Onze dochter volgt een MBO opleiding. Onlangs ontvingen we een acceptgiro met het verzoek op we de vrijwillige bijdrage wilden voldoen. Erbij zat een schrijven dat als we dit niet willen onze dochter niet mee kon met excursies e.d. O, ja het bedrag was maar 160 Euro!!!!
Mag dit?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vrijwillige bijdrage scholen
Re: vrijwillige bijdrage scholen
De mbo instelling mag dit doen.
De vrijwillige bijdrage is bedoeld voor het bekostigen van niet subsidiabele kosten. Voor excursies, schoolreizen etc krijgt de instelling geen subsidie en worden de kosten voldaan met de vrijwillige bijdragen.
Het is niet verplicht dit te betalen, maar dan mag de instelling de leerling uitsluiten van die activiteiten.
De vrijwillige bijdrage is bedoeld voor het bekostigen van niet subsidiabele kosten. Voor excursies, schoolreizen etc krijgt de instelling geen subsidie en worden de kosten voldaan met de vrijwillige bijdragen.
Het is niet verplicht dit te betalen, maar dan mag de instelling de leerling uitsluiten van die activiteiten.
Ik vind dit vervelend om te vertellen peter1 maar de instelling mag dus nooit een leerling weigeren als de VRIJWILLIGE bijdrage niet wordt betaald. Dit is bij de wet geregeld.
ze mogen de leerling wel weigeren op excursies.
vind ik te begrijpen
ouders die de bijdrage wel betalen zouden anders ook betalen voor de ouders die Niet betalen.
vind ik te begrijpen
ouders die de bijdrage wel betalen zouden anders ook betalen voor de ouders die Niet betalen.
Het bedrag van de vrijwillige bijdrage is opgebouwd uit een aantal posten: een bedrag voor uitgaven die niet binnen het budget van de school vallen, een bedrag voor excursies en vaak ook nog een bedrag voor materialen (is per school verschillend).
De school is verplicht u een overzicht te geven met de opbouw van dit bedrag zodat u kunt kiezen wat u wilt betalen. Indien u kiest om alleen het bedrag voor de excursies te voldoen, mag de school uw dochter niet uitsluiten mee te gaan.
De school is verplicht u een overzicht te geven met de opbouw van dit bedrag zodat u kunt kiezen wat u wilt betalen. Indien u kiest om alleen het bedrag voor de excursies te voldoen, mag de school uw dochter niet uitsluiten mee te gaan.