Gezien de waarde van het pakket moest er getekend worden voor ontvangst. Volgens het track & trace systeem is er voor getekend, de handtekening is ons echter volledig onbekend.
Vorige week dus direct gebeld naar TNT met de vraag waar het pakket gebleven is. Dat gingen ze uitzoeken, maar dan moest het als klacht worden ingediend. Binnen 8 dagen zou er contact worden opgenomen.
Na een paar dagen kwam er al een verzoek voor het invullen van een klanttevredenheidsonderzoek naar de afhandeling van de klacht. Van de ingediende klacht hadden we nog niets gehoord op dat moment, beetje voorbarig dus.
Vandaag werden we teruggebeld door TNT. Voor ontvangst van het pakket is dus getekend, maar ze weten niet door wie en kunnen dat ook niet achterhalen. Het pakket zou dan dus 'misschien wel' bij een van de buren zijn afgeleverd (die de handtekening overigens ook niet herkennen). TNT zou het in elk geval afgeleverd hebben. Blijkbaar zonder bij ons een briefje in de brievenbus te doen met waar het pakket gebleven is.
Het mooist van allen is nog dat ze nu beweren dat we geen klacht kunnen indienen, want we zijn de ontvanger van het pakket. Alleen de verzender van het pakket (de webwinkel, waar we de betaling al aan gedaan hebben) kan dus een klacht indienen!!
Belachelijk vind ik, want de webwinkel heeft het pakket correct verzonden, met een track & trace code en niet voor niets gezien de waarde van het pakket moest er voor getekend worden.
Volgens track & trace is het pakket dus ook aangekomen, al is het spoorloos, dus bij de webwinkel kunnen we moeilijk verhaal halen. Ondertussen zijn wij het geld kwijt en zitten nog steeds zonder het pakket.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Is er een manier om TNT wél uit te laten zoeken wie er getekend heeft voor het pakket? Ik vind het namelijk echt te gek voor woorden dat we het pakket kwijt zijn door TNT en zij het afschuift op de verzender. Zo durf ik nooit meer iets te bestellen en laten afleveren, want wie geeft mij de garantie dat het de volgende keer wel goedloopt? TNT in elk geval niet!