| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trouwen
Trouwen
Hallo. Ik ben van plan om binnenkort te trouwen. Mijn vriend woont in Duitsland maar heeft geen verblijfsvergunning. Ik heb zelf Nederlandse nationaliteit. Ik wil hem naar Nederland halen. We zijn allebei boven 21 jaar en ik werk fulltime en heb voldoende inkomen. Wie weet welke voorwaarden nog aan vast zit? Heeft iemand er ervaring mee of meer verstand van? Groeten shelly
Re: Trouwen
vraag het eens bij je gemeente, of google eens.shelly28 schreef:Hallo. Ik ben van plan om binnenkort te trouwen. Mijn vriend woont in Duitsland maar heeft geen verblijfsvergunning. Ik heb zelf Nederlandse nationaliteit. Ik wil hem naar Nederland halen. We zijn allebei boven 21 jaar en ik werk fulltime en heb voldoende inkomen. Wie weet welke voorwaarden nog aan vast zit? Heeft iemand er ervaring mee of meer verstand van? Groeten shelly
Wanneer mag ik gezinsleden naar Nederland laten komen?
U kunt mogelijk familieleden naar Nederland laten komen als het gaat om gezinshereniging of gezinsvorming. Van gezinshereniging is sprake uw partner naar Nederland wil komen en u beiden al een (huwelijks)relatie had toen u beiden nog in het buitenland woonde. Het is dan wel nodig dat u zelf in Nederland woont en dat u hier rechtmatig verblijft. Ook als uw kinderen naar Nederland komen is sprake van gezinshereniging.
Bij gezinsvorming gaat het om de situatie dat u uw partner naar Nederland wil laten komen waarbij uw relatie pas begonnen is nadat u al rechtmatig in Nederland verbleef.
Uw man of vrouw naar Nederland laten komen
Als u getrouwd bent of u heeft een geregistreerd partnerschap en u wilt uw partner naar Nederland halen, dan moeten u en uw partner aan een aantal voorwaarden voldoen.
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
U bent 21 jaar of ouder.
U en uw echtgenoot zijn met elkaar getrouwd.
U hebt een voldoende en duurzaam inkomen. Dit betekent een inkomen gelijk aan of hoger dan het wettelijke minimumloon.
Uw echtgenoot, die nog in het buitenland verblijft, moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw echtgenoot is 21 jaar of ouder.
Uw echtgenoot gaat met u samenwonen zodra hij of zij in Nederland is. Uw echtgenoot schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
Uw echtgenoot heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd (dit geldt niet voor Turkse onderdanen) of heeft hiervoor een vrijstelling. Uw partner hoeft het examen niet af te leggen als hij of zij geen MVV nodig heeft.
Uw echtgenoot heeft een geldig reisdocument, bijvoorbeeld een paspoort.
Uw echtgenoot vormt geen gevaar voor de openbare orde.
Uw echtgenoot is bereid mee te werken aan een medisch onderzoek naar tuberculose.
Uw echtgenoot moet een MVV aanvragen wanneer dit vanwege de nationaliteit van uw echtgenoot verplicht is.
Als uw partner in Nederland aankomt, moet hij of zij een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd aanvragen.
Uw ongetrouwde partner naar Nederland halen
Als u uw partner naar Nederland wilt halen en u bent niet getrouwd, dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:
U bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging bent u 18 jaar of ouder.
U moet Nederlander zijn of een vreemdeling met een verblijfsvergunning (asiel of regulier) voor bepaalde of onbepaalde tijd en ingeschreven staan in de GBA.
U moet een garantstelling ondertekenen.
U heeft een voldoende en duurzaam inkomen. Dit betekent een inkomen gelijk aan of hoger dan het wettelijke minimumloon.
Uw partner moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw partner is ongehuwd.
Uw partner is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging is hij of zij 18 jaar of ouder.
Uw partner gaat met u samenwonen zodra hij of zij in Nederland is. Uw partner schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
Uw partner heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft hiervoor een vrijstelling. Hij of zij hoeft het examen niet af te leggen als uw partner geen MVV nodig heeft.
Uw partner heeft een geldig reisdocument, bijvoorbeeld een paspoort.
Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde.
Uw partner is bereid mee te werken aan een medisch onderzoek naar tuberculose.
Uw partner moet een MVV aanvragen wanneer dit voor de nationaliteit van uw echtgenoot verplicht is.
Als uw partner in Nederland aankomt, moet hij of zij een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd aanvragen.
bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/vreemd ... komen_.htm
En zie dit :
http://kdw.ind.nl/KnowledgeRoot.aspx?kn ... igVerblijf
http://kdw.ind.nl/KnowledgeRoot.aspx?kn ... Procedures
Op google is er heeeeel veel van te vinden en heb het bij vrienden van me meegemaakt maar dit allemaal kost heel veel geld !
U kunt mogelijk familieleden naar Nederland laten komen als het gaat om gezinshereniging of gezinsvorming. Van gezinshereniging is sprake uw partner naar Nederland wil komen en u beiden al een (huwelijks)relatie had toen u beiden nog in het buitenland woonde. Het is dan wel nodig dat u zelf in Nederland woont en dat u hier rechtmatig verblijft. Ook als uw kinderen naar Nederland komen is sprake van gezinshereniging.
Bij gezinsvorming gaat het om de situatie dat u uw partner naar Nederland wil laten komen waarbij uw relatie pas begonnen is nadat u al rechtmatig in Nederland verbleef.
Uw man of vrouw naar Nederland laten komen
Als u getrouwd bent of u heeft een geregistreerd partnerschap en u wilt uw partner naar Nederland halen, dan moeten u en uw partner aan een aantal voorwaarden voldoen.
U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
U bent 21 jaar of ouder.
U en uw echtgenoot zijn met elkaar getrouwd.
U hebt een voldoende en duurzaam inkomen. Dit betekent een inkomen gelijk aan of hoger dan het wettelijke minimumloon.
Uw echtgenoot, die nog in het buitenland verblijft, moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw echtgenoot is 21 jaar of ouder.
Uw echtgenoot gaat met u samenwonen zodra hij of zij in Nederland is. Uw echtgenoot schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
Uw echtgenoot heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd (dit geldt niet voor Turkse onderdanen) of heeft hiervoor een vrijstelling. Uw partner hoeft het examen niet af te leggen als hij of zij geen MVV nodig heeft.
Uw echtgenoot heeft een geldig reisdocument, bijvoorbeeld een paspoort.
Uw echtgenoot vormt geen gevaar voor de openbare orde.
Uw echtgenoot is bereid mee te werken aan een medisch onderzoek naar tuberculose.
Uw echtgenoot moet een MVV aanvragen wanneer dit vanwege de nationaliteit van uw echtgenoot verplicht is.
Uw ongetrouwde partner naar Nederland halen
Als u uw partner naar Nederland wilt halen en u bent niet getrouwd, dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:
U bent 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging bent u 18 jaar of ouder.
U moet Nederlander zijn of een vreemdeling met een verblijfsvergunning (asiel of regulier) voor bepaalde of onbepaalde tijd en ingeschreven staan in de GBA.
U moet een garantstelling ondertekenen.
U heeft een voldoende en duurzaam inkomen. Dit betekent een inkomen gelijk aan of hoger dan het wettelijke minimumloon.
Uw partner moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
Uw partner is ongehuwd.
Uw partner is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging is hij of zij 18 jaar of ouder.
Uw partner gaat met u samenwonen zodra hij of zij in Nederland is. Uw partner schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
Uw partner heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft hiervoor een vrijstelling. Hij of zij hoeft het examen niet af te leggen als uw partner geen MVV nodig heeft.
Uw partner heeft een geldig reisdocument, bijvoorbeeld een paspoort.
Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde.
Uw partner is bereid mee te werken aan een medisch onderzoek naar tuberculose.
Uw partner moet een MVV aanvragen wanneer dit voor de nationaliteit van uw echtgenoot verplicht is.
bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/vreemd ... komen_.htm
En zie dit :
http://kdw.ind.nl/KnowledgeRoot.aspx?kn ... igVerblijf
http://kdw.ind.nl/KnowledgeRoot.aspx?kn ... Procedures
Op google is er heeeeel veel van te vinden en heb het bij vrienden van me meegemaakt maar dit allemaal kost heel veel geld !
In de EU heb je geen verblijfsvergunning/ werkvergunning meer nodig.shelly28 schreef:Hallo. Ik ben van plan om binnenkort te trouwen. Mijn vriend woont in Duitsland maar heeft geen verblijfsvergunning. Ik heb zelf Nederlandse nationaliteit. Ik wil hem naar Nederland halen. We zijn allebei boven 21 jaar en ik werk fulltime en heb voldoende inkomen. Wie weet welke voorwaarden nog aan vast zit? Heeft iemand er ervaring mee of meer verstand van? Groeten shelly
D.w.z. van EU naar EU land.
Tenminste als je vriend de Duitse nationaliteit heeft, of i hij illegaal in Duitsland?
Lees beneden
Wel of geen EU-document
Een EU-burger die zich in Nederland wil vestigen heeft
in ieder geval een geldig paspoort of een geldige iden
-
titeitskaart nodig. U bent formeel niet verplicht om u te
melden bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente of
om een verblijfsdocument aan te vragen. Het verblijfs
-
recht ontstaat namelijk van rechtswege op grond van
het EG-verdrag en een verblijfsdocument is alleen
een bewijs van rechtmatig verblijf in Nederland. Het is
echter wel sterk aan te raden om een verblijfsdocument
aan te vragen
5
en om het steeds op tijd te verlengen om
-
dat in de dagelijkse praktijk veel instanties erom vragen.
Een geldig verblijfsdocument is bijvoorbeeld nodig bij
inschrijving in de Gemeentelijke Basisadministratie en
bij het aanvragen van een uitkering.
Vanaf 1 januari 2005 geldt in Nederland een uitgebreide
identificatieplicht. Iedereen van 14 jaar en ouder moet
een geldig identiteitsbewijs kunnen tonen als de politie
of een toezichthouder daarom vraagt. Een EU-burger
kan zich identificeren met een geldig paspoort, met een
EU-document of met een regulier verblijfsdocument
Ik heb het gevoel dat dit weer veel belastinggeld gaat kosten.
ja ik heb het gevoel dat het veel gedoe wordt
nee hij is niet illegaal. hij zit nog in asielprocedure.nevermind schreef:In de EU heb je geen verblijfsvergunning/ werkvergunning meer nodig.shelly28 schreef:Hallo. Ik ben van plan om binnenkort te trouwen. Mijn vriend woont in Duitsland maar heeft geen verblijfsvergunning. Ik heb zelf Nederlandse nationaliteit. Ik wil hem naar Nederland halen. We zijn allebei boven 21 jaar en ik werk fulltime en heb voldoende inkomen. Wie weet welke voorwaarden nog aan vast zit? Heeft iemand er ervaring mee of meer verstand van? Groeten shelly
D.w.z. van EU naar EU land.
Tenminste als je vriend de Duitse nationaliteit heeft, of i hij illegaal in Duitsland?
Lees beneden
Wel of geen EU-document
Een EU-burger die zich in Nederland wil vestigen heeft
in ieder geval een geldig paspoort of een geldige iden
-
titeitskaart nodig. U bent formeel niet verplicht om u te
melden bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente of
om een verblijfsdocument aan te vragen. Het verblijfs
-
recht ontstaat namelijk van rechtswege op grond van
het EG-verdrag en een verblijfsdocument is alleen
een bewijs van rechtmatig verblijf in Nederland. Het is
echter wel sterk aan te raden om een verblijfsdocument
aan te vragen
5
en om het steeds op tijd te verlengen om
-
dat in de dagelijkse praktijk veel instanties erom vragen.
Een geldig verblijfsdocument is bijvoorbeeld nodig bij
inschrijving in de Gemeentelijke Basisadministratie en
bij het aanvragen van een uitkering.
Vanaf 1 januari 2005 geldt in Nederland een uitgebreide
identificatieplicht. Iedereen van 14 jaar en ouder moet
een geldig identiteitsbewijs kunnen tonen als de politie
of een toezichthouder daarom vraagt. Een EU-burger
kan zich identificeren met een geldig paspoort, met een
EU-document of met een regulier verblijfsdocument
Als je je eigen grenzen maar duidelijk stelt. Ze zijn soms erg gewelddadig als gevolg van de andere cultuur en hebben een heel ander vrouwbeeld dan dat jij in je roze dromen denkt. 
Dan zou ik eerst afwachten,of hij wel mag blijven.shelly28 schreef:
nee hij is niet illegaal. hij zit nog in asielprocedure.
Uit welk land komt hij?
Misschien eerst eens gaan samenwonen? Kijken hoe het gaat.
Vraagstelling komt op mij trouwens een beetje over alsof het trouwen meer is vanwege verblijfsvergunning dan vanwege liefde. Maar als ik dat verkeerd inschat mijn excuses daarvoor.
Vraagstelling komt op mij trouwens een beetje over alsof het trouwen meer is vanwege verblijfsvergunning dan vanwege liefde. Maar als ik dat verkeerd inschat mijn excuses daarvoor.
Als we daarop moeten wachten dan weet ik niet hoelang dat nog gaat duren.kan jaren duren en ik ben al 28 jaar dus wordt langzamerhand wel tijd. We komen beide uit irannevermind schreef:Dan zou ik eerst afwachten,of hij wel mag blijven.shelly28 schreef:
nee hij is niet illegaal. hij zit nog in asielprocedure.
Uit welk land komt hij?
Laat hem die Duitse verblijfsvergunning eerst afwachten, jij kan toch ook naar Duitsland
gaan ?
En ja dat kan best lang duren maar helaas duren zulke zaken erg lang en gaat je heel veel
geld kosten en dan heb ik het niet over 5000 euro maar veel meer.
Dat moet je wel kunnen bekostigen.
gaan ?
En ja dat kan best lang duren maar helaas duren zulke zaken erg lang en gaat je heel veel
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 05 apr 2013 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja daar hebben we het ook over gehad dat ik naar Duitsland ga maar volgens hem is dat veel ingewikkelder.Chocomelk schreef:Laat hem die Duitse verblijfsvergunning eerst afwachten, jij kan toch ook naar Duitsland
gaan ?
Samenwonen zit niet bij ons in cultuur. We komen beide uit Iran. We willen niet trouwen om verblijfsvergunning maar uit liefde voor elkaar. We willen ook graag kinderen.we hebben zelfs namen bedacht. Maar ik snap best dat het anders over komt bij anderen.vroem schreef:Misschien eerst eens gaan samenwonen? Kijken hoe het gaat.
En waarom ?shelly28 schreef:Ja daar hebben we het ook over gehad dat ik naar Duitsland ga maar volgens hem is dat veel ingewikkelder.
Jij hoeft als Nederlandse, neem aan dat je een Nederlands paspoort hebt geen inburgerings cursus etc te volgen in Duitsland omdat je uit de EU komt.
Ook zal hij voordat hij naar Nederland komt het basisexamen inburgering buitenland moeten maken, dat zal hij dus in Duitsland moeten doen en dat kan dus pas als hij een verblijfsvergunning gaat krijgen in Duitsland.
http://www.naarnederland.nl/het-examen
Overzicht: verblijf bij partner
U wilt naar Nederland komen voor een verblijf van meer dan drie maanden.
Met ingang van 1 oktober 2012 is de mogelijkheid van gezinshereniging of -vorming bij een ongehuwd partner komen te vervallen. Per die datum moeten u en uw partner gehuwd zijn of een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, wil uw partner in aanmerking kunnen komen voor een verblijfsvergunning op grond van gezinshereniging. Als u in het land waar u woont niet kunt trouwen of een geregistreerd partnerschap kunt aangaan dan kunt u in Nederland trouwen. Hiervoor kunt u een tijdelijke vergunning aanvragen. Deze is zes maanden geldig en kan NIET worden verlengd. Nadat u getrouwd bent, kunt u vragen om wijziging naar een verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot of geregistreerd partner.
De Staatssecretaris heeft, naar aanleiding van het Regeerakkoord, de Tweede Kamer bij brief van 21 december 2012 geïnformeerd dat het partnerbeleid weer wordt ingevoerd. Hiervoor moet het Vreemdelingenbesluit worden aangepast. Bij wijze van overgangsmaatregel zal, vooruitlopend op de beleidswijziging, op (advies)aanvragen voor verblijf bij partner, die gedurende de periode van 1 oktober 2012 tot aan de beleidswijziging worden ingediend, worden getoetst aan het partnerbeleid zoals dat gold vóór 1 oktober 2012. Als aan de overige voorwaarden voor gezinsmigratie wordt voldaan zal, met toepassing van artikel 3.13, tweede lid, van het Vreemdelingenbesluit, positief op deze aanvragen worden beslist.
Door deze overgangsmaatregel is het niet meer nodig om een zogenaamde tijdelijke trouwvergunning in te dienen, als het voor u en uw partner niet mogelijk is om in het buitenland te trouwen. Met invoering van het partnerbeleid komt deze tijdelijke vergunning ook te vervallen.
U kunt alleen een verblijfsvergunning aanvragen als u met een geldige machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) Nederland bent ingereisd. Een mvv is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan drie maanden.
Als de vreemdeling inreist met een mvv op basis van het verblijfsdoel 'verblijf bij partner' dan kunt u gebruik maken van het aanvraagformulier vvr na mvv overgangsrecht.
bron: http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge ... rlandKomen
hier is ook heel veel info te vinden:
http://www.ind.nl/Pages/default.aspx
U wilt naar Nederland komen voor een verblijf van meer dan drie maanden.
Met ingang van 1 oktober 2012 is de mogelijkheid van gezinshereniging of -vorming bij een ongehuwd partner komen te vervallen. Per die datum moeten u en uw partner gehuwd zijn of een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, wil uw partner in aanmerking kunnen komen voor een verblijfsvergunning op grond van gezinshereniging. Als u in het land waar u woont niet kunt trouwen of een geregistreerd partnerschap kunt aangaan dan kunt u in Nederland trouwen. Hiervoor kunt u een tijdelijke vergunning aanvragen. Deze is zes maanden geldig en kan NIET worden verlengd. Nadat u getrouwd bent, kunt u vragen om wijziging naar een verblijfsvergunning voor verblijf bij echtgenoot of geregistreerd partner.
De Staatssecretaris heeft, naar aanleiding van het Regeerakkoord, de Tweede Kamer bij brief van 21 december 2012 geïnformeerd dat het partnerbeleid weer wordt ingevoerd. Hiervoor moet het Vreemdelingenbesluit worden aangepast. Bij wijze van overgangsmaatregel zal, vooruitlopend op de beleidswijziging, op (advies)aanvragen voor verblijf bij partner, die gedurende de periode van 1 oktober 2012 tot aan de beleidswijziging worden ingediend, worden getoetst aan het partnerbeleid zoals dat gold vóór 1 oktober 2012. Als aan de overige voorwaarden voor gezinsmigratie wordt voldaan zal, met toepassing van artikel 3.13, tweede lid, van het Vreemdelingenbesluit, positief op deze aanvragen worden beslist.
Door deze overgangsmaatregel is het niet meer nodig om een zogenaamde tijdelijke trouwvergunning in te dienen, als het voor u en uw partner niet mogelijk is om in het buitenland te trouwen. Met invoering van het partnerbeleid komt deze tijdelijke vergunning ook te vervallen.
U kunt alleen een verblijfsvergunning aanvragen als u met een geldige machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) Nederland bent ingereisd. Een mvv is een visum dat wordt afgegeven voor een verblijf van langer dan drie maanden.
Als de vreemdeling inreist met een mvv op basis van het verblijfsdoel 'verblijf bij partner' dan kunt u gebruik maken van het aanvraagformulier vvr na mvv overgangsrecht.
bron: http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge ... rlandKomen
hier is ook heel veel info te vinden:
http://www.ind.nl/Pages/default.aspx
Ik heb een vraag ik heb werk loon neto 1350 en ik wil mijn vriendin in Nederland komen zij heeft inburgeren examen gedaan en mijn vraag ik woon bij mij ouders in koop huis en ik heb kamer dus kan zij later bij ons inschrijven???