LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vista print misleidend

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hezzie

Vista print misleidend

Ongelezen bericht door Hezzie »

Op internet heb ik gezocht naar de aanbieder die het snelst een fotoboek kon leveren. Ik kwam uit bij Vista print, Binnen enkele minuten ontwerpen en binnen 3 dagen in huis, garandeert de website. Vervolgens kun je het gewenste fotoboek kiezen. Ik koos voor "Fotoboek - Harde kaft - 21 x 28 cm" Bij deze optie kun je klikken op "Details en prijzen". Hier staat geen andere levertijd dan de eerder genoemde 3 dagen.

Uren heb ik gewerkt aan mijn fotoalbum... Om er vervolgens achter te komen, bij het bestellen van het album, dat de levertijd niet 3 dagen was, zoals eerder vermeld.

Ik heb mijn klacht gemeld.
Het antwoord is eerst: "Al onze fotoboeken, behalve die met de harde kaft kunnen binnen 3 dagen geleverd worden. Die met de harde kaft duren 7-10 dagen, dat staat ook bij de productspecificaties van deze specifieke producten"
Wanneer ik vervolgens vraag waar ik deze specificaties dan had kunnen vinden, krijg ik als antwoord: de levertijd van 3 dagen moet expliciet getoond worden na de kassa, dus als u het ontwerp gemaakt heeft en op akkoord met het ontwerp heeft geklikt gaat u naar uw winkelwagentje, klikt op op 'naar kassa', daar kunt u de levertijd aangeven. Als daar geen 3 dagen worden aangegeven betekent dat u een hardcover model gekozen heeft, dus het is belangrijk bij het begin het juiste model te kiezen!

Hoe kan ik het juiste model kiezen, als ik er pas na het ontwerpen van het album achter kom, of het het juiste model is?

Ik antwoord daarop: Dus, u zegt eigenlijk dat de levertijd pas zichtbaar is nadat ik het album heb gemaakt en naar de kassa ga?
In dit geval vind ik dit misleiding. De juiste levertijd moet bekend worden gemaakt, vóórdat ik als klant een product kies!
.

Het antwoord van Vista is: "daar is niets misleidend aan, uw bestelling is pas geplaatst en afgerond als de betaling voltooid is, de betaalpagina komt nog na de levertijdpagina."

Elke keer wordt de e-mail afgesloten met de niet passende, standaard opmerking: "Bedankt voor het kiezen van Vistaprint!

Vista print maakt haar leus wel waar..."maak indruk" helaas is het op de verkeerde manier.

Mijn advies aan anderen: maak geen gebruik van Vista print. En als u toch gebruik wilt maken van hun diensten, realiseer je dat je bij de kassa voor verrassingen kunt komen te staan!

MAXIEM

Re: Vista print misleidend

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Hezzie

Dit bedrijf heeft niet door, dat zij dank zij jouw bericht hier, honderden potentiële klanten mislopen. Dat is slecht voor de omzet en dus ook slecht voor de winst. Als potentiële klanten dit lezen, dan lopen ze liever een blokje om en gaan shoppen bij de concurrent. Konklusie: dit bedrijfje voert naar mijn mening een slecht en in een bepaalde mate ook een klantonvriendelijk beleid.

Maxiem.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Misleidend is het niet.
Knullig wel.
Misleidend zou zijn als er wel stond dat het met 3 dagen geleverd werd, terwijl dit niet zo is.
Maar ik neem aan dat het product kiest wat u mooi vindt en wilt ontvangen en dat levertijd dan secundair is.
Anders had u wel direct een fotoboek met slappe kaft besteld toch?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef: Anders had u wel direct een fotoboek met slappe kaft besteld toch?
Tja misschien had TS dat ook wel gedaan als deze dat van tevoren had geweten. Nu is zij/hij uren kwijt geweest aan het ontwerp ervan en ja daar kan wat tijd in gaan zitten.

Of misschien is er een website welke dit wel eerlijker vermeld.. Om het misleiding te noemen.. tja dat is er net eentje te ver.
Maar knullig jazeker heel knullig.

Hezzie

VioletPrue schreef:Misleidend is het niet.
Knullig wel.
Misleidend zou zijn als er wel stond dat het met 3 dagen geleverd werd, terwijl dit niet zo is.
Maar ik neem aan dat het product kiest wat u mooi vindt en wilt ontvangen en dat levertijd dan secundair is.
Anders had u wel direct een fotoboek met slappe kaft besteld toch?
Dat is het nu juist, op de 1e pagina staat dus bij de fotoboeken dat de levertijd 3 dagen is. Pas bij het gaan naar de kassa, een leek weet dat je dan dus al een heel fotoboek in elkaar hebt gedraaid, kom je er achter dat dit niet zo is. En sterker nog, dat je voor een "snelle" levertijd van 7 dagen flink geld moet neerleggen. Ik koos voor dit product, puur om de levertijd. Ik had geen idee van de kwaliteit. Ik ging ervan uit, dat dit prima zou zijn.
De levertijd dient gewoon aan te worden gegeven bij de specifieke informatie t.b.v. het gekozen product. Dat zou fair zijn. En het enige wat ik wil bereiken, is dat zij dit toegeven en aanpassen voor toekomstige consumenten. Ik heb er namelijk niets meer aan. Het afscheidsfeestje, waarvoor het album een cadeau was, is morgen. En wij staan met lege handen...

Hezzie

Emmy75 schreef:
VioletPrue schreef: Anders had u wel direct een fotoboek met slappe kaft besteld toch?
Tja misschien had TS dat ook wel gedaan als deze dat van tevoren had geweten. Nu is zij/hij uren kwijt geweest aan het ontwerp ervan en ja daar kan wat tijd in gaan zitten.

Of misschien is er een website welke dit wel eerlijker vermeld.. Om het misleiding te noemen.. tja dat is er net eentje te ver.
Maar knullig jazeker heel knullig.
Ja, dat was ook nog mijn vraag, of ik nog kon switchen naar een ander boek. Het kon niet meer geannuleerd worden. Echter eerder leveren, kon ook niet. Het enige wat mij aan mogelijkheden restte, was NOG een album bestellen. Dit ging mij wat te ver.

Bedankt voor jullie reacties :D

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja inderdaad niet handig van ze maar moet wel zeggen

ik heb een aantal keer wat bij ze besteld en elke keer stond er bij wachttijd minimaal 2 weken.. en 3 dagen later *ding dong* goedemorgen mevrouw hier een pakje voor u..

jawel vista print

je moet bij hun soms dubbel lezen voordat je naar de volgende pagina gaat (of anders naaien ze je ook een oor aan) maar de tijden willen nog wel is te ruim genomen zijn ik vond het niet erg ik had mn drukwerk ruim optijd

Gesloten