| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarborgfonds
-
jjjvandaalen
Waarborgfonds
Op 12 december 2017 heb ik een ongeval ondervonden terwijl ik nog net met mijn werk bezig was. Ik werk als zzper en was op dat moment bezig post te bezorgen voor Sandd. Het liep al tegen 18 uur en ik reed over een polderweg die als sluiproute gebruikt word. Een van de tegemoetkomende auto´s reed op hoge snelheid mij van de weg af. Ik kwam in de berm terecht. Kon zelf nog opstaan. Fiets had schade opgelopen en ik ben daarna voor controle met een ambulance naar het NWZ in Alkmaar vervoerd. Het bleek allemaal mee te vallen. Het bleek een AC´tje te zijn. De tegenpartij is doorgereden. Voor een vergoeding val ik nu onder het Waarborgfonds weggebruikers. Via mijn financiële tussenpersoon ben ik bij een derde partij terecht gekomen. Intakegesprek heeft bij mij thuis plaatsgevonden. Een aantal controles hebben nog plaatsgevonden inmiddels in het NWZ Alkmaar. Inmiddels ben ik weer hersteld. Onderwijl heb ik mijn werk voort kunnen zetten gelukkig. Voor de schadevergoeding heeft de belangenbehartiger contact gelegd met het Waarborgfonds. Eerst met het voorstel om een schadevergoeding van 3000 Euro, later is dat afgezwakt naar 1500 Euro. De afhandeling duurt wel erg lang. Nu heb ik nog niks ontvangen. Ik heb inmiddels via mijn belangenbehartiger al een middelingsvoorstel gedaan. Dat was vorige maand. Twee weken geleden weer via mijn belangenbehartiger gehoord dat het nu (dus toen) spoedig misschien rond zal zijn. Het is nu bijna allemaal een jaar geleden en heb ik nog steeds niets ontvangen. Sinds het ongeluk mis ik vier voortanden en heb ik nu een plaatje in de mond. Het ac´tje is uiteraard nog wel zichtbaar. Dagelijks ondervind ik nog last ervan. Is deze gang van zaken normaal? Hoe kan ik eventueel hier de redactie van Radar voor bereiken of volstaat dit forumbericht daarvoor? Zouden jullie ook actie kunnen ondernemen?
Johan joost van Daalen, Obdam
Johan joost van Daalen, Obdam
Laatst gewijzigd door jjjvandaalen op 23 nov 2018 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NeoDutchio
Re: Waarborgfonds
Radar is een consumenten televisieprogramma, geen helpdesk.
Om in aanmerking te komen voor een uitbetaling moet er aan strenge voorwaarden worden voldaan. U hebt nu een commerciele partij in de arm genomen en het lijkt, gezien uw verhaal op koehandel. Een schadevergoeding indienen die later verlaagd wordt en uiteindelijk een middelingsvoorstel. Indien u aan alle voorwaarden voldoet is het niet lastig om een uitbetaling te krijgen. U hebt dan gewoon recht op de werkelijke schade die er is, eventueel minus een eigen risico.
Als ik u was zou ik Marc Slond achter de vodden gaan zitten. Geen idee wat zijn belang erbij is (wat er is afgesproken qua betaling), maar het komt vreemd over.
Om in aanmerking te komen voor een uitbetaling moet er aan strenge voorwaarden worden voldaan. U hebt nu een commerciele partij in de arm genomen en het lijkt, gezien uw verhaal op koehandel. Een schadevergoeding indienen die later verlaagd wordt en uiteindelijk een middelingsvoorstel. Indien u aan alle voorwaarden voldoet is het niet lastig om een uitbetaling te krijgen. U hebt dan gewoon recht op de werkelijke schade die er is, eventueel minus een eigen risico.
Als ik u was zou ik Marc Slond achter de vodden gaan zitten. Geen idee wat zijn belang erbij is (wat er is afgesproken qua betaling), maar het komt vreemd over.
Ik weet niet wat een AC-tje is, maar hebt u getuigen dat u door een auto van de weggereden bent?
U hebt als ZZP-er geen rechtsbijstandverzekering?
U hebt als ZZP-er geen rechtsbijstandverzekering?
-
jjjvandaalen
@NeoDutchio ja ik weet dat Radar geen belangenorganisatie is, maar zou dit misschien ook als item gebruikt kunnen worden? Lijkt mij dat het vast vaker voorkomt. Ik zit mijn belangenbehartiger al regelmatig achter de vodden. Neem aan dat het Waarborgfonds de boel frustreert.
@Lady1234 ik heb getuigen en het is via de politie gespeeld. Zij hebben een procesverbaal opgesteld. Een AC´tje is een medische vakterm voor een arm die even uit het schoudergewricht is geraakt. De arm zit er inmiddels allang weer in, maar wel iets lager dan dat het hoort. Zie ook deze link http://www.azklina.be/medisch-aanbod/me ... /ac-lijden en http://www.azklina.be/medisch-aanbod/me ... e-schouder en https://www.google.com/search?client=ub ... 57&bih=587
@Lady1234 ik heb getuigen en het is via de politie gespeeld. Zij hebben een procesverbaal opgesteld. Een AC´tje is een medische vakterm voor een arm die even uit het schoudergewricht is geraakt. De arm zit er inmiddels allang weer in, maar wel iets lager dan dat het hoort. Zie ook deze link http://www.azklina.be/medisch-aanbod/me ... /ac-lijden en http://www.azklina.be/medisch-aanbod/me ... e-schouder en https://www.google.com/search?client=ub ... 57&bih=587
Persoonlijk zou ik uw belangenbehartiger wat meer achter de vodden zitten.
berndv
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Of uw "belangenbehartiger" de boel frustreert, of dat dit aan het Waarborgfonds ligt is nog verre van duidelijk. Met een "belangenbehartiger" die eerst de claim halveert en daarna weer met een bemiddelingsvoorstel komt zou ik erg voorzichtig zijn. Heeft u inzicht gekregen van die "belangenbehartiger" in de totale correspondentie die is gevoerd door hem en het waarborgfonds? Is uw claim wel gehalveerd en moet er wel bemiddeling wel plaatsvinden, of is uw meegaande houding wellicht "kassa" voor uw belangenbehartiger? Vraagt u dit gerust eens bij uzelf af.
Als uw "belangenbehartiger" de boel frustreert dan laat hij natuurlijk het achterste van zijn tong niet zien en natuurlijk laat hij u weten dat alles te verwijten is aan het Waarborgfonds en hem geen enkele blaam treft. Ik heb zo mijn twijfels als ik uw verhaal lees.
Maar wat let u om zelf over deze kwestie met het Waarborgfonds (schriftelijk) contact op te nemen. U heeft toch wel een zaak- of dossiernummer waaronder dit bij het Waarborgfonds onder behandeling is? Hieronder de contactgegevens van het Waarborgfonds Motorvoertuigen:
Telefoonnummer 070 3408 200.
E-mailadres schade: [email protected]
E-mailadres algemeen: [email protected]
Bezoekadres Waarborgfonds Motorverkeer: Handelskade 49. 2288 BA RIJSWIJK.
Postadres Waarborgfonds Motorverkeer: Postbus 3003. 2280 MG RIJSWIJK.
Als uw "belangenbehartiger" de boel frustreert dan laat hij natuurlijk het achterste van zijn tong niet zien en natuurlijk laat hij u weten dat alles te verwijten is aan het Waarborgfonds en hem geen enkele blaam treft. Ik heb zo mijn twijfels als ik uw verhaal lees.
Maar wat let u om zelf over deze kwestie met het Waarborgfonds (schriftelijk) contact op te nemen. U heeft toch wel een zaak- of dossiernummer waaronder dit bij het Waarborgfonds onder behandeling is? Hieronder de contactgegevens van het Waarborgfonds Motorvoertuigen:
Laatst gewijzigd door BreejKC op 22 nov 2018 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een ac'tje is beslist geen arm die even uit het schoudergewricht is geraakt. Zoals uw eigen links aangeven, gaat het om het gewricht tussen schouderblad en sleutelbeen. Met uw arm heeft het verder niets van doen.
Een "arm even uit het schoudergewricht" noemt men doorgaans een arm uit de kom. In medische termen heet dat een schouderlux, of voluit een schouderluxatie.
Als u niets gebroken had, begrijp ik niet waarom uw arm nu ineens lager zit. Uw ac-gewricht zit toch nog op dezelfde plaats?
Een "arm even uit het schoudergewricht" noemt men doorgaans een arm uit de kom. In medische termen heet dat een schouderlux, of voluit een schouderluxatie.
Als u niets gebroken had, begrijp ik niet waarom uw arm nu ineens lager zit. Uw ac-gewricht zit toch nog op dezelfde plaats?
-
jjjvandaalen
Voor de helderheid wil ik nog aangeven dat mijn tekst niet tegen mijn belangenbehartiger is gericht, maar tegen het Waarborgfonds en eigenlijk ook nog niet eens. Meer tegen de marktwerking om de mensen te waarschuwen dat de consument (dus : wij allemaal ! ) uiteindelijk hinder zullen gaan ondervinden van de marktwerking. Nutdiensten horen natuurlijk NOOIT op de markt gezet te worden. Ik hoop dat de lezers van dit forum wakker worden en bij de verkiezingen tegen de marktwerking zullen gaan stemmen. Denk ook aan het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen en van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam. Maar dat terzijde.
-
jjjvandaalen
Bedankt voor uw reactie. Mijn tekst is dan ook NIET gericht tegen mijn belangenbehartiger, hij is ook slechts een schakel in het geheel zoals wij dat allemaal zijn. Hij frustreert dan ook niet de zaak en doet ook zijn best. Mijn frustratie is er alleen tegen gericht dat deze zaak nu al bijna een jaar voortduurt. Inmiddels heb ik begrepen dat het voor meer gedupeerden geldt en niet alleen voor mij. Mijn belangenbehartiger snapt zelf ook niet waar het Waarborgfonds eigenlijk mee bezig is.BreejKC schreef: ↑22 nov 2018 16:19Of uw "belangenbehartiger" de boel frustreert, of dat dit aan het Waarborgfonds ligt is nog verre van duidelijk. Met een "belangenbehartiger" die eerst de claim halveert en daarna weer met een bemiddelingsvoorstel komt zou ik erg voorzichtig zijn. Heeft u inzicht gekregen van die "belangenbehartiger" in de totale correspondentie die is gevoerd door hem en het waarborgfonds? Is uw claim wel gehalveerd en moet er wel bemiddeling wel plaatsvinden, of is uw meegaande houding wellicht "kassa" voor uw belangenbehartiger? Vraagt u dit gerust eens bij uzelf af.
-
NeoDutchio
Wat heeft dit met het waarborgfonds te maken? Het waarborgfonds is opgezet om in gevallen zoals het doorrijden bij een aanrijding of als er geen schadbedrag te verhalen is een vangnet te bieden. Daar gelden voorwaarden aan waaraan u moet voldoen. Voldoe je aan de voorwaarden, dan krijgt u het hele schadebedrag minus een eventueel eigen risico uitbetaald. Dat is geen koehandel van claims indienen, verlagen of middelen.jjjvandaalen schreef: ↑23 nov 2018 11:58Voor de helderheid wil ik nog aangeven dat mijn tekst niet tegen mijn belangenbehartiger is gericht, maar tegen het Waarborgfonds en eigenlijk ook nog niet eens. Meer tegen de marktwerking om de mensen te waarschuwen dat de consument (dus : wij allemaal ! ) uiteindelijk hinder zullen gaan ondervinden van de marktwerking. Nutdiensten horen natuurlijk NOOIT op de markt gezet te worden. Ik hoop dat de lezers van dit forum wakker worden en bij de verkiezingen tegen de marktwerking zullen gaan stemmen. Denk ook aan het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen en van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam. Maar dat terzijde.
Geen idee wat u nu wel wil bereiken, maar wees blij dat er marktwerking is. Anders was er geen dokter geweest die u had willen helpen in het ziekenhuis aangezien ze naar het buitenland vertrokken zijn omdat daar de lonen hoger liggen. En ook mooi dat we zelf kunnen kiezen bij wie we stroom inkopen. En dat we ook zelf moegen kiezen in welke supermarkt we naar binnen lopen. En dat wij post met PostNL kunnen versturen, maar ook met Sandd. Of moeten wij een dictatuur worden?
Maar inderdaad, dit heeft niets met uw topic te maken. Zit achter de vodden van uw tussenpersoon, die komt hier vreemd over.
Lees hier wat het Waarborgfonds is.
https://www.112schade.nl/info/waarborgfonds/
Heeft helemaal niets met marktwerking van doen.
https://www.112schade.nl/info/waarborgfonds/
Heeft helemaal niets met marktwerking van doen.
Als ik het allemaal zo lees, dan is er gewoon twijfel aan de oprechtheid van je verhaal of de hoogte van de schade.
Ik snap ook niet waar dat bedrag van 3000 euro vandaan komt als je met je fiets naast de weg terecht komt en op je plaat gaat.
beetje schade aan de fiets en stukje eigen risico, als dat er al is, vanwege het ziekenhuisbezoek.
Volgens mij doet het Waarborgfonds ook niet aan onderhandelen en afkopen.. je claim wordt wel of niet toegewezen, klaar.
Ik snap ook niet waar dat bedrag van 3000 euro vandaan komt als je met je fiets naast de weg terecht komt en op je plaat gaat.
beetje schade aan de fiets en stukje eigen risico, als dat er al is, vanwege het ziekenhuisbezoek.
Volgens mij doet het Waarborgfonds ook niet aan onderhandelen en afkopen.. je claim wordt wel of niet toegewezen, klaar.
NeoDutchio
vindt dit leuk