LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wehkamp rente

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
johank42

wehkamp rente

Ongelezen bericht door johank42 »

mag wehkamp zuke hoge rentes berekenen
voor beeld je betaald 29 euro per maand en je betaald 18 euro rente dus los je af 11 euro mijn vraag is mag dat vrgr jekroon

dhc

Re: wehkamp rente

Ongelezen bericht door dhc »

Wettelijke rente is maximaal 18 %, was voorheen ca 23 %.
Dat mag dus! Staat ook in hun voorwaarden, eerst lezen dan pas kopen (op afbetaling).

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

moei mij er niet meer in
Laatst gewijzigd door plumber op 19 apr 2009 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Geloof mij nou maar, een bedrijf als Wehkamp maakt echt niet zo'n rekenfout. Het systeem van termijnafbetaling is een geautomatiseerd systeem, en die bedragen worden automatisch gegenereerd.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat hoe hoger je leenbedrag is, hoe hoger de rente. Als je een hoog uitstaand bedrag hebt bij Wehkamp en je betaalt maar een minimum per maand terug, zal de rente zeker erg hoog zijn, al zit daar ook een maximum aan.

dhc

Maximum rente is wettelijk vastgesteld op 18%!
Heeft niets te maken met de hoogte van het bedrag. Dan is het meestal nog zo dat de rente lager wordt naarmate het geleende bedrag hoger is....
Doe je huiswerk!

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Pfffff..... leer jij dan eens beter lezen dom figuur. Hoe hoger het bedrag wat open staat, althans bij Wehkamp, hoe meer je aan rente kwijt bent, als je weinig aflost.

Jij denkt altijd alles beter te weten.... dus ga je gang en denk niet dat ik op dit item verder ga op jou commentaar, want dat hangt me onderhand de strot uit.

Dus ga lekker je gang. Doe wat je moet doen en loop alles weer na hier op het forum. Verveel je je eigen niet. Heb je tenminste weer wat te doen, want een normaal leven schijn je niet te hebben. Maargoed, even zo goed, een fijn weekend verder. :wink:

dhc

De kredietvergoeding per maand is op dit moment 1.389%. Dit komt overeen met een effectieve rente op jaarbasis van 18%.
Even van de site van Wehkamp geplukt.....

En probeer nog iets van je weekend te maken.

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ johank42,

Jouw voorbeeld is incompleet. Voor een goed antwoord is het uitstaande verschuldigde saldo aan Wehkamp nodig.

Zie G7:
Hoe hoger het bedrag wat open staat, althans bij Wehkamp, hoe meer je aan rente kwijt bent, als je weinig aflost.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij 18 euro rente per maand is de schuld bv. 1200 euro. 18% van 1200 = 216 per jaar = 18 per maand. Als je dan 11 euro per maand aflost, wordt de schuld dus elke maand zo'n 1% lager. Daarmee daalt de schuld erg langzaam, maar de schuld daalt in elk geval wel. Uiteindelijk zul je dan wel je schuld hebben afbetaald, maar de betaalde rente is vermoedelijk hoger dan de totale schuld.

Gesloten