Ik weet me geen raad meer, UPS stuurt me van het kastje naar de muur! Ik heb een bestelling geplaatst in Hong Kong en dat product staat hier bij UPS in Nederland. UPS wil dit product niet leveren omdat ze aanvullende informatie nodig hebben. Als ik contact opneem met UPS wordt mij verteld dat de verzender contact op moet nemen met de lokale UPS vestiging. Als de verzender contact opneemt met de lokale UPS vestiging wordt verteld dat de ontvanger contact op moet nemen met de lokale UPS vestiging.
Ik heb tientallen telefoontjes gepleegd elke keer met hetzelfde kastje naar de muur verhaal. Onderling vindt er bij UPS totaal geen communicatie plaats en zijn ook totaal niet behulpzaam. Je zou zeggen dat een mailtje/telefoontje van de vestigingen onderling het probleem op zou lossen... maar die moeite nemen ze niet. Ook als ik de verzender met UPS nederland laat bellen kan het niet opgelost worden.
Ik weet me totaal geen raad meer! Iemand tips hoe dit op te lossen??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPS stuurt van het kastje naar de muur!
-
djowievdmeer
Re: UPS stuurt van het kastje naar de muur!
Vervelend verhaal en komt me helaas maar al te bekend voor. De opdrachtgever is altijd de verzender en als er gegevens voor bijv. de Douane (wat ik hier vermoed) nodig zijn, verklaart men een z.g. "hold" totdat de verzender gecontacteerd is door het UPS kantoor in het land van verzending.djowievdmeer schreef:Ik weet me geen raad meer, UPS stuurt me van het kastje naar de muur!
Zonder te weten wàt die aanvullende info nu precies inhoudt of wat u besteld heeft kan ik natuurlijk ook niet vaststellen of u die info zelf zou kunnen verstrekken.
De Douane (of UPS zèlf) kan op zoek zijn naar technische gegevens om de tariefcode vast te kunnen stellen en daarmee de hoogte van de rechten bij invoer in de EU. Het zou kunnen gaan om een originele faktuur om de douanewaarde te kunnen vaststellen.
Maar het zou ook kunnen gaan om andere zaken waar de Douane wel de controlerende instantie voor is maar dan slechts als uitvoerende voor een ander ministerie. Gezondheid, geneesmiddelen, CE keurmerk, stralings verklaring voor bijv. zendapparatuur, verklaring van een merkfabrikant dat het hier om officieel gelicenseerde goederen gaat en niet om namaak merkartikelen en ga zo maar door.
UPS is nooit zo best geweest in communicatie (trouwens, de andere express koeriers ook niet hoor) en zodra iets uit de normale routine valt van invliegen naar Keulen, trucken naar Best, inklaren en uitleveren gaat het veel te vaak mis.
Afwachten is het enige wat u kunt doen. Dat of de zending weigeren en het nog een keer proberen maar nu met de juiste papieren (als het uberhaupt aan die papieren lag).
Als u een trackingnummer heeft moet u toch wel tot een klantenservice kunnen doordringen maar die weten vaak niet wat er in het UPS douanecentrum in Best plaatsvindt en snappen ook niet veel van het proces zelf.
Ik koop al wat jaren geen spullen meer als de verkoper aangeeft met UPS/FEDEX/DHL te versturen. Meestal werkt de gewone post beter, hoewel ook daarover legio klachten zijn.
Ik zou wel rekening houden met een faktuur voor inklaring, invoerrechten en BTW als ik u was.
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: UPS stuurt van het kastje naar de muur!
Een vraagje..
Hoe is de betaling gedaan?
Want, indien per credit card kunt u de verzender benaderen en zeggen "UPS wacht op uw aanvullende gegevens - en die komen niet - u heeft nog 3 dagen, anders cancel ik de betaling".
Mogelijkerwijs komt er dan schot in de zaak.
Hoe is de betaling gedaan?
Want, indien per credit card kunt u de verzender benaderen en zeggen "UPS wacht op uw aanvullende gegevens - en die komen niet - u heeft nog 3 dagen, anders cancel ik de betaling".
Mogelijkerwijs komt er dan schot in de zaak.