| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPS stuurt door verzonden pakket terug, pakket nu te laat
UPS stuurt door verzonden pakket terug, pakket nu te laat
Bij een Italiaanse webshop heb ik een order geplaatst welke bij mij is afleverd. Van deze order heb ik 1 artikel teruggestuurd omdat deze niet voldeed. De leverancier had een UPS verzendbon bijgesloten waarmee het pakket kosteloos kan worden teruggestuurd. Wanneer dit binnen 15 dagen gebeurd, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. UPS heeft het pakket bij mij opgehaald. Een dag later is deze bij mij weer afgleverd. Vervolgens heb ik contact opgenomen met UPS hierover. Het pakket is in Duitsland geweest, daar opgengemaakt en weer teruggestuurd. Het probleem waar ik nu mee zit is dat de termijn van 15 dagen nu voorbij is. UPS zoekt op dit moment uit waarom dit misgegaan is. Kan ik nu de geleden schade verhalen op UPS?
-
bodejosm43
Re: UPS stuurt door verzonden pakket terug, pakket nu te laat
Wanneer je aan kunt tonen dat je oorspronkelijk niet te laat was met het terugsturen van het artikel, zal de leverancier dat volgens mij moeten accepteren. Het is aantoonbaar overmacht van jouw kant, en als UPS erkent dat je het al eerder had verzonden, lijkt er mij geen vuiltje aan de lucht.