LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlopen cadeaubon

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hildejan

verlopen cadeaubon

Ongelezen bericht door hildejan »

Ik heb hetzelfde met een cadeabon aan de hand bij ICI Paris XL. Deze bon heb ik gekregen in Aug. 2003 en had een geldigheidsduur van 1 jaar.
Deze week wilde ik hem verzilveren en kreeg te horen dat hij 1 jaar geldig is (dat stond ook op de bon vermeld) en dat ze een verloop daar in hadden van maximaal 2 maanden. Ik was dus net 1 week te laat.
Kan ik hier toch nog verhaal halen ?
Wie kan mij helpen ?

Gast

Re: verlopen cadeaubon

Ongelezen bericht door Gast »

Wettelijk gezien mag zo'n bon geen verloopdatum hebben. Hij is en blijft dus geldig!!

Gast

ze zetten niet voor niets een datum op de bon

Paul123

Ongelezen bericht door Paul123 »

een kadobon mag wel degelijk een verloopdatum hebben- maakt wel verschil of de kadobon gekocht is, of dat deze bijvoorbeel gratis verkregen is bij een aktie o.i.d., maar er is geen enkele wettelijke regeling die het een bedrijf verbiedt een geldigheidsdatum aan iets dergelijks te verbinden.

Gast

Ik heb zelf een bon van een beauty farm van 100,-- euro gekregen. Deze is al een tijd verlopen. Maar volgens mij is er WEL een wettelijke regeling omtrent het plaatsen van een datum.

Een bon is namelijk net als een bankbiljet een waardepapier. Op een bankbiljet staat ook geen verloopdatum!

Ik ga dit zeker nog uitzoeken.

Met vriendelijke groet

Anita van den Bulk

Gesloten