| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd grafstuk, kan ik annuleren?
Verkeerd grafstuk, kan ik annuleren?
Ik heb een grafstuk besteld maar die is geleverd met een verkeerde tekst. Moet ik dit betalen>
-
hänschen klein
Re: Verkeerd grafstuk, kan ik annuleren?
Vraag de bloemist ...
om uitleg en om een korting. Voor correctie is het nu te laat. Als het grafstukje (niet het kaartje) maar aan uw bestelling voldeed.
om uitleg en om een korting. Voor correctie is het nu te laat. Als het grafstukje (niet het kaartje) maar aan uw bestelling voldeed.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 10 nov 2017 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
moederslink
Birsak schreef:Ik heb een grafstuk besteld maar die is geleverd met een verkeerde tekst. Moet ik dit betalen>
Vind ik ook.Mucha schreef: Met de verkeerde tekst voldeed het grafstuk dus niet aan de bestelling.
Als u aantoonbaar , op papier, de juiste tekst heeft aangeleverd is het de fout vd bloemist en moet hij nieuwe linten maken en hoeft u niet te betalen.
Als u zelf per ongeluk een foute tekst heeft aangeleverd probeer er dan samen met de bloemist uit te komen . Het lijkt mij toe dat het nu een spoedklus wordt dus ga snel in overleg, een bloemist heeft de linten in huis en bewerkt deze zelf.
Linten krijg je , indien gewenst , ook later terug dus dan is het wel zo fijn dat je ze terug krijgt met de juiste tekst.
Wiens fout was dat? is de tekst schriftelijk doorgegeven? Ik neem aan dat de begrafenis inmiddels heeft plaatsgevonden? Heb je het grafstuk wel geplaatst?Birsak schreef:Ik heb een grafstuk besteld maar die is geleverd met een verkeerde tekst. Moet ik dit betalen>
Daarvan uitgaande: ik zou inderdaad het gesprek aangaan en kijken of de bloemist bereid is iets met de prijs te doen. Het vervelende is wel dat je het grafstuk gebruikt hebt, en dus niet de koop kunt ontbinden wegens ondeugdelijkheid. Dan zou immers het grafstuk terug moeten.
Is een nalevering van het juiste lint geen optie?
Hoe is de bestelling tot stand gekomen? Mondeling in de winkel of telefonisch, zonder dat de tekst gecontroleerd is. Heeft u de tekst zelf opgeschreven (duidelijk leesbaar) of geprint. Of per internet, dus schriftelijk en aantoonbaar qua tekst op de letter nauwkeurig. En weet u zeker dat u de juiste tekst aangegeven heeft? Wat is er precies fout gegaan qua tekst?
De tekst voor de rouwkaarten worden altijd door één persoon, meestal de uitvaartpersoon die bij de familie was, letterlijk voorgelezen, letter voor letter, spaties, hoofdletter, vet, curcief enz. Dit wordt door degene die de kaart maakt gecontroleerd. Daardoor ontstaan weinig fouten.
Bij gebrek aan de bestelsituatie zijn er nu nog geen echte antwoorden te geven.
De tekst voor de rouwkaarten worden altijd door één persoon, meestal de uitvaartpersoon die bij de familie was, letterlijk voorgelezen, letter voor letter, spaties, hoofdletter, vet, curcief enz. Dit wordt door degene die de kaart maakt gecontroleerd. Daardoor ontstaan weinig fouten.
Bij gebrek aan de bestelsituatie zijn er nu nog geen echte antwoorden te geven.
-
sylvesterb
Waarom zou de bloemist korting moeten geven voor een fout van TS? Oh nu doe ik hetzelfde als jij doet zonder enige inhoudelijke informatie een conclusie trekken dat TS een fout heeft gemaakt.hänschen klein schreef:Vraag de bloemist ... om uitleg en om een korting. Voor correctie is het nu te laat. Als het grafstukje (niet het kaartje) maar aan uw bestelling voldeed.
Op basis van het bericht van TS kun je geen enkel advies geven.
Wat zei de leverancier van het stuk toen U het daar vroeg.Birsak schreef:Ik heb een grafstuk besteld maar die is geleverd met een verkeerde tekst. Moet ik dit betalen>
Als u de goede tekst heeft aangeleverd dan zou ik niet betalen.
"De verkeerde tekst" is nogal ruim te interpreteren.
Rust zacht ome Karel in plaats van rust zacht tante Jannie is van een andere orde dan ome Karel, rust zacht.
Maw hoe grof was de fout?
En kunt u de gewenste tekst ook aantonen ?
Rust zacht ome Karel in plaats van rust zacht tante Jannie is van een andere orde dan ome Karel, rust zacht.
Maw hoe grof was de fout?
En kunt u de gewenste tekst ook aantonen ?
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik denk toch, dat de ontvanger van het grafstuk reeds begraven is.
TS reageerde niet meer,dus....
TS reageerde niet meer,dus....