| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vast aan ongevraagd puzzelaccount?
-
Hanneke299
Vast aan ongevraagd puzzelaccount?
Ik werd gebeld door iemand die mijn oude mailadres en woonadres wist, met de mededeling dat ik een mail zou krijgen met een gratis puzzelaccount. Als ik NIET binnen twee weken zou reageren, kostte me dat 39,95 per maand! Dit mailadres bestaat nog, maar ik gebruik het bijna niet. Ik heb gelijk gevraagd of ik NU kon zeggen dat ik dat niet wilde. Dat kon niet! Uiteindelijk, nadat ik zei dat ik dat mailtje niet wenste te ontvangen, was ik van het gedoe af. Echter: hier kunnen heel veel mensen intrappen. Mail ontvangen = abonnement nemen. Vreemd concept. Mag dit eigenlijk wel? Berichten sturen met daarin een abonnement? Daar kunnen goed de dupe van worden...
Laatst gewijzigd door Radar op 11 feb 2018 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
-
NeoDutchio
Re: Vast aan ongevraagd puzzelaccount?
Dat mogen ze sturen het heeft alleen geen nut. En u mag ook gewoon nee zeggen aan de telefoon. Voor abonnementen is het dat er een getekende overeenkomst moet zijn. Simpel bellen en een contractje mailen is niet genoeg, u moet op papier uw ja woord geven. Zo lang dat er niet is is er geen overeenkomst.
Voortaan gewoon zeggen geen interesse en gesprek beeindigen. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Om te beginnen, het schriftelijk vereisten waar NeoDutchio het over heeft is hier niet van kracht. Abonnementen op een blad kunnen prima telefonisch worden afgesloten. Het schriftelijk vereisten geldt alleen voor het verrichten van diensten of voor de levering van water, gas of elektriciteit, dat uit de leiding of het stopcontact komt.
De manier waarop dat hier gebeurt is behoorlijk misleidend te noemen. De verplichting tot het betalen van een bedrag ontstaat niet door het ontvangen van een e-mail, maar door het aanvaarden van een aanbod. Als zij er voor kiezen om u een puzzelaccount te geven, dan zijn de kosten hiervan voor hen. Heeft u er aan gedacht om dit bedrijf te rapporteren bij ConsuWijzer en een klacht in te dienen bij de reclame code commissie? Dergelijke praktijken mogen gerust bestreden worden.
De manier waarop dat hier gebeurt is behoorlijk misleidend te noemen. De verplichting tot het betalen van een bedrag ontstaat niet door het ontvangen van een e-mail, maar door het aanvaarden van een aanbod. Als zij er voor kiezen om u een puzzelaccount te geven, dan zijn de kosten hiervan voor hen. Heeft u er aan gedacht om dit bedrijf te rapporteren bij ConsuWijzer en een klacht in te dienen bij de reclame code commissie? Dergelijke praktijken mogen gerust bestreden worden.
-
witte angora
Beetje vreemd verhaal. Maar het is precies wat alfatrion zegt. Een overeenkomst kan nooit eenzijdig afgedwongen worden. Daarvoor zullen beide partijen een overeenkomst moeten sluiten. Als jij geen overeenkomst wil, is er geen overeenkomst.Hanneke299 schreef:Ik werd gebeld door iemand die mijn oude mailadres en woonadres wist, met de mededeling dat ik een mail zou krijgen met een gratis puzzelaccount. Als ik NIET binnen twee weken zou reageren, kostte me dat 39,95 per maand! Dit mailadres bestaat nog, maar ik gebruik het bijna niet. Ik heb gelijk gevraagd of ik NU kon zeggen dat ik dat niet wilde. Dat kon niet! Uiteindelijk, nadat ik zei dat ik dat mailtje niet wenste te ontvangen, was ik van het gedoe af. Echter: hier kunnen heel veel mensen intrappen. Mail ontvangen = abonnement nemen. Vreemd concept. Mag dit eigenlijk wel? Berichten sturen met daarin een abonnement? Daar kunnen goed de dupe van worden...
Waar kennelijk wél op gezinspeeld wordt is de koop op afstand. Doordat je niet in een stenen winkel koopt heb je het recht om binnen 14 dagen na het ontstaan van de overeenkomst deze zonder opgaaf van redenen op te zeggen.
Heb je al eens eerder te maken gehad met dit bedrijf? Ze kennen niet alleen je oude mailadres en je woonadres, maar ook je telefoonnummer.