Hoe komt het toch dat de prijzen voor dezelfde soort pakketjes zo vercshillen bij verschillende postkantoren??
Verstuur je een t-shirt ben je de ene dag 1,17 kwijt, de volgende dag 2,25 of heel leuk meteen 5,50 en als pakketpost verzenden omdat "het niet door de brievenbus kan omdat er teveel lucht in zit"
Het verschilt per dag en per postkantoor. Vind het belachelijk dat de prijs die je betaald ligt aan de bui van diegene die achter de balie staat!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TPG Post
Re: TPG Post
De verzendkosten worden bepaald door gewicht , afmeting en de eventuele extra diensten. Dit ligt allemaal vast en is te controleren d.m.v. het tarievenboekje. Dus kijk mee als uw zending op de (altijd geijkte) weegschaal gaat, en probeer of uw zending door de mal past die op het postkantoor aanwezig is. Dat het onderling verschilt ligt niet aan de baliemedewerker, maar waarschijnlijk is de zending door een iets andere inhoud en/of verpakking de ene keer zwaarder en/of groter dan de andere keer. Een T-shirt in xxl is bijv zwaarder dan een small exemplaar.
Maar nogmaals u kunt dit altijd zelf controleren!
Maar nogmaals u kunt dit altijd zelf controleren!
Het gaat vooral om die mal die ze gebruiken. Meestal alleen op verzoek. Voorbeeld een pakketje vorige week, netjes ingepakt en kon door onze eigen brievenbus die toch redelijk klein is. Probeert ze het bij die mal, past het niet omdat er teveel lucht tussen zit. Waarop ik antwoord: nou dan druk je m toch iets in...lucht eruit...dat ding door die mal. Nee dat is teveel werk.
Ik bedoel als ik ergens opschrijf niet buigen en voorzichtig breekbaar, hebben ze er ook geen moeite mee om het met lichtelijk geweld door de brievenbus te duwen.
Ik bedoel als ik ergens opschrijf niet buigen en voorzichtig breekbaar, hebben ze er ook geen moeite mee om het met lichtelijk geweld door de brievenbus te duwen.
De afmetingen van de mal zijn de "ideale" brievenbusafmetingen, vastgesteld door TPG post, en die gelden als standaard. Natuurlijk zijn er grotere en (vaker voorkomend) kleinere bussen, maar dat doet er dus niet echt toe.
Het is natuurlijk wel heel erg flauw dat de medewerker de moeite niet wilde nemen om de lucht er een beetje uit te drukken. Maar kon u het op dat moment dan zelf niet alsnog doen ?
Het is natuurlijk wel heel erg flauw dat de medewerker de moeite niet wilde nemen om de lucht er een beetje uit te drukken. Maar kon u het op dat moment dan zelf niet alsnog doen ?