| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarborgfonds
-
jjjvandaalen
Waarborgfonds
Op 12 december 2017 heb ik een ongeval ondervonden terwijl ik nog net met mijn werk bezig was. Ik werk als zzper en was op dat moment bezig post te bezorgen voor Sandd. Het liep al tegen 18 uur en ik reed over een polderweg die als sluiproute gebruikt word. Een van de tegemoetkomende auto´s reed op hoge snelheid mij van de weg af. Ik kwam in de berm terecht. Kon zelf nog opstaan. Fiets had schade opgelopen en ik ben daarna voor controle met een ambulance naar het NWZ in Alkmaar vervoerd. Het bleek allemaal mee te vallen. Het bleek een AC´tje te zijn. De tegenpartij is doorgereden. Voor een vergoeding val ik nu onder het Waarborgfonds weggebruikers. Via mijn financiële tussenpersoon ben ik bij een derde partij terecht gekomen. Intakegesprek heeft bij mij thuis plaatsgevonden. Een aantal controles hebben nog plaatsgevonden inmiddels in het NWZ Alkmaar. Inmiddels ben ik weer hersteld. Onderwijl heb ik mijn werk voort kunnen zetten gelukkig. Voor de schadevergoeding heeft de belangenbehartiger contact gelegd met het Waarborgfonds. Eerst met het voorstel om een schadevergoeding van 3000 Euro, later is dat afgezwakt naar 1500 Euro. De afhandeling duurt wel erg lang. Nu heb ik nog niks ontvangen. Ik heb inmiddels via mijn belangenbehartiger al een middelingsvoorstel gedaan. Dat was vorige maand. Twee weken geleden weer via mijn belangenbehartiger gehoord dat het nu (dus toen) spoedig misschien rond zal zijn. Het is nu bijna allemaal een jaar geleden en heb ik nog steeds niets ontvangen. Sinds het ongeluk mis ik vier voortanden en heb ik nu een plaatje in de mond. Het ac´tje is uiteraard nog wel zichtbaar. Dagelijks ondervind ik nog last ervan. Is deze gang van zaken normaal? Hoe kan ik eventueel hier de redactie van Radar voor bereiken of volstaat dit forumbericht daarvoor? Zouden jullie ook actie kunnen ondernemen?