LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardebon in plaats van geld terug

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
g. de vreugd

waardebon in plaats van geld terug

Ongelezen bericht door g. de vreugd »

bij aankoop van een lange broek werd door mij gevraagd of hij geruild of terug mocht in een filiaal in een andere plaats. was geen enkel probleem. Bij teruggave in die andere plaats deed men heel moeilijk over de terugname, uiteindelijk mocht ik hem ruilen voor iets anders,helaas was er niets naar mijn smaak en ik vroeg geld terug of waardebon, daar deed men niet aan, na veel praten, mocht ik binnen 10 dagen iets anders komen uitzoeken, lukte dit niet dan had ik gewoon pech.
Kan dit zomaar?

ja dat kan

Re: waardebon in plaats van geld terug

Ongelezen bericht door ja dat kan »

ja dat kan.

koop = koop

winkelier is niet verplicht om geld terug te geven als een artikel volledig voldoet aan wat het moet doen. alleen bij koop of afstand / koop via internet kan je geld terug eisen op basis van de colportatiewet.

Toch zou ik proberen om geld terug te krijgen in de winkel. de gemiddelde verkoper is niet op de hoogte van de exacte wettekst. Met een beetje bluf en vragen of er telefonsich contact opgenomen kan worden met een chef of regiomanager wordt er vaak toch geld teruggegeven. In ieder geval de schij ophouden dat je zelf de wettekst goed kent.

succes

Gasje

Ongelezen bericht door Gasje »

Iets nieuws zeg ik dacht dat je altijd 8 dagen hebt/had om een koop terug te draaien.

We zijn niet afhangkelijk van de mood van een verkoper maar ze van ons.

ja dat kan

BW stelt koop = koop, behalve bij koop op afstand en internetverkoop. die termijn van 8 dagen is er niet

Gasje

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar volgens ( vaak mee te maken ) mij is het nog altijd zo dat als product niet aan de verwachting voldoet kan koop ongedaan gemaakt worden mits binnen 8 dg na aankoop met bon. Staat indezelfde colpie wet jonge man.

ja dat kan

klopt, staat in de colportatiewet, maar die is niet van toepassing op een 'gewone' verkoop in een winkel

Gasje

En als die broek je nu irriteerd aan de binnenkant als je ermee gaat lopen. Kan toch. Of tijdens het lopen van je bips glijd. Kan allemaal kun je niet uittesten in de winkel. Voldoet niet wat je er mag van verwachten. Waarom bij Hema e.d wel ? Juist om te voorkomen dat er veel gezeur is. Duidelijker kan het voor sommige niet zijn.

ja dat kan

volgens mij kan je toch wel testen of een broek van je bips glijdt..... en of deze irriteert. neem tenminste aan dat je hem past alvorens te kopen. je hebt tenslotte informatieplicht als klant.

maar goed, deze discussie gaat even helemaal nergens over. meneer of mevrouw de vreugd kan het het beste gewoon even proberen in de winkel waar hij of zij de broek gekocht heeft. SUcces!

Kevvin

Ongelezen bericht door Kevvin »

Nee een winkel is inderdaad niet verplicht de broek terug te nemen, MAAR je hebt een overeenkomst gesloten en speciaal ernaar gevraagd of het kon. Het kon dan moeten ze het ook terugnemen. Waarom heb je in het andere filiaal niet even laten bellen naar het filiaal waar je de broek gekocht had om even duidelijkheid te laten verschaffen?

Gesloten