| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV/GAK
-
jovi198
UWV/GAK
Ik het UWV/GAK God!
In september 2004 kreeg ik te horen dat er in 2002 een fout is gemaakt met de uitbetaling van twee maanden van m'n uitkering. Ik had verzuimd dat ik in die twee maanden had gewerkt!
Ik kon doormiddel van kopie werkbriefjes, die je maandelijks dient te overlegen bij een uitkering, dat ik wel degelijk het UWV/GAK had geinformeerd. Echter dat was geen excuus volgens het GAK, ik dien dan ook het volledige bedrag terug te betalen. Nu, 6 maanden later en ondanks m'n bezwaren, heeft het UWV/GAK beslag laten leggen op m'n volledige salaris.
Ondanks het feit dat m'n werkgever protesteerde, een volledig beslag is niet mogelijk, deerde het GAK niet. Ik kreeg deze maand totaal geen uitbetaling van salaris.
HOE MACHTIG IS HET GAK, EN MAG DIT ZOMAAR!
In september 2004 kreeg ik te horen dat er in 2002 een fout is gemaakt met de uitbetaling van twee maanden van m'n uitkering. Ik had verzuimd dat ik in die twee maanden had gewerkt!
Ik kon doormiddel van kopie werkbriefjes, die je maandelijks dient te overlegen bij een uitkering, dat ik wel degelijk het UWV/GAK had geinformeerd. Echter dat was geen excuus volgens het GAK, ik dien dan ook het volledige bedrag terug te betalen. Nu, 6 maanden later en ondanks m'n bezwaren, heeft het UWV/GAK beslag laten leggen op m'n volledige salaris.
Ondanks het feit dat m'n werkgever protesteerde, een volledig beslag is niet mogelijk, deerde het GAK niet. Ik kreeg deze maand totaal geen uitbetaling van salaris.
HOE MACHTIG IS HET GAK, EN MAG DIT ZOMAAR!
-
Gast
Re: UWV/GAK
Je hebt die 2 mnd toch ook in je zak gestopt!
Was toen wel lekker maar nu gewoon terug geven.
Dat beslag is dus op z,n plaats,je had het 2 jaar terug al moeten geven.
En wat dacht je van de rente ,,of had je deze lening gratis ??.
Niet piepen..gewoon betalen
Je bent al veel te laat.
Je bent al veel te laat.
-
Gast
Makkelijk gezegd .Maar hun hebben de fout gemaakt dat ze er later pas achter komen is dan hun schuld.Je hebt die 2 mnd toch ook in je zak gestopt!
Je bent al veel te laat.
Die organisatie moet eens zelf orde op zaken stellen .Het is gewoon een puinhoop daar.
-
Gast
Jij betn verplcut om alles goed en EERLIJK op te geven...........je hebt geprobeerd de zaak te flessen dus nu niet janken.......je hebt nu wel een kruisje achter je naam en reken maar dat dit nog een staartje krijgt en ook aan de fiscus wordt doorgegeven................en terecht.....poging tot oplichting is strafbaar..........hiephiephoera UWV voor deze keer.
Ala eeen directuer zoiets flikt is het een crimineel en voor jouw mag het zeker? BOEF
Ala eeen directuer zoiets flikt is het een crimineel en voor jouw mag het zeker? BOEF
-
Gronky
je hebt nu wel een kruisje achter je naam en reken maar dat dit nog een staartje krijgt en ook aan de fiscus wordt doorgegeven................en terecht.....poging tot oplichting is strafbaar..........hiephiephoera UWV voor deze keer.
U bent een hypocriete navolger.
Onder het toeziend ook van uw grijze massa frauderen 100 derden bedrijven op dit moment, en daar hoor ik u niet over
Vind u het leuk dat van uw belastinggeld tolken worden betaald in Brussel tijdens de EU top etc???
Is dit geen vorm van boevigheid??
Sodemieter op
-
RS
Maar wat is nu het probleem ?
Het terugbetalen, of de manier hoe het UWV het geld terughaald ?
Als je teveel hebt ontvangen, dan moet je dit terugbetalen, daar is geen discussie over mogelijk.
Het loonbeslag had misschien op een andere manier gekunt
Het terugbetalen, of de manier hoe het UWV het geld terughaald ?
Als je teveel hebt ontvangen, dan moet je dit terugbetalen, daar is geen discussie over mogelijk.
Het loonbeslag had misschien op een andere manier gekunt
-
Gast
beste,
laat ik ook ff duidelijk zijn tegen de mensen die die mafkezen van het uwv voortrekken.
ik heb ook 4 weken meer geschreven dan dat ik recht had op ww, klopt is fraude alleen wordt er vergeten dat ik in december ontslag had rechtbank ontbond het contract en zette op papier dat mij geen schuld trefte en dat ik per 1 januari recht had op ww
alleen het uwv dacht daar anders over ik beurde pas vanaf 1 mrt en niet vanaf 1 januari met de vermelding dat ik gekort werd voor 100% omdat het ontslag mijn schuld was.
nou ik zie dat in de uitspraak niet staan.
ik heb bezwaar ingediend en al maar die breieven zijn ze zgn kwijt en ik schreef dus 4 weken meer toch in ieder geval een maand vast terug he.
ikk moest terugbetalen dus echt niet he, ik beurde 790 euro netto en ik moest voor 4 weken 1700 euro terugbetalen.
dat zou inkomstenbelasting zijn toch knap als het bruto maar 1190 euro is he.
bezwaar werd elke keer ongegrond verklaard door die suf koppen.
ik heb het nu aangevochten bij de rechtbank en ik heb me kostelijk zitten vermaken daar.
uwv had geen advocaat en bleef volhouden dat ik schuldig was aan het ontslag, de rechter zei ook ik kan dat hier niet zien staan dus kom maar met bewijs.
weet je wat het antwoord was van het uwv geen commentaar dat is het enige wat ze kunnen zeggen.
ik vertelde mijn verhaal dus ook waar dat bedrag vandaan zou moeten komen en toen gaven ze als antwoord ja uitkering + inkomstenbelasting, maar die moest ik maar aan hun betalen en terughalen bij de belasting.
weet je wat de rechter zei, ik vind het knap uwv dat iemand 1190 euro bruto heeft en jullie daar bijna 1800 van willen maken, als meneer het terug zou betalen betaald ie dus 2x inkomstenbelasting en daar steken jullie er 1 van in je zak.
tevens wordt er ook niet gepraat over die 2 mnd die meneer nog tegoed heeft van het uwv antwoord geen commentaar
kijk zo werkt dat bij het uwv geen commentaar, alleen de rechter dacht er mooi anders over de uitspraak moet nog komen maar ik hoorde van de advocaat dat het uwv dus duidelijk op zijn bek gaat in dit geval.
ik had nl ook een brief van het uwv waarin stond dat het uwv dr eigen regels wel bepaalde en dat ze zich niet genoodzaakt voelen om zich aan een uitspraak van welke rechter dan ook te hoeven houden.
en dat je opgelicht wordt bij het uwv/cwi is wel duidelijk ik zit nu in de reintegratie (ander werk beviel niet) ben in januri geweest en zou een casemanager krijgen na 2 weken het is nu april en eindelijk wordt er gewerkt.
kan dagelijks bellen en nog snapt men er niks van.
ik wil mijn eigen zaak starten en daar is 1 casemanager voor die me moet begeleiden bellen ze op voor een gesprek bij een reintgratiebureau in eindhoven voor een sollicitatiecursus ik zeg nee want ik zit in een ander traject zegt ze wij maken wel uit wat u doet, kom ik met de papieren aan over de vorige afspraak zeggen ze och sorry dat wisten we niet.
kreeg een brief aan van het cwi vorige week nav ons gesprek do jl zend ik hierbij het advies wat wij hebben doorgestuurd naar het uwv binnen 7 dgn wordt u uitgenodigd.
vind het nl knap ben niet eens op gesprek geweest daar zit nog steeds te wachten wanneer ik eens mag gaan praten daar.
wij als nederlander moeten alles maar volgens de regels doen maar het uwv/cwi hoeft dat dus duidelijk niet.
laat ik ook ff duidelijk zijn tegen de mensen die die mafkezen van het uwv voortrekken.
ik heb ook 4 weken meer geschreven dan dat ik recht had op ww, klopt is fraude alleen wordt er vergeten dat ik in december ontslag had rechtbank ontbond het contract en zette op papier dat mij geen schuld trefte en dat ik per 1 januari recht had op ww
alleen het uwv dacht daar anders over ik beurde pas vanaf 1 mrt en niet vanaf 1 januari met de vermelding dat ik gekort werd voor 100% omdat het ontslag mijn schuld was.
nou ik zie dat in de uitspraak niet staan.
ik heb bezwaar ingediend en al maar die breieven zijn ze zgn kwijt en ik schreef dus 4 weken meer toch in ieder geval een maand vast terug he.
ikk moest terugbetalen dus echt niet he, ik beurde 790 euro netto en ik moest voor 4 weken 1700 euro terugbetalen.
dat zou inkomstenbelasting zijn toch knap als het bruto maar 1190 euro is he.
bezwaar werd elke keer ongegrond verklaard door die suf koppen.
ik heb het nu aangevochten bij de rechtbank en ik heb me kostelijk zitten vermaken daar.
uwv had geen advocaat en bleef volhouden dat ik schuldig was aan het ontslag, de rechter zei ook ik kan dat hier niet zien staan dus kom maar met bewijs.
weet je wat het antwoord was van het uwv geen commentaar dat is het enige wat ze kunnen zeggen.
ik vertelde mijn verhaal dus ook waar dat bedrag vandaan zou moeten komen en toen gaven ze als antwoord ja uitkering + inkomstenbelasting, maar die moest ik maar aan hun betalen en terughalen bij de belasting.
weet je wat de rechter zei, ik vind het knap uwv dat iemand 1190 euro bruto heeft en jullie daar bijna 1800 van willen maken, als meneer het terug zou betalen betaald ie dus 2x inkomstenbelasting en daar steken jullie er 1 van in je zak.
tevens wordt er ook niet gepraat over die 2 mnd die meneer nog tegoed heeft van het uwv antwoord geen commentaar
kijk zo werkt dat bij het uwv geen commentaar, alleen de rechter dacht er mooi anders over de uitspraak moet nog komen maar ik hoorde van de advocaat dat het uwv dus duidelijk op zijn bek gaat in dit geval.
ik had nl ook een brief van het uwv waarin stond dat het uwv dr eigen regels wel bepaalde en dat ze zich niet genoodzaakt voelen om zich aan een uitspraak van welke rechter dan ook te hoeven houden.
en dat je opgelicht wordt bij het uwv/cwi is wel duidelijk ik zit nu in de reintegratie (ander werk beviel niet) ben in januri geweest en zou een casemanager krijgen na 2 weken het is nu april en eindelijk wordt er gewerkt.
kan dagelijks bellen en nog snapt men er niks van.
ik wil mijn eigen zaak starten en daar is 1 casemanager voor die me moet begeleiden bellen ze op voor een gesprek bij een reintgratiebureau in eindhoven voor een sollicitatiecursus ik zeg nee want ik zit in een ander traject zegt ze wij maken wel uit wat u doet, kom ik met de papieren aan over de vorige afspraak zeggen ze och sorry dat wisten we niet.
kreeg een brief aan van het cwi vorige week nav ons gesprek do jl zend ik hierbij het advies wat wij hebben doorgestuurd naar het uwv binnen 7 dgn wordt u uitgenodigd.
vind het nl knap ben niet eens op gesprek geweest daar zit nog steeds te wachten wanneer ik eens mag gaan praten daar.
wij als nederlander moeten alles maar volgens de regels doen maar het uwv/cwi hoeft dat dus duidelijk niet.
-
jovi198
Laat ik even erg duidelijk zijn...ik flens de boelniet en ben al helemaal geen dief.
Dat er een fout is gemaakt is een feit, dus dat wordt terugbetalen. Daar doe ik niet moeilijk over. Echter het feit dat er beslag wordt gelegd op je (totale) salaris zonder tussenkomst van een gerechtelijke uitspraak, dat steekt mij. En dat je en maand lang geen geld hebt om je vast lasten te kunnen betalen etc etc.
Veder hebben zijn een fout gemaakt! Ik heb netjes mijn gewerkte uren opgegeven dus hadden zijn dit moeten verekkenen met mijn uitkering.
Dat er een fout is gemaakt is een feit, dus dat wordt terugbetalen. Daar doe ik niet moeilijk over. Echter het feit dat er beslag wordt gelegd op je (totale) salaris zonder tussenkomst van een gerechtelijke uitspraak, dat steekt mij. En dat je en maand lang geen geld hebt om je vast lasten te kunnen betalen etc etc.
Veder hebben zijn een fout gemaakt! Ik heb netjes mijn gewerkte uren opgegeven dus hadden zijn dit moeten verekkenen met mijn uitkering.
-
Gast
Je kan er beter maar niet op reageren .Altijd zijn er mensen op dit forum die maar wat roepen en slecht lezen .
Vooral als het over uitkeringen gaat.
Maar iedereen die wel eens mee daar mee hebt gemaakt als de boel niet in orde het heel moeilijk is om je recht te halen.
Ook met het terugvorderen hanteren ze hun eigen regels.
Dit niet altijd te terecht zijn maar daar wordt gewoon niet naar gekeken.
Vooral als het over uitkeringen gaat.
Maar iedereen die wel eens mee daar mee hebt gemaakt als de boel niet in orde het heel moeilijk is om je recht te halen.
Ook met het terugvorderen hanteren ze hun eigen regels.
Dit niet altijd te terecht zijn maar daar wordt gewoon niet naar gekeken.
-
kom
een vraagje
hebben jullie nooit in de ziekte wet gezeten terwijl je NIET ziek was
laten jullie altijd je huis wit schilderen ofzo
kom nou toch
de zaak word andres als iemand jaren in de soos zit
hebben jullie nooit in de ziekte wet gezeten terwijl je NIET ziek was
laten jullie altijd je huis wit schilderen ofzo
kom nou toch
de zaak word andres als iemand jaren in de soos zit
-
Gast
Kom Kom,
Voor ziekmelden moet je toch wel een reden hebben om niet te komen,
De woonkamer van een nieuw behangetje voorzien, kan ook wel in het weekend gebeuren,
Helaas wordt er veel misbruik gemaakt van ziekmelden, en dat is voor de collega's niet echt motiverend, vaak moeten zij het werk overnemen van de "zieke",
Als dit vaker met een bepaalde collega gebeurd, wordt de sfeer op de werkvloer er meestal niet beter op,
En dat wil niemand op het werk.
Voor ziekmelden moet je toch wel een reden hebben om niet te komen,
De woonkamer van een nieuw behangetje voorzien, kan ook wel in het weekend gebeuren,
Helaas wordt er veel misbruik gemaakt van ziekmelden, en dat is voor de collega's niet echt motiverend, vaak moeten zij het werk overnemen van de "zieke",
Als dit vaker met een bepaalde collega gebeurd, wordt de sfeer op de werkvloer er meestal niet beter op,
En dat wil niemand op het werk.
-
Gast
Zeker nooit van de wet verbeterde poortwachter gehoord.Helaas wordt er veel misbruik gemaakt van ziekmelden, en dat is voor de collega's niet echt motiverend, vaak moeten zij het werk overnemen van de "zieke",
Nog meer dom gepraat van mensen die niet van deze tijd zijn.
-
Gast
De Poortwachter zal even controleren of je écht ziek bent?,
Laat me niet lachen!.

Laat me niet lachen!.
-
Gast
Ik ben 28 en vind het heerlijk om thuis te zijn. Ik doe allemaal leuke dingen zoals, geraniums- en vissen kweken.
Af en toe lekker zwart een kamertje behangen en schilderen. Verre reizen maken etc. Ik werk iedere keer 26 weken en laat mijn contract nooit verlengen en zorg ervoor in de zomermaanden geen werkgever te hebben.
Ik vind dat mensen die willen werken ook werk moeten hebben. Desnoods word je straatverkoper of straatmuzikant er is genoeg te doen.
Tabé
Af en toe lekker zwart een kamertje behangen en schilderen. Verre reizen maken etc. Ik werk iedere keer 26 weken en laat mijn contract nooit verlengen en zorg ervoor in de zomermaanden geen werkgever te hebben.
Ik vind dat mensen die willen werken ook werk moeten hebben. Desnoods word je straatverkoper of straatmuzikant er is genoeg te doen.
Tabé
-
Gast
En wat dacht ja andersom.
Ik was in januari ziek en heb me netjes in 2 weken later beter gemeldt.
Wat blijkt hebben ze me niet beter gemeld en ik kreeg mijn geld 3 weken veel te laat. Dat ik die maand mijn huur niet kan betalen deert ze niet.
Moet het eens andersom zijn dat jij een foutje maakt,dan staan ze met allerlei dreigbrieven op je stoep te zeuren. Jovi je hebt gelijk
Jovi is er geen betalingsregeling te maken met het UWV. Dat moet toch kunnen. Dan krijgen ze maar later hun geld. Hadden ze beter moeten opletten.
Ik was in januari ziek en heb me netjes in 2 weken later beter gemeldt.
Wat blijkt hebben ze me niet beter gemeld en ik kreeg mijn geld 3 weken veel te laat. Dat ik die maand mijn huur niet kan betalen deert ze niet.
Moet het eens andersom zijn dat jij een foutje maakt,dan staan ze met allerlei dreigbrieven op je stoep te zeuren. Jovi je hebt gelijk
Jovi is er geen betalingsregeling te maken met het UWV. Dat moet toch kunnen. Dan krijgen ze maar later hun geld. Hadden ze beter moeten opletten.
-
Gast
gast 21.05 uur op 5 april.ziek melding zodat jij voorde collega's kan opdraaien.
Voetballers of fans S'maandags ziek door elkaar half dood geschopt te hebben bij een vrienschappelijke wetstrijd.
De baby moet huilen daarom kom ik niet
Mijn man had nachtdienst en wil hem niet storen dus blijf ik maar liggen .
De school van mijn kinderen gaat vroeger uit dus ik ga ook vroeger weg.
het regend en de auto doet het niet kom later
Heb de maandelijkse gebeurtenis ben minimaal een week ziek.
Heb drie maanden voor en drie maanden na de bevalling extra verlof
Hoeveel heb jij er nog
het komt er op neer wie werken ereen 7 dagen per week jij en ik ..
Voetballers of fans S'maandags ziek door elkaar half dood geschopt te hebben bij een vrienschappelijke wetstrijd.
De baby moet huilen daarom kom ik niet
Mijn man had nachtdienst en wil hem niet storen dus blijf ik maar liggen .
De school van mijn kinderen gaat vroeger uit dus ik ga ook vroeger weg.
het regend en de auto doet het niet kom later
Heb de maandelijkse gebeurtenis ben minimaal een week ziek.
Heb drie maanden voor en drie maanden na de bevalling extra verlof
Hoeveel heb jij er nog
het komt er op neer wie werken ereen 7 dagen per week jij en ik ..
-
Gast
Te veel betaald bedrag;de schuldvraag laten wij in het midden
maar is een fout geconstateerd twee maanden te veel betaald door de GAK/UWV.
U heef daar overeen brief ontvangen bij niet reageren een tweede
Daar in woord verteld dat het bedracht terug betaald moet worden .
Er van uit gaande dat u niet gereageerd heeft op deze brief
Heeft de GAK/UWV beoordeeld dat u vermoedelijk niet terug wil betalen.
En zijn over gegaan inhouding van loon.
U had op de brief moeten reageren en tot een betallings regeling over moeten gaan
Heeft u de brieven echt niet ontvangen.
Maar dat is blijkbaar wel zo om dat u in het schrijven verteld dat u werkgever er achter aan gegaan is.
maar is een fout geconstateerd twee maanden te veel betaald door de GAK/UWV.
U heef daar overeen brief ontvangen bij niet reageren een tweede
Daar in woord verteld dat het bedracht terug betaald moet worden .
Er van uit gaande dat u niet gereageerd heeft op deze brief
Heeft de GAK/UWV beoordeeld dat u vermoedelijk niet terug wil betalen.
En zijn over gegaan inhouding van loon.
U had op de brief moeten reageren en tot een betallings regeling over moeten gaan
Heeft u de brieven echt niet ontvangen.
Maar dat is blijkbaar wel zo om dat u in het schrijven verteld dat u werkgever er achter aan gegaan is.
-
Gast
Die levensles heb ik van jou niet nodig.
Ik weet iets te goed (waarschijnlijk beter dan jij) hoe het er aan toe gaat.
Jij doet of het overgrote deel zo redeneerd, terwijl het maar een zeer beperkt groepje is.
Rotte appels heb je overal, maar die komen zichzelf vanzelf een keer tegen.
Echter het overgrote deel doet dit niet.
Dus ja, jij maakt het een keertje mee en denkt meteen dat iedereen zo is.
Hoe bedoel je vooroordelen?
Ik weet iets te goed (waarschijnlijk beter dan jij) hoe het er aan toe gaat.
Jij doet of het overgrote deel zo redeneerd, terwijl het maar een zeer beperkt groepje is.
Rotte appels heb je overal, maar die komen zichzelf vanzelf een keer tegen.
Echter het overgrote deel doet dit niet.
Dus ja, jij maakt het een keertje mee en denkt meteen dat iedereen zo is.
Hoe bedoel je vooroordelen?