe ik mijn recht kan halen ?

plumber

Re: TNT Post paket kwijt !

Ongelezen bericht door plumber »

Raar maar waar.Je hebt nergens recht op.
Pakketten van die waarde moet je ook verzekerd versturen.
Altans is mijn mening.

ewal

plumber schreef:Raar maar waar.Je hebt nergens recht op.
Pakketten van die waarde moet je ook verzekerd versturen.
Altans is mijn mening.
Misschien dat tnt vind dat je er geen recht op hebt, maar ik denk dat het bij de wet anders geregeld is.

TNT hoort mij tijdens versturen op de hoogte te brengen van die voorwaarden, het kan niet zo maar zijn dat tnt zijn verantwoording

bokito74

Ongelezen bericht door bokito74 »

TNT hoeft jou nergens op te wijzen.

Je weet dat je een paar opties hebt:

Gewoon pakket = Niet verzekerd
Aangetekend =Niet verzekerd
Aangetekend met waardeaanduiding = Wel verzekerd
Rembours
Handtekening retour

Software twv 200 euro doet mij het gevoel bekruipen dat we hier met illegale software te maken hebben.

U vraagt alleen om traceren niet om verzekeren.
Uiteraard valt er niks te verzekeren daar u geen legale factuur kan overleggen.

Dus ik wens u succes met verdere stappen die wint u nl niet

ewal

bokito74 schreef:TNT hoeft jou nergens op te wijzen.

Je weet dat je een paar opties hebt:

Gewoon pakket = Niet verzekerd
Aangetekend =Niet verzekerd
Aangetekend met waardeaanduiding = Wel verzekerd
Rembours
Handtekening retour

Software twv 200 euro doet mij het gevoel bekruipen dat we hier met illegale software te maken hebben.

U vraagt alleen om traceren niet om verzekeren.
Uiteraard valt er niks te verzekeren daar u geen legale factuur kan overleggen.

Dus ik wens u succes met verdere stappen die wint u nl niet
Ik weet dus NIET dat ik een paar opties heb, ja nu achteraf wel. Het gaat overigens om een legaal softwarepakket welke ik terug heb gestuurt naar een bedrijf, vanwege een verkeerde bestelling, en ik had niks betaalt dus ik loop geen risico maar het bedrijf is het pakket dus wel kwijt.

En al vind tnt misschien dat zij met hun voorwaarden zichzelf vrij kunnen pleiten, ik denk dat de wet anders bepaald, vandaar mijn vraag aan anderen die zoiets hebben gehad of iemand die tips voor mij heeft.

En, hoe goed bedoeld ook, reply's met dat ik toch niks win e.d. heb ik niks aan, graag niet reageren dan. Ik ben op zoek naar tips. B.v.d.

bokito74

U dient zelf vooraf te vermelden dat u een verzekering wenst, want dat de waarde hoger is dan normaal.

U verzuimt zelf te informeren dus u bent zelf fout.

Ook zegt u dat u zelf geen schade lijd.

Laat ik u uit de droom helpen, u heeft iets besteld en stuurt het terug welke niet aankomt dankzij uw toedoen niet verzekerd..
Het bedrijf zal dit dus bij u verhalen dat kan ik u verzekeren

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Hoezo niet reageren,je vraagt toch om raad.
Nou als je er toevallig niks aan heb dan kunnen
we er toch niets aan doen anders gewoon wegblijven hier.
Je hebt geen stuiver bewijs dat je een pakket verzonden
heb dus wat verwacht je dan?
Pakketten van die waarde toch minimaal aangetekend versturen
met handtekening retour.
Sorry voor je dat je geen rechten heb maar niets aan te doen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

ewal Een week later kreeg ik telefoon dat het verstuurde pakket niet was aangekomen. Op de track en trace pagina van tnt zijn geen gegevens bekend van die barcode.

U had/heeft dus de cijfers van de barcode??

Groet T

ewal

Toolboy schreef:ewal Een week later kreeg ik telefoon dat het verstuurde pakket niet was aangekomen. Op de track en trace pagina van tnt zijn geen gegevens bekend van die barcode.

Groet T
Jazeker, ik het het bonnetje met de code nog, en ook het kassabonnetje heb ik nog. Wanneer ik die track en trace code invoer dan zijn er geen gegevens bekend en tnt kan zelf aan de hand van die barcode het pakket ook niet traceren.

ewal

plumber schreef:Hoezo niet reageren,je vraagt toch om raad.
Nou als je er toevallig niks aan heb dan kunnen
we er toch niets aan doen anders gewoon wegblijven hier.
Je hebt geen stuiver bewijs dat je een pakket verzonden
heb dus wat verwacht je dan?
Pakketten van die waarde toch minimaal aangetekend versturen
met handtekening retour.
Sorry voor je dat je geen rechten heb maar niets aan te doen.
Niet boos worden plumber, zo bedoelde ik het niet. Ik snap jou antwoord met geen rechten enzo, maar dit geval ligt toch net even anders. Ik heb divese situaties gelezen met verdwenen pakketten waarbij er verschillende info's stonden op track en trace. In mijn geval is er helemaal niks te vinden bij track en trace, wat betekend dat tnt het vanaf het begin al kwijt is, op het postkantoor is het al niet gescand, dat maakt dit geval anders.

Met deze topic ben ik op zoek naar tips die mij kunnen helpen om verder te komen, vandaar dat ik vroeg om niet te reageren als je die niet hebt, voor de rest no hard feelings...

bokito74

Wat wil je nu horen dat je wel rechten hebt.

Die heb je niet je hebt het onverzekerd verstuurd en als het dan kwijtraakt dan kan je geen rechten ontlenen aan wat dan ook.

Als je het verzekerd verstuurd had en een copie factuur kan overleggen was het vergoed geweest.

Nu heb je niks omdat je afstand doet van evt schade door niet verzekerd te verzenden.

Kortom je hebt nu 200 euro schade want de factuur zul je geheid betalen aan dat bedrijf.

ewal

Toolboy schreef:ewal Een week later kreeg ik telefoon dat het verstuurde pakket niet was aangekomen. Op de track en trace pagina van tnt zijn geen gegevens bekend van die barcode.

Groet T
Jazeker, ik het het bonnetje met de code nog, en ook het kassabonnetje heb ik nog. Wanneer ik die track en trace code invoer dan zijn er geen gegevens bekend en tnt kan zelf aan de hand van die barcode het pakket ook niet traceren.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

ik denk dat de wet anders bepaald
Bewijs dat dan maar.

Toolboy

Je hebt geen stuiver bewijs dat je een pakket verzonden(plumber)

(ewal )
Jazeker, ik het het bonnetje met de code nog, en ook het kassabonnetje heb ik nog.

Wat nu: het leek er op dat er geen enkel bewijs was ,maar er is toch wel iets.

T

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een overeenkomst met TNT tot stand gekomen. TNT is te kort geschoten in haar verplichtingen. De verzender heeft zijn verplichtingen wel nagekomen. Niets hiervan wordt betwist door TNT. Natuurlijk heeft de verzender dan rechten. Met name het recht op een schadevergoeding, maar dat zal waarschijnlijk geen 200 euro zijn. Ik denk dat je er niet veel meer uit kunt halen dan 50 euro.

Je recht kun halen door TNT voor de kantonrechter te slepen.
ewal schreef:Het gaat overigens om een legaal softwarepakket welke ik terug heb gestuurt naar een bedrijf, vanwege een verkeerde bestelling, en ik had niks betaalt dus ik loop geen risico maar het bedrijf is het pakket dus wel kwijt.
Je loopt zelf risico om gedaagd te worden door de verkoper van dat software pakket. De proceskosten bedragen al gauw 500 euro.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Met name het recht op een schadevergoeding, maar dat zal waarschijnlijk geen 200 euro zijn. Ik denk dat je er niet veel meer uit kunt halen dan 50 euro.
Je zit nog te hoog, denk eerder aan max. 5 euro.
Vergoeding is gerelateerd aan het gewicht, gewoon pakket (binnenland) valt nl onder de regels voor goederenvervoer.

Toolboy

alfatrion. Prima afwachtende houding.

Echter met het bonnetje van de ean code en de kassa bon is er wellicht wat meer mogelijk. Groet T

bokito74

Toolboy schreef:alfatrion. Prima afwachtende houding.

Echter met het bonnetje van de ean code en de kassa bon is er wellicht wat meer mogelijk. Groet T

Tuurlijk niet daarom is er nu juist een verzekerd pakket maak je daar geen gebruik van kan jer gewoonweg ook geen schade claimen

jor

Ongelezen bericht door jor »

bokito74 schreef:

Tuurlijk niet daarom is er nu juist een verzekerd pakket maak je daar geen gebruik van kan jer gewoonweg ook geen schade claimen
bokito74 heeft hier toch echt gelijk, geen gebruik maken van verzekerde zending is geen schade kunnen claimen door achteraf te roepen hoe kostbaar het wel was. Bonnetje of niet,bewijst toch niet dat dit in het pakket zat.

ewal

jor schreef:
bokito74 schreef:

bokito74 heeft hier toch echt gelijk, geen gebruik maken van verzekerde zending is geen schade kunnen claimen door achteraf te roepen hoe kostbaar het wel was. Bonnetje of niet,bewijst toch niet dat dit in het pakket zat.
Oke, duidelijk allemaal. Het verhaal krijgt nog wel een andere wending om de volgende reden: Ik heb de medewerkster van het postkantoor vertelt dat het om een kostbare inhoud gaat welke niet kwijt mag en ik moet kunnen traceren, vervolgens heeft ze er een barcode op geplakt en mij gezegd dat ik geen risico liep. Nu achteraf hoor ik dat je het verzekerd moet laten opsturen, maar dan heb ik het verkeerde advies gekregen van de medewerkster.

Gesloten