LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waardebon in plaats van geld terug
waardebon in plaats van geld terug
bij aankoop van een lange broek werd door mij gevraagd of hij geruild of terug mocht in een filiaal in een andere plaats. was geen enkel probleem. Bij teruggave in die andere plaats deed men heel moeilijk over de terugname, uiteindelijk mocht ik hem ruilen voor iets anders,helaas was er niets naar mijn smaak en ik vroeg geld terug of waardebon, daar deed men niet aan, na veel praten, mocht ik binnen 10 dagen iets anders komen uitzoeken, lukte dit niet dan had ik gewoon pech.
Kan dit zomaar?
Kan dit zomaar?
Re: waardebon in plaats van geld terug
ja dat kan.
koop = koop
winkelier is niet verplicht om geld terug te geven als een artikel volledig voldoet aan wat het moet doen. alleen bij koop of afstand / koop via internet kan je geld terug eisen op basis van de colportatiewet.
Toch zou ik proberen om geld terug te krijgen in de winkel. de gemiddelde verkoper is niet op de hoogte van de exacte wettekst. Met een beetje bluf en vragen of er telefonsich contact opgenomen kan worden met een chef of regiomanager wordt er vaak toch geld teruggegeven. In ieder geval de schij ophouden dat je zelf de wettekst goed kent.
succes
koop = koop
winkelier is niet verplicht om geld terug te geven als een artikel volledig voldoet aan wat het moet doen. alleen bij koop of afstand / koop via internet kan je geld terug eisen op basis van de colportatiewet.
Toch zou ik proberen om geld terug te krijgen in de winkel. de gemiddelde verkoper is niet op de hoogte van de exacte wettekst. Met een beetje bluf en vragen of er telefonsich contact opgenomen kan worden met een chef of regiomanager wordt er vaak toch geld teruggegeven. In ieder geval de schij ophouden dat je zelf de wettekst goed kent.
succes
Re: waardebon in plaats van geld terug
Iets nieuws zeg ik dacht dat je altijd 8 dagen hebt/had om een koop terug te draaien.
We zijn niet afhangkelijk van de mood van een verkoper maar ze van ons.
We zijn niet afhangkelijk van de mood van een verkoper maar ze van ons.
Re: waardebon in plaats van geld terug
BW stelt koop = koop, behalve bij koop op afstand en internetverkoop. die termijn van 8 dagen is er niet
Re: waardebon in plaats van geld terug
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar volgens ( vaak mee te maken ) mij is het nog altijd zo dat als product niet aan de verwachting voldoet kan koop ongedaan gemaakt worden mits binnen 8 dg na aankoop met bon. Staat indezelfde colpie wet jonge man.
Re: waardebon in plaats van geld terug
klopt, staat in de colportatiewet, maar die is niet van toepassing op een 'gewone' verkoop in een winkel
Re: waardebon in plaats van geld terug
En als die broek je nu irriteerd aan de binnenkant als je ermee gaat lopen. Kan toch. Of tijdens het lopen van je bips glijd. Kan allemaal kun je niet uittesten in de winkel. Voldoet niet wat je er mag van verwachten. Waarom bij Hema e.d wel ? Juist om te voorkomen dat er veel gezeur is. Duidelijker kan het voor sommige niet zijn.
Re: waardebon in plaats van geld terug
volgens mij kan je toch wel testen of een broek van je bips glijdt..... en of deze irriteert. neem tenminste aan dat je hem past alvorens te kopen. je hebt tenslotte informatieplicht als klant.
maar goed, deze discussie gaat even helemaal nergens over. meneer of mevrouw de vreugd kan het het beste gewoon even proberen in de winkel waar hij of zij de broek gekocht heeft. SUcces!
maar goed, deze discussie gaat even helemaal nergens over. meneer of mevrouw de vreugd kan het het beste gewoon even proberen in de winkel waar hij of zij de broek gekocht heeft. SUcces!
Re: waardebon in plaats van geld terug
Nee een winkel is inderdaad niet verplicht de broek terug te nemen, MAAR je hebt een overeenkomst gesloten en speciaal ernaar gevraagd of het kon. Het kon dan moeten ze het ook terugnemen. Waarom heb je in het andere filiaal niet even laten bellen naar het filiaal waar je de broek gekocht had om even duidelijkheid te laten verschaffen?