LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wachttijden telefoon UWV
wachttijden telefoon UWV
Mijn man zit helaas in de WAO, wat beslist niet leuk is. Maar dat is niet waar het hier nu over gaat. Regelmatig moet hij iemand bij het UWV bellen. En voordat hij ook maar iemand aan de telefoon krijgt is hij vaak tussen de 20 en 40 minuten verder, constant gaat de telefoon over en allerlei klikken maar niemand die iets zegt.
het resultaat is dan ook nog vaak dat juist die ene persoon die hij moet hebben omdat die zijn dossier behandeld er op dat moment niet is.
Een paar weken geleden is hij 5 dagen bezig geweest, de diverse pogingen en wachtijden resulteerden in een telefoonnota die niet leuk meer was. En dit komt er allemaal bij terwijl je toch al zo moet oppassen met je centen.
Zou het nu niet mogelijk zijn dat ze bij het UWV een een 0800nummer zouden nemen ?? Bijvoorbeeld als je de huurcommissie belt is dat wel een 0800nummer.Herkennen jullie deze problemen bij het UWV ook ?
Misschien als we met meer mensen zijn dat Radar er eens aandacht aan kan geven.
het resultaat is dan ook nog vaak dat juist die ene persoon die hij moet hebben omdat die zijn dossier behandeld er op dat moment niet is.
Een paar weken geleden is hij 5 dagen bezig geweest, de diverse pogingen en wachtijden resulteerden in een telefoonnota die niet leuk meer was. En dit komt er allemaal bij terwijl je toch al zo moet oppassen met je centen.
Zou het nu niet mogelijk zijn dat ze bij het UWV een een 0800nummer zouden nemen ?? Bijvoorbeeld als je de huurcommissie belt is dat wel een 0800nummer.Herkennen jullie deze problemen bij het UWV ook ?
Misschien als we met meer mensen zijn dat Radar er eens aandacht aan kan geven.
Re: wachttijden telefoon UWV
De bereikbaarheid van de UWV vind ik op zich prima (misschien een ander kantoor/regio?). Maar ik erger me enorm aan de slechte organisatie. Ik ben bijna een jaar ziek en moet dus allerlei documenten invullen en opsturen. Ik kopieer alles en weet zelf dus zeker dat ik het heb ingestuurd. Bij de UWV zijn ze echter altijd alles kwijt. Niet dat ze dat toegeven.....maar ze zeggen doodleuk: "het zit niet in uw dossier dus u heeft het niet opgestuurd". Hoe kan ik dan bewijzen dat ik het wel heb opgestuurd? Aangetekend sturen helpt ook niet want gek genoeg hebben ze het ene document wel en het andere niet (en dit zat dan bij elkaar in de envelop). Nu hebben ze het traject stopgezet omdat ik niet zou meewerken. Ik moet nu in beroep gaan. En dat omdat zij een zooitje maken van de administratie. Echt vreselijk irritant!!
Die klikken die u hoort dat is het doorschakelen naar een ander toestel, daar betaal je ook extra voor. Daarom lopen de telefoonkosten zo hoog op. Niet normaal meer!
het doorschakelen naar een ander toestel, daar betaal je ook extra voor
Nee hoor, dat is echt onzin! Daar betaal je niets extra voor. Is gewoon intern doorschakelen bij een toestel dat in gesprek is!
Is dat zo? Werkt u bij de telefonie? Mij is altijd verteld dat doorschakelen, ook al is het intern, altijd geld kost. Ben ik al die jaren voor de gek gehouden!
Natuurlijk kost dat geld je belt toch niet intern doch extern.
het doorschakelen kost helemaal niks.
Wanneer je zelf je telefoon doorschakeld naar een andere telefoon, omdat je bijv. thuis niet bereikbaar bent betaal je.
Wanneer je een telefoonnummer belt en hij wordt intern doorgeschakeld betaal je niks.
Wanneer je zelf je telefoon doorschakeld naar een andere telefoon, omdat je bijv. thuis niet bereikbaar bent betaal je.
Wanneer je een telefoonnummer belt en hij wordt intern doorgeschakeld betaal je niks.
Hoe dom bent U?????Natuurlijk kost dat geld je belt toch niet intern doch extern
Je belt extern naar een nummer. Dat kost je geld. Maar je betaalt niets extra's als je vervolgens INTERN wordt doorgeschakeld. Behalve dat je verbinding blijft hebben met het nummer dat je in eerste instantie hebt gebeld en je dus wel blijft betalen voor die verbinding. Gaat er zo misschien een lampje branden? Wordt het nu een beetje duidelijk? Even logisch nadenken, graag!
En nu terug naar het echte onderwerp: de UWV. DANK!
-
@ B56,
Het UWV heeft ook andere, lokale, nummers. Zoek maar eens op.
Als het goed is staat op de "persoonlijk" gerichte brieven de naam alsmede het het directe (lokale) telefoonnummer van diegene die je nodig hebt.
Mocht dit echter niet het geval zijn, de naam van de behandelaar die staat er op zeker wel op. Bel in dat geval het algemene nummer, op onderstaande URL staan de meeste gewone telefoonnummers: http://www.uwv.nl/overuwv/Organisatie/v ... ntoren.asp en vraag naar de desbetreffende persoon.
Daarnaast zou ik mijn beklag doen over het feit dat je zo onnodig op kosten gejaagd wordt. Vermeld expliciet in dit schrijven dat je vanwege de kosten, whatever, je telefoon voor commerciele 0900 nummers hebt afgesloten, en hamer op de publieksfunctie, incl. de voor iedereen verplichte bereikbaarheid van het UWV.
Su6!
@ "een of andere gast"
M.b.t. het aantoonbaar maken dat je bepaalde stukken aan het UWV (of andere instanties/instellingen) hebt verzonden. Een tweetal tips.
1) Doe het per fax en laat de verzendrapportage de volgende keer zien.
2) Breng het, indien mogelijk, persoonlijk langs en laat iemand tekenen, op het te tekenen stuk zet je kort een beschrijving wat er in zit, hoeveel pagina's/bijlagen et cetera.
Het UWV heeft ook andere, lokale, nummers. Zoek maar eens op.
Als het goed is staat op de "persoonlijk" gerichte brieven de naam alsmede het het directe (lokale) telefoonnummer van diegene die je nodig hebt.
Mocht dit echter niet het geval zijn, de naam van de behandelaar die staat er op zeker wel op. Bel in dat geval het algemene nummer, op onderstaande URL staan de meeste gewone telefoonnummers: http://www.uwv.nl/overuwv/Organisatie/v ... ntoren.asp en vraag naar de desbetreffende persoon.
Daarnaast zou ik mijn beklag doen over het feit dat je zo onnodig op kosten gejaagd wordt. Vermeld expliciet in dit schrijven dat je vanwege de kosten, whatever, je telefoon voor commerciele 0900 nummers hebt afgesloten, en hamer op de publieksfunctie, incl. de voor iedereen verplichte bereikbaarheid van het UWV.
Su6!
@ "een of andere gast"
M.b.t. het aantoonbaar maken dat je bepaalde stukken aan het UWV (of andere instanties/instellingen) hebt verzonden. Een tweetal tips.
2) Breng het, indien mogelijk, persoonlijk langs en laat iemand tekenen, op het te tekenen stuk zet je kort een beschrijving wat er in zit, hoeveel pagina's/bijlagen et cetera.
Klopt gast je hebt volkomen gelijk.Natuurlijk kost dat geld je belt toch niet intern doch extern
@ "een of andere gast"
2) Breng het, indien mogelijk, persoonlijk langs en laat iemand tekenen, op het te tekenen stuk zet je kort een beschrijving wat er in zit, hoeveel pagina's/bijlagen et cetera
Bedankt voor de tips. Helaas zal dit inderdaad nodig zijn....
Wachttijd is tot daar aan toe, ze kunnen ook niet iedereen tegelijk te woord staan. Maar er zijn dagen dat ze de telefoon gewoon NIETopnemen! En dat is nu de overheid.....
de UWV heeft een gigantische werkdruk vrees ik, mede door de economische situatie uiteraard, wachttijden van enkele maanden op aanvragen uitkering is standaard. die werkdruk heeft ook zijn weerslag op de tel. bereikbaarheid maar ook op de zorgvuldigheid wat leidt tot zoekgeraakte stukken etc. overigens las ik laatst dat er bij de diverse uwv's een hoop mensen zouden worden ontslagen. (reorganisatie) dit i.p.v. dat men meer mensen aanneemt dus met die bereikbaarheid wordt het alleen maar nog slechter. goede actie overheid !!
Inderdaad staan de genoemde ervaringen niet op zichzelf! Helaas heb ik exact dezelfde ervaringen met daarbijnog eens het veel te laat uitbetalen van inkomen etc. Om moedeloos van te worden.
Overheid: Ooit geacht aan efficiency en de besparingen voor de kas hierdoor??? Maar nee, NOG meer belasting betalen en gewoon nog meer bekeuringen uitschrijven.......
Zucht......[/quote]
Overheid: Ooit geacht aan efficiency en de besparingen voor de kas hierdoor??? Maar nee, NOG meer belasting betalen en gewoon nog meer bekeuringen uitschrijven.......
Zucht......[/quote]