LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitlezen slimme meter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sicco54

Uitlezen slimme meter

Ongelezen bericht door sicco54 »

Wie is er eens van ENERGIE MAATSCHAPPIJ gewisseld en onjuiste eindstanden bij het uitlezen geconstateerd.
Bij mij in ieder geval wel.

stofzuigertje

Re: Uitlezen slimme meter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de overstap geeft de nieuwe energie leverancier opdracht aan de netbeheerder.

Die netbeheerder bepaald dan datum en de meterstand op dat moment.

Beide leveranciers, dus oude en nieuwe krijgen die standen.
Als er fraude gepleegd word dus extra stroom in rekening gebracht die nog niet verbruikt is mag niet.
Dan kun je het beste bij de netbeheerder melden want anders kun je stroom en gas dubbel betalen.

Ze zijn verplicht op de doorgegeven stand en datum van netbeheerder dit te doen.

Alleen bij oude niet op afstand te lezen meters moet je zelf nog kaartje met datum en meterstanden invullen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

sicco54 schreef:Wie is er eens van ENERGIE MAATSCHAPPIJ gewisseld en onjuiste eindstanden bij het uitlezen geconstateerd.
Bij mij in ieder geval wel.
Dit vraagt om een nadere toelichting.
Wat is er fout gegaan bij het uitwisselen van de eind- begin- standen bij de wisseling en welk moment van meterstand houdt u daarbij aan en welk moment wordt door energieleverancier opgegeven ?
Overigens worden de meterstanden bij de energieleverancier aangeleverd door de netwerkbeheerder.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Vorig jaar 8 november heb ik een slimme meter gekregen. Op 12 december ging mijn nieuwe energie contract in. De eindafrekening van m'n oude leverancier bleek echter op basis van berekende hoeveelheden te zijn gemaakt.
- ruim een maand na het plaatsen van die slimme meter was men niet in staat die uit te lezen :oops:
- zonder enige overleg of te informeren naar juiste meterstanden heeft men toen maar een afrekening gemaakt obv berekende hoeveelheden :oops:

Dat was een veel belovende start van mijn slimme meter :roll:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Gelukkig werden bij de oude meters de standen altijd 100% correct doorgegeven... </sarcasm off>

Gesloten