| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrijwillig eigen risico bij Zorg en Zekerheid
Vrijwillig eigen risico bij Zorg en Zekerheid
In december 2017 overstap gedaan naar zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Nadat er niet duidelijk aangegeven staat op de website van je eigen bijdrage (385 normaal), druk je op vrijwillige eigen bijdrage 400 euro. Nergens staat vermeld dat dit ook nog eens bovenop je 385 eigen risico komt. Na inloggen bij mijn ZZ, te zien dat je eigen bijdrage op 785 euro staat, direct telefonisch contact opgenomen met ZZ. De situatie telefonisch uitgelegd, en aangegeven dat het niet duidelijk op de website staat en de vraag of mijn eigen risico terug gezet kan worden naar 385, en akkoord met een verhoging van 10 euro op mijn maandelijkse kosten zolang de eigen risico maar naar beneden gaat. Telefoniste geeft mij aan dat dit mijn eigen schuld is en dat zij niets kunnen betekenen. Nogmaals aangegeven dat het niet goed op de website staat beschreven en dat er dus iets fouts is gegaan, en of zij mij misschien tegemoet kunnen komen. Helaas geeft de telefoniste nogmaals aan dat zij niet kan helpen, dan had ik mijn verzekering maar telefonisch moeten afsluiten en niet via de website, als je dus iets niet begrijpt. Vriendelijk aangegeven dat ik het er echt niet mee eens bent, en ik op een andere manier ga proberen het toch voor elkaar te krijgen. Helaas hebben nog 3 andere mensen in mijn privé omgeving precies hetzelfde ervaren vanaf december 2017 met de overstap naar zorg en zekerheid.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2018 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Lowieze
Re: Vrijwillig eigen risico bij Zorg en Zekerheid
Ten eerste verwart u eigen bijdrage en eigen risico. Uw verplicht eigen risico is 385 euro.
Daar bovenop heeft u een vrijwillig eigen risico van 400 euro genomen. Dat dit nergens vermeld wordt, lijkt me heel sterk.
Ten tweede, als u zo weinig verstand van uw zorgverzekering hebt, waarom vult u dit dan digitaal in?
Uw zorgverzekeraar heeft helemaal gelijk dat u dit zelf hebt ingevuld, waarom zouden zij dit nu terug moeten gaan draaien?
Daar bovenop heeft u een vrijwillig eigen risico van 400 euro genomen. Dat dit nergens vermeld wordt, lijkt me heel sterk.
Ten tweede, als u zo weinig verstand van uw zorgverzekering hebt, waarom vult u dit dan digitaal in?
Uw zorgverzekeraar heeft helemaal gelijk dat u dit zelf hebt ingevuld, waarom zouden zij dit nu terug moeten gaan draaien?
De site is heel duidelijk. U kunt een vrijwillig eigen risico kiezen en dan staat daarnaast dat er naast dat vrijwillige eigen risico nog een verplicht eigen risico van € 385 per jaar is.
Het lijkt mij ook behoorlijk logisch dat in het vrijwillige eigen risico niet ook het verplichte eigen risico verwerkt zit. Dat zijn namelijk appels en peren die je niet zomaar bij elkaar kunt optellen.
Wat ik in dit verhaal mis is wanneer dit speelt. Het is nu maart, maar je hebt de verzekering in december afgesloten. Als je in december hebt gemeld, dan zou ik denken dat er nog wel wat aan te doen zou zijn. Maar als je nu pas over de voorwaarden aan de bel trekt, dan ben je daar te laat mee, omdat de verzekering nu al loopt.
Wat ik in dit verhaal mis is wanneer dit speelt. Het is nu maart, maar je hebt de verzekering in december afgesloten. Als je in december hebt gemeld, dan zou ik denken dat er nog wel wat aan te doen zou zijn. Maar als je nu pas over de voorwaarden aan de bel trekt, dan ben je daar te laat mee, omdat de verzekering nu al loopt.
-
stofzuigertje
Binnen week annuleren is normaal mogelijk en aanpassen naar zowel de standaard €385,- als €885,- is elders wel mogelijk.
Voor je op bevestiging klik altijd eerst goed kijken of alles juist is ingevuld...
Ook je Bank nummer, adres, naam en BSN en zo....
Ik zie nu bij hun €25,- verschil als je geen 400 maar €500,- had gekozen....
Dus €10,- klopt niet.
Maar als je een korting kreeg omdat je €785,- aan klikte, die korting bij de standaard €385,- optellen en dat bedrag is de grens.
Als je €200,- korting zou krijgen + €385,- zit je boven de €585,- pas op nadeel.
Ik zie helaas nergens hun korting staan, en ook geen 400, de meeste kiezen voor de 500 of niets!
Bij een van de 3 mogelijkheden was verschil bij €500,- extra €25,- per maand dus €300,- voordeel per jaar...
dan is het tussen de €685 en €885 een nadeel, maar bij iets tussen de €385 en 685,- nog steeds voordeliger.......
U is nu te laat voor aanpassen, volgend jaar goed opletten en niet op bevestiging klikken voor je het zeker weet.
Voor je op bevestiging klik altijd eerst goed kijken of alles juist is ingevuld...
Dus €10,- klopt niet.
Maar als je een korting kreeg omdat je €785,- aan klikte, die korting bij de standaard €385,- optellen en dat bedrag is de grens.
Als je €200,- korting zou krijgen + €385,- zit je boven de €585,- pas op nadeel.
Ik zie helaas nergens hun korting staan, en ook geen 400, de meeste kiezen voor de 500 of niets!
Bij een van de 3 mogelijkheden was verschil bij €500,- extra €25,- per maand dus €300,- voordeel per jaar...
dan is het tussen de €685 en €885 een nadeel, maar bij iets tussen de €385 en 685,- nog steeds voordeliger.......
U is nu te laat voor aanpassen, volgend jaar goed opletten en niet op bevestiging klikken voor je het zeker weet.
-
Lowieze
U hoeft het helemaal niet zo ingewikkeld te maken, stofzuigertje.stofzuigertje schreef:Binnen week annuleren is normaal mogelijk en aanpassen naar zowel de standaard €385,- als €885,- is elders wel mogelijk.
Dus €10,- klopt niet.
TS wil van het vrijwillig eigen risico af, dat is alles.
Ik zie dit op de website staan:
" Naast het verplichte eigen risico kunt u ook kiezen voor een vrijwillig eigen risico. In stappen van € 100,00 tot maximaal € 500,00 verhoogt u zo uw totale eigen risico. Hoe hoger het vrijwillig eigen risico, hoe hoger de korting op uw premie."
Vooral dat eerste woordje "Naast" zegt alles.
-
stofzuigertje
Ik bedoelde dat ook zieken die de €385,- jaarlijks ruim halen soms nog voordeel kunnen hebben als ze onder de grens blijven.....
Als ik de €500 korting zie van €300,- kun je maximaal 200,- verliezen maar ik lees niet welke van de 3 mogelijke ze heeft gekozen.
Als ik de €500 korting zie van €300,- kun je maximaal 200,- verliezen maar ik lees niet welke van de 3 mogelijke ze heeft gekozen.
Dat schrijft de Ts toch? € 400 extra eigen risico.
De vraagstelster was dus in veronderstelling dat zij i.p.v. € 385,= een eigen risico van totaal € 400,= zou hebben. Met andere woorden € 15,= meer en dat zou volgens haar dan een maandelijkse korting op de premie van € 10,= opleveren, oftewel €120,= op jaarbasis. Dat is toch wel bijzonder naïef/onnozel te benoemen. Als dat zo was dan zou iedereen daar voor kiezen.