Wie is er eens van ENERGIE MAATSCHAPPIJ gewisseld en onjuiste eindstanden bij het uitlezen geconstateerd.
Bij mij in ieder geval wel.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitlezen slimme meter
-
stofzuigertje
Re: Uitlezen slimme meter
Bij de overstap geeft de nieuwe energie leverancier opdracht aan de netbeheerder.
Die netbeheerder bepaald dan datum en de meterstand op dat moment.
Beide leveranciers, dus oude en nieuwe krijgen die standen.
Als er fraude gepleegd word dus extra stroom in rekening gebracht die nog niet verbruikt is mag niet.
Dan kun je het beste bij de netbeheerder melden want anders kun je stroom en gas dubbel betalen.
Ze zijn verplicht op de doorgegeven stand en datum van netbeheerder dit te doen.
Alleen bij oude niet op afstand te lezen meters moet je zelf nog kaartje met datum en meterstanden invullen.
Die netbeheerder bepaald dan datum en de meterstand op dat moment.
Beide leveranciers, dus oude en nieuwe krijgen die standen.
Als er fraude gepleegd word dus extra stroom in rekening gebracht die nog niet verbruikt is mag niet.
Dan kun je het beste bij de netbeheerder melden want anders kun je stroom en gas dubbel betalen.
Ze zijn verplicht op de doorgegeven stand en datum van netbeheerder dit te doen.
Alleen bij oude niet op afstand te lezen meters moet je zelf nog kaartje met datum en meterstanden invullen.
Dit vraagt om een nadere toelichting.sicco54 schreef:Wie is er eens van ENERGIE MAATSCHAPPIJ gewisseld en onjuiste eindstanden bij het uitlezen geconstateerd.
Bij mij in ieder geval wel.
Wat is er fout gegaan bij het uitwisselen van de eind- begin- standen bij de wisseling en welk moment van meterstand houdt u daarbij aan en welk moment wordt door energieleverancier opgegeven ?
Overigens worden de meterstanden bij de energieleverancier aangeleverd door de netwerkbeheerder.
Vorig jaar 8 november heb ik een slimme meter gekregen. Op 12 december ging mijn nieuwe energie contract in. De eindafrekening van m'n oude leverancier bleek echter op basis van berekende hoeveelheden te zijn gemaakt.
- ruim een maand na het plaatsen van die slimme meter was men niet in staat die uit te lezen
- zonder enige overleg of te informeren naar juiste meterstanden heeft men toen maar een afrekening gemaakt obv berekende hoeveelheden
Dat was een veel belovende start van mijn slimme meter
- ruim een maand na het plaatsen van die slimme meter was men niet in staat die uit te lezen
- zonder enige overleg of te informeren naar juiste meterstanden heeft men toen maar een afrekening gemaakt obv berekende hoeveelheden
Dat was een veel belovende start van mijn slimme meter
-
renewouters
Gelukkig werden bij de oude meters de standen altijd 100% correct doorgegeven... </sarcasm off>