LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van varifocus naar halve maantjes (geen geld terug)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Karpa

van varifocus naar halve maantjes (geen geld terug)

Ongelezen bericht door Karpa »

Hallo.

Onlangs heeft de plaatselijke opticien mij varifocus aangeraden.
Kosten 980 euro zonder montuur.
Ik kon na 2 maanden nog steeds niet wennen aan deze brilglazen.
Toen maar gekozen voor bril met halve maantjes.
Deze kosten 420 euro maar de opticien wil het verschil NIET terugbetalen.
Mag dit zomaar ?
Graag uw reactie(s) hierop.

Met vriendelijke groet.

D1RK

Re: van varifocus naar halve maantjes (geen geld terug)

Ongelezen bericht door D1RK »

Ja, meestal wel, in de meeste voorwaarden zoals specsavers staat dit.
U had eigenlijk €420 moeten betalen en die oude weg gooien en nu kreeg U deze gratis.

Dat U niet kon wennen, heeft U voldoende tijd genomen?

Ook kleine glazen in de laatste mode maken de overgangszone erg klein dus grotere montuur zou minder problemen geven.

Dat U nu goedkopere kreeg, de oude zijn afval en niet meer bruikbaar dus ze hebben al genoeg verlies.

Verder zou je via Hans Anders goedkoper uit zijn en die hebben voor minder geld (onder de €150,- ) al een bril met varifocus en dan nog een normale met die strepen zou je nog voordeliger uit zijn.

Ik heb een Normale en zonne bril met varifocus voor minder dan U voor deze betaalde!

Inge63

Re: van varifocus naar halve maantjes (geen geld terug)

Ongelezen bericht door Inge63 »

ik heb vandaag (14-1-2009) een varifocus bril besteld bij Hans Anders en ben zeer benieuwd naar het resultaat. Mijn ogen zijn achteruit gegaan in de - en hebben bovendien een + correctie nodig vanwege de leeftijd. Dus werd mij eerste verteld dat ik 2 brillen nodig had. Maar dat dit ook met 1 bril kon. Uiteraard koos ik voor het laatste omdat je met 2 brillen niet kunt leven. Je bent er altijd 1 kwijt!! Ik wacht af wat mijn ervaring met varifocus is en of ik nog normaal de trap af kan en of ik normaal kan autorijden en achter de PC kan zitten op mijn werk. Hoop geen problemen te krijgen anders ga ik terug naar Anders!!!

Gesloten