LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vereniging Van Eigenaren
Vereniging Van Eigenaren
Sinds december 2002, ben ik regelmatig bij mijn vriendin in Hilversum. In maart 2003 besloten we te gaan samenwonen en mijn flat in Zwijndrecht te koop te zetten. Sindsdien zijn we daar alleen nog geweest om af en toe post te checken. Uiteindelijk werd de flat in 7 juni 2004 verkocht. Daarbij moet veel worden geregeld, zoals o.a. de stand van de verwarming. In de flat is nog blokverwarming en de stand wordt opgenomen via buisjes aan de radiatoren. In 2003 werd de stand geschat, omdat ik niet aanwezig was en moest ik 305 euro bij betalen (erg veel voor een leegstaand huis!)terwijl de buren een fiks bedrag terug kregen!! Ik maakte een afspraak met Vitera om de buisjes te komen vervangen eind mei 2004. Bij de brief van de notaris kreeg ik een melding dat ik 350 euro borg moest betalen voor de stookkosten. Na telefonisch te hebben geïnformeerd blijkt dit een soort borg te zijn en een normale gang van zaken wanneer een bewoner gaat verhuizen. Ook werd mij gezegd dat ik de afrekening in juli tegemoet kon zien en dan dus ook de borg weer zou terugkrijgen. Zowel tegen het bedrijf als tegen de man die de buisjes kwam verwisselen, heb ik gezegd dat dit de buisjes nog waren van 2002! Inmiddels is het eind juli en ik heb nog géén afrekening gezien. Toen ik de vereniging van eigenaren belde, werd mij verteld dat dit wel november december zou kunnen worden, daar er een hele boekhouding mee gepaard ging en dat na het bericht van Vitera, men daar eerst over moest vergaderen. Bij Vitera wisten men mij te vertellen dat mijn verbruik toch wel erg hoog was!! Ik heb dus bijna 1,5 jaar géén gebruik gemaakt van de woning én 350 euro borg betaald en dan moet het zo lang duren voordat ik mijn geld terug krijg?? Is dit een normale gang van zaken?? Hebben meerdere mensen ervaring met dit soort dingen?? Ik ben het vertrouwen in zowel Vitera als de VVE volkomen kwijt en ben dan ook zeer benieuwd naar wat mij eind dit jaar te wachten staat.
Re: Vereniging Van Eigenaren
vreemd want ze kunnen aan de kleur van de buisjes zien van welk jaar de buisjes zijn, dus snap je probleem niet helemaal.
En dat je vorig jaar moest bijbetalen komt gewoon heel simpel door stijging van de gasprijs, was je op het adres gewoon aanwezig geweest was er geen enkel probleem geweest
En dat je vorig jaar moest bijbetalen komt gewoon heel simpel door stijging van de gasprijs, was je op het adres gewoon aanwezig geweest was er geen enkel probleem geweest
Ja...inderdaad...dáár kunnen ze dat aan zien, maar daar deden ze heel vaag over. Ook toen ik het nog eens had uitgelegd, dat het huis al 1,5 jaar niet bewoond was! En dat ik moest betalen..ook daar heb je gelijk in...als ik aanwezig was geweest op dat moment, had ik waarschijnlijk ook terug gekregen. Maar het gaat mij er om, dat de VVE éérst moet vergaderen over de berekening van Vitera én dat dit zo onzettend lang moet duren allemaal!!
zoals je al gezegt hebt maak je gebruik van de buisjes op de verwarming. De kosten verdeling van de centrale ketel wordt verdeeld over het aantal VVE die iedereen verbruikt heeft.
Om jouw eindafrekening te kunnen maken moeten ze dus bij iedereen langs om de standen op te nemen, lijkt me een beetje dure zaak.....
Om jouw eindafrekening te kunnen maken moeten ze dus bij iedereen langs om de standen op te nemen, lijkt me een beetje dure zaak.....