LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze van TROS-Radar...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mickeycz

Werkwijze van TROS-Radar...

Ongelezen bericht door mickeycz »

Gezien ik onlangs vanwege TV-schotel ontvangst bijna in een aanvaring ben geraakt met mijn verhuurder, heb ik via internet naar mogeljke oplossingen gezocht om alsnog mijn rechtspositie te kunnen verifieren.

In het verleden hebben jullie onomstoteljik gemeld (gesteld) dat een verbod op het plaatsen van schotels verboden is, en desbetreffende stelling (met verwijzing) aangehaald om me te verweren.
Nog tijdig, heb ik helaas moeten constateren dat jullie bewering nergens op gestoeld is: Jullie verwijzen slechts naar uitspraken, maar meerdere rechtbanken hebben echter de huurder in het ongelijk gesteld. Ik heb toen eveneens contact gehad met de Ombudsman, het is bevestigd dat jullie stelling niet waar is.

Vervolgens heb ik jullie tot 2 maal toe schriftelijk gevraagd (met spoed) concreten jurisprudentie te willen overleggen. Geen van mijn schrijven is ooit beantwoord.

Daarna zelfs telefonisch contact opgenomen, en slechts als vriendelijk advies gekregen de video-clip van dat onderwerp alsnog na te checken, wat ik ook heb gedaan.

Ik moet concluderen dat jullie toch onomstotelijk iets beweren wat geheel niet waar is, en zodoende de kijkers geheel op de verkeerde been hebben gezet!
Mocht dit een kleine vergissing zijn geweest, dan zou het nog niet zo erg zijn geweest, als tenminste iemand een antwoord had gestuurd. Het feit dat niet een reactie is geweest, vind ik daarom gewoon schandalig. Door uw lakse houding was had ik bijna een rechtzaak aan mijn broek gehad met alle kosten erbij.

Heel slordig voor een team dat zich voordoet voor de consumenten op te komen! Jullie moeten je meer bewust zijn van juridische consequenties van jullie informatie.

Jonjo

Re: Werkwijze van TROS-Radar...

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat vind ik ook. Juiste informatie mag je wel verwachten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

mickeycz,

Ik heb recent ( enkele maanden geleden ) ook een schotel geplaatst en heb hier dus het een en ander over opgezocht.
Hebben we het hier over het plaatsen van een schotel aan een huis, een appartement, een flat en/of een monumentaal pand ?
Dit maakt nl. nogal een verschil, maar kan ik uit je post niet halen !

angel1978

mickeycz

Radar geeft deze nuancering ook niet weer in hun uitzending (hun stelling dat volgens het EU Verdrag elk verbodsbepaling niet rechtgeldig zou zijn).
Het maakt in principe ook niet uit of het nu om een wonign gaat (zoals bij ons) of een flat; elke verhuurder krijgt de kantonrechter aan zijn kant (tot een met de Hoge Raad). Er kunnen weliswaar uitzonderingen zijn dat een verhuurder het zonder problemn toestaat, maar de facto sta je helemaal niet zo "in je recht" als je je beroept op het Verdrag van de EU

Het gaat mij er hoofdzakelijk om, dat nooit gereageerd is toen ik er nadrukkelijk naar, en telefonische info inwinnen haalt ook niets uit omdat men je gewoon doorverwijst hetzij naar hun archief of de Ombusdman, die wederom niet verantwoordelijk is voor de inhoud van TROS Radar...

Omdat ik nog tijdig alles heb nageplozen, heb ik grote problemen zelf kunnen voorkomen. Maar zou je Radar geloven en voet bij stuk houden, dan zat je mooi met de gebakken peren.

Michael

angel1978

Mickeycz,

Ik heb de uitzending niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
Echter is elk verbod inderdaad NIET rechtsgeldig, dus dat klopt voor een gedeelte wel. Natuurlijk moet je je wel aan regels houden en die zijn duidelijk beschreven.

Indien dus een verhuurder je verbiedt om een schotel te plaatsen is dit wel degelijk niet rechtsgeldig en kun je je gelijk halen bij de kantonrechter.

Een verbod op plaatsing is dus niet mogelijk. Regels waar je je aan moet houden indien je wilt plaatsen wel !

Je hebt het over een huis begrijp ik. In dat geval mag je deze schotel bijna overal plaatsen zo lang je je dus aan een aantal basisregels houdt.

Achter het voorerf is een verbod op plaatsen echt complete onzin, dit mag altijd ( alleen een beperking op de grootte ).
Op of voor het voorerf ben je licht-vergunningplichtig en moet je dit dus aanvragen bij de gemeente ( niet bij de verhuurder dus ).

Het ligt dus aan je situatie.

angel1978

mickeycz

Sorry, dit is inderdaad een mooi gegeven, en volgens het Verdrag van de EU klopt dit ook: Echter klopt dit niet. Laat nu maar jurisprudentie zien waarin jouw stelling aangetoond is.

De Ombudsman bevestide dat het heel moeilijk je recht te halen hierin, en jurisprudentie is er vollop waarin de VERHUURDER gelijk krijgt. Hoe oneerlijk dit ook mag lijken. Als zelfs juristen van de Ombudsman niets kunnen vinden waarin ik op zijn minst gesteund was in mijn positie, dan heb je weinig om je op te beroepen. Anders had ik wel doorgezet. Elk voorschrift of contract ben je vrij om aan te vechten bij de rechter, maar als zelfs de Hoge Raad de verhuurder in het gelijk stelt, dan is dit wel een dooie mus, waar je als huurder wel een hele grote kans loopt het onderspit te delven.

Zoals ik reeds zei: Ik heb de uitzending letterlijk nageplozen, en er wordt hetzelfde gesteld als dat wat jij schrijft. Het gaat erom dat Radar niet het minste fatsoen heeft, nadere info te leveren,, danwel op zijn minst te reageren op 2 schriftelijke verzoeken daartoe.

angel1978

Deze heb ik in het verleden wel gevonden.
Moet ik wel weer even zoeken, maar vooralsnog heb je hier de tekst die bepalend is:

http://tinyurl.com/khyax

Natuurlijk is je gelijk halen altijd moeilijk. Echter wel mogelijk.
De rijdende rechter ( toegeven, dit is niet de hoge raad, maar hier wordt wel op de wet getoetst ) heeft hier ook al eens uitspraak over gedaan.
Kijk hier maar eens:

http://www.rijdenderechter.nl/uitspraken61.html

Daarnaast is het bouwbesluit bindend en hierin staan duidelijk de regels vermeld. Het satellietplatform heeft daar ook al wat over gezegd. Hier vind je ook het bouwbesluit:

http://www.satellietplatform.nl/default ... otelverbod

Veel beter kan ik 't op dit moment niet vinden voor je.

angel1978

mickeycz

Angel,

Hoe goed je bedoeling ook is: op alle satelliet-sites vind je dezelfde teksten met name naar verwijzigen van de universele verklaring, EU verdrag etc., en de rijdende rechter is geen jurisprudentie waarop mijn wens gehonoreerd had kunnen worden. Nogmaals, de juristen van de Ombudsman erkenden dat ook.

Ik ben niet uit om thans jusrisprudentie info te krijgen want die kan ik ook vinden (en jurisprudentie TEGEN plaatsing van schotels is veel talrijker)

Ik heb duidelijk geschreven dat ik de lakse houding van Radar heel vreemd vind, omdat men iets beweerd wat een grote kans heeft dat het verliest bij de rechter, en op mijn schrijven niet gereageerd werd, en telefonisch men geen antwoord wist (en weer een loket verder stuurde).

Mijn sateliet ontvangst heb ik thans anders geregeld, maar blijft staan dat ik tot op heden van TROS Radar geen enkel respons/antwoord heb ontvangen ondanks mijn verzoek. Enkel die slordigheid wilde ik even aankaarten.

opa

Ongelezen bericht door opa »

mickeycz,

A- er zijn wettelijke regels voor de vrijhied van ontvangst van radio en of tv signalen
B- er zijn regels van de woningbouw voor het plaatsen van objecten aan of op hun eigendommen.

Zowel de regels onder A als de regels onder B zijn regelmatig in conflict met elkaar.
Als je even googled is er voldoende info te vinden over dit onderwerp.

mickeycz

Beste Opa,

Als dat de oplossing was, dan had ik de Ombudsman ook niet nodig; zo simpel ligt het namelijk niet. Al datgene wat namelijk gevonden was, was juist plots verontrustend, en nadat ik contact heb gehad met de Ombudsman, heeft een jurist mij namelijk op de hiaten gewezen.

Maar daar gaat mijn posting niet over....

Gesloten