LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toegangkelijkheid van de Hema

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
margrietjes

toegangkelijkheid van de Hema

Ongelezen bericht door margrietjes »

Ik heb een klacht ingestuurd naar de Hema over de toegangkelijk heid van hun zaak. DE alarm poortjes gaan al af voordat je erin bent.
IK schreef de volgende brief.

Geachte LS
Ik was vanmiddag in Uw filiaal in Schiedam.
Toen ik vanuit de garage gelijk de Hema in ging , ging het alarm af bij de ingang. Ben blijven staan en een van uw personeels leden heeft alles getest. Portemonnee door het poortje >geen alarm. Tas door het poortje >geeen alarm . Ik door het poortje > geen alarm . Ik met tas en knip door het poortje wel alarm . Andere collega doed de test met alles apart > geen alarm . IK pak alles zelf weer aan > geen alarm. IK ga de zaak uit geen alarm. Als ik een kwartiertje later terug kom Gaat het alarm weer af. Na de zelfde personeels leden gezien te hebben ga ik eruit en weer alarm. Op deze manier kom ik nooit meer in uw zaak .
Tevens zal ik de consumentenbond op de hoogte stellen dat uw zaak klant onvriendelijk is en zal ik voor negatieve reklame zorgen. Ik heb pas nog kadobonnen van uw zaak ontvangen voor mn verjaardag en zou graag dat in geld uitbetaald wille hebben daar het voor mij onmogelijk is om op een fatsoenlijke manier uw zaak te betreden. Je staat gewoon voor schut als je zo binne komt. Als ik schuldig zou zijn was ik toch nooit terug gekomen??? Wanneer mag ik dan wel binne??? Maar als dit zo blijft kom ik nooooooit meer binne en zal mn vriende en familie hiervan op de hoogte brengen

Hoop dat iemand deze ervaring kan delen of inmiddels een oplossing heeft
Margriet

Smogus

Re: toegangkelijkheid van de Hema

Ongelezen bericht door Smogus »

Ik vind dat U nogal overdrijft. Meteen gaan dreigen met negatieve reklame e.d. Ik ben ook echt geen HEMA fanaat maar het gebeurt wel vaker dat poortjes van winkels raar doen. Echt niet alleen bij de HEMA hoor !

Erg overdreven om direct uw bonnen om te laten zetten in cash. Dat kan meestal toch niet, zoals ook op de meeste kortings- waardebonnen vermeld staat.
Maar als dit zo blijft kom ik nooooooit meer binne
Waarschijnlijk willen ze dat na uw brief ook niet, want als u hier al waker van ligt ....... dan wil ik niet weten wat u doet als u bijvoorbeeld te lang in de rij moet wachten......

eduardo

Ongelezen bericht door eduardo »

:oops: Beste ...

Inderdaad erg overdreven. De Hema is mijns inziens een gewone prettigewinkel. Het is jammergenoeg nodig om poortjes te plaatsen omdat mensen met onbetaalde spullen de zaak willen verlaten. Tip: u gaat gewoon niet meer, en de nadere mensen gewoon met plezier laten gaan, en lees eens een boek van Covey, en met name de cirkel van beinvloedbaarheid.

Ed

Peter Buitenhuis

Ongelezen bericht door Peter Buitenhuis »

je hebt een hele hoop vrije tijd als je je daarover ZO druk kan maken, ik zou me meer druk maken om het feit dat de letter N op je toetsenbord ontbreekt...

bemore

Ongelezen bericht door bemore »

Als je een winkel IN gaat en het alarm gaat af, dan mag het winkelpersoneel NIETS doen. Je gaat toch immers niet de winkel UIT zonder te betalen.

Mij is dit eens bij de DA drogist overkomen, je begrijpt dat dit een hele discussie werd bij de ingang van de winkel.
Uiteindelijk bleek ik dus een boek uit de bibliotheek naar binnen proberen te smokkelen, hahahaha. Deze keer kreeg dus het personeel een kop als een biet.

Is er iemand die weet hoe het juridisch zit, als je een winkel INGAAT en het alarm gaat af. Moet je dan meewerken aan het speuren naar de oorzaak????

klavertje

Ongelezen bericht door klavertje »

:D Ik wil even reageren op de alarmering van de Hema-poortjes. Deze mevrouw zou toch bij zich zelf moeten kijken. Deze alarmering gebeurde ook, bij mij, bij de detectiepoortjes van Ven D, ik vond het wel vermakelijk, wij hadden dezelfde procedure gevolgd zoals de mevr. beschrijft. Het probleem was echter, en ik vermoed dat het bij haar ook zo gegaan is dat ze bij een goedkope winkel kleding heeft gekocht zoals ikzelf, en een detectiesticker die in de jas of kledingstuk zit niet er uit gehaald heeft.
p.s. de detectiesticker zat bij mij in een jaszak met een rits.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja het is erg hoor.Om daar druk om te maken .Weet je wel hoe vaak er loos alarm is op een dag.Het kan zoveel oorzaken .Een detectie poort wat nooit geen vals alarm geeft bestaat niet.

gerben

Ongelezen bericht door gerben »

De oplossing is je spullen voortaan via internet te bestellen.
Heb je ook geen last van de poortjes, of je moet ze zelf bij de voordeur hebben staan.

Smogus

Ongelezen bericht door Smogus »

Is er iemand die weet hoe het juridisch zit, als je een winkel INGAAT en het alarm gaat af. Moet je dan meewerken aan het speuren naar de oorzaak????
Weet niet hoe het wettelijk zit. Maar wel dat ik zou meehelpen speuren, al is het alleen al om te bewijzen dat ik echt onschuldig ben. Misschien help je dit soort dingen daarmee wel voorkomen.

Maar ja, moeilijk doen is ook een optie, maar geen optie voor mij... Heft toch geen zin, alleen je bloeddruk zal vehogen....... (kun je beter roken ! :wink: )[/quote]

yonie

Ongelezen bericht door yonie »

Hahahahahaha,

als je eens wist hoe vaak ik al bij Intratuin gestaan heb dat het alarm afgaat!!
tuurlijk krijg ik een boei, tuurlijk is het erg lullig..
maar goed, het personeel kan toch niet anders dan mij ff checke.
ach pffff

ik denk dat de Hema zich rot heeft gelachen om je brief,
je gaat spontaan in de verdediging en denkt nu al te kunnen ''eisen''
en daarbij ligt de Hema er echt niet wakker van of jij wel/niet komt.
:wink:

Gast

Ik maak tegenwoordig een grapje

U moet mij in dienst nemen.

IK KAN STELEN ZONDER IN UW WINKEL TE ZIJN GEWEEST.

Prachtig toch. Ik ben een meester DIEF.

Verder ben je niet verplicht om voordat je de winkel in te gaan. Je te laten onderzoeken. Bel de volgende keer (als je genoeg tijd hebt) De politie. Als de politie niets vindt. Worden ze vaak heel kwaad. En zullen ze waarschijnlijk de volgende keer minder snel komen.

Elze

Ongelezen bericht door Elze »

Mijn oma is hetzelfde overkomen. Ze ging de hema in, de poortjes gingen af, alleen werd ze gelijk behandeld als een crimineel. Meteen werd ze naar achter afgevoerd en de politie werd gebeld. Het arme mens schrok zich te pletter. Ook de manager was niet vriendelijk: "We zullen oudjes als u wel eens te pakken nemen" zei de man. De politie is gekomen en constateerde dat de manager wel erg slordig had gehandeld. De politie gaf de man meteen een standje en zei dat als mensen de winkel uit gingen dat hij dan pas mag "optreden". Tot op heden heeft mijn oma nog geen excuses ontvangen van de Hema directie. Maar ze mijd de winkel ook niet. En ze loop ook niet te dreigen. Dus ik vind dat u maar idioot reageert. Maar ik vind dat de Hema niet echt getuigd van klantvriendelijkheid. Een bosje bloemen en een waardebon kan er niet eens vanaf.

William2888

Ongelezen bericht door William2888 »

Bij mij was het ook een keer gebeurd in Hema Rotterdam alleen toen kwam niemand van het personeel naar me toe, ik liep gewoon door naar binnen :lol: :lol: :lol:

Mootjuh

Ongelezen bericht door Mootjuh »

Tuurlijk is het niet leuk als bij binnenkomst de alarmpoortjes afgaan...maar alles heeft een oorzaak. Denk eens aan (wat al eerder vermeld is) detectielabels die nog in kleding zitten (met dank aan de HEMA..) of een detectielabel in een portefeuille (ja..ja..ook hiervoor met dank aan de HEMA!! :lol: )

Dan kun je wel meteen "moeilijk" gaan doen en de winkel afzeiken waar dat gebeurd, maar voor hun is het net zo min leuk als het alarmpoortje afgaat bij binnenkomst en ze (samen met u en voor u!) willen kijken waarom het poortje afgaat...

En tsja...ik heb liever dat het poortje bij binnenkomst afgaat dan wanneer ik de winkel verlaat :shock: Want dan sta je toch net iets meer voor paal en word je toch net iets meer argwanend aangekeken door je medeklanten... :twisted:

ruden

Ongelezen bericht door ruden »

Nou ik vind het hel;emaal niet overdreven hoe degene reageert, ook ik kan me ontzettend ergeren aan het feit dat een alarm afgaat terwijl je naar binnen gaat of als je niks hebt gekocht. Je wordt behandeld als een crimineel.
Mij is het eens overkomen bij de Etos, ik had niks gekocht. Moest zelfs de luiertas van mijn dochterje helemaal leegmaken. En iedereen maar kijken. Ik heb daarna de filiaalmanager gebeld en deze bood zijn excuses aan.
Bij de Hema gebeurd het wel vaak ja. Wat ik eigenlijk erger vind is dat door de beveiligingsstrips van de HEMA het alarm bij de Schoenenreus afgaat.

Gast

Wat ik eigenlijk erger vind is dat door de beveiligingsstrips van de HEMA het alarm bij de Schoenenreus afgaat.
Ongelovelijk wat lief van je.

mollie3

Ongelezen bericht door mollie3 »

Ik heb gewerkt bij de Bristol en als het alarm afging vroegen we de mensen nogmaals door de poortjes te gaan, soms gingen ze dan nog een keer af, soms niet. Als ze dan afgingen vroegen we het eerste of ze een portemonnee bij de HEMA gekocht hadden, zo ja dan vroegen we die en liepen wij (uiteraard waar de klant bij was zodat wij niet beticht konden worden van diefstal) door de poortjes. 8 van de 10 keer is dat namelijk de oorzaak. Was dat het niet, dan liepen wij door de poortjes heen met de spullen van de klant. Maar de klanten kregen wel onze verontschuldigingen, direct nadat we de oorzaak gevonden hadden.
Als winkelier kun je er niet veel meer tegen doen, als je het niet doet hebt je nameijk een grotere kans dat er meer in de tassen beland dan je lief is.

Gast

Get a life en ga naar een andere winkel dan.

Dwaashaas

Ongelezen bericht door Dwaashaas »

Ik vind het gezeik-om-niks-gehalte wel erg hoog hiero !!!

Zoals mijn voorganger zei, ga naar een andere winkel dan ! Totdat er straks geen enekel winkel meer overblijft waar je zonder gepiep naar binnen wilt.

KIJK, voor ondere andere jullie zeikerds is er zoiets als WEBWINKELS ! geen poortjes, EN je hoeft met je luie ASS de deur uit !!! kun je ook niks 'jatten' .....................................

ruden

Ongelezen bericht door ruden »

hey dwaashaas waarom lees je dit forumonderdeel dan, en neem je zelfs de moeite om te reageren......
:roll:

Gesloten