| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verwarming
verwarming
ik weet niet juist waar ik moet zijn met mijn vraag.Ik heb hier een radson hr ketel staan,welnu deze blijft continu doorbranden,ook al staat de kamerthermostaat in nachtstand.de verwarmingsketel is van 1998.Het opwarmen van de plaatsen duurt zeer lang,2 graden op 3uur tijds.Weet hier iemand een oorzaak van?
Re: verwarming
ik heb geen idee waarom het opwarmen van plaatsen erg lang duurt bij een ketel die continue doorbrandt
als het een ketel is met een waakvlam er in hoort het dat deze waakvlam continue brandt
de lange duur van het opwarmen zou te maken kunnen hebben met de winter en het koude klimaat buiten, veroorzaakt door de opwarming van de aarde
als de ketel ook voor warm water zorgt, zou het kunnen dat u een lek hebt in de warmwatervoorziening [mogelijk een druppelende kraan]
dan schakelt de ketel over op warmwater geven en schakelt de verwarming uit
als het dat niet is, kan waarschijnlijk alleen een monteur uitsluitsel geven en zou ik maar vast uw bankrekening bekijken
het advies zal dan ongetwijfeld zijn om een nieuwe ketel te kopen
als het een ketel is met een waakvlam er in hoort het dat deze waakvlam continue brandt
de lange duur van het opwarmen zou te maken kunnen hebben met de winter en het koude klimaat buiten, veroorzaakt door de opwarming van de aarde
als de ketel ook voor warm water zorgt, zou het kunnen dat u een lek hebt in de warmwatervoorziening [mogelijk een druppelende kraan]
dan schakelt de ketel over op warmwater geven en schakelt de verwarming uit
als het dat niet is, kan waarschijnlijk alleen een monteur uitsluitsel geven en zou ik maar vast uw bankrekening bekijken
het advies zal dan ongetwijfeld zijn om een nieuwe ketel te kopen
Zit er genoeg water in de radiatoren?
Kan zijn dat de driewegklep kapot is/vast zit, maar met dit weer zou ik zsm een monteur bellen, dit is iets wat je zelf niet op kan lossen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Wellicht ook het overdenken waard om de ketel te vervangen ?
Is ondertussen 15 jaar oud en ondertussen is de techniek hierin erg verbeterd, denk aan HR+++
Een goede is reeds verkijgbaar rond de 1400,- incl installatie en afvoer oude ketel.
Is ondertussen 15 jaar oud en ondertussen is de techniek hierin erg verbeterd, denk aan HR+++
Een goede is reeds verkijgbaar rond de 1400,- incl installatie en afvoer oude ketel.
Is je huis goed geisoleerd ?kletser schreef:ik weet niet juist waar ik moet zijn met mijn vraag.Ik heb hier een radson hr ketel staan,welnu deze blijft continu doorbranden,ook al staat de kamerthermostaat in nachtstand.de verwarmingsketel is van 1998.Het opwarmen van de plaatsen duurt zeer lang,2 graden op 3uur tijds.Weet hier iemand een oorzaak van?
Het koelt momenteel ook erg hard af vanwege de temperatuur buiten.
Ik zou even een monteur langs laten komen.
-
rozemarijntje
heb je pb gestuurd heb deze zelf jaren gehad,en weet welke ellende hij geeft,lang verhaal dus wil jullie er niet mee lastig vallen..
is een rotding,zelfs monteurs werden er gek van....nu andere
heerlijk!
maar begin nooit aan dit merk .....op gegeven moment maakte hij zoveel herrie dat ik dacht dat hij door het dak heen zou gaan...niet normaal!levensgevaarlijk!
en als monteurs dat al zeggen!
is een rotding,zelfs monteurs werden er gek van....nu andere
maar begin nooit aan dit merk .....op gegeven moment maakte hij zoveel herrie dat ik dacht dat hij door het dak heen zou gaan...niet normaal!levensgevaarlijk!
en als monteurs dat al zeggen!
het probleem met mijn verwarmijng is opgelost,er is een monteur geweest en die had dat op vijf minuten klaar,mijn ketel zo nog steeds in goede staat zijn,dank aan allen voor het advies