Ik ben een half jaar geleden een rechtzaak begonnen tegen mijn ex, aangezien ik mijn spullen niet terugkrijg van hem.
In de tussentijd ben ik verhuisd van mijn ouders huis naar mijn eigen huisje.
Onlangs ontving ik een 'dreigbrief' van mijn ex zijn familie, die ik in 4 jaar relatie 2x gezien heb en nooit gesproken heb.
Mijn ex-schoonvader werkt bij de gemeente in onze woonplaats. Hij kan dus alles van mij natrekken. Dus ook mijn nieuwe adresgegevens.
Met als gevolg dat ik dit soort brieven ontvang.
Ik wil graag adviezen wat ik kan doen. Dit is gewoon inbreuk op je privacy in mijn ogen.
Hoe kan ik aanspraak maken op de Wet Bescherming Persoonsgegevens?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wet Bescherming Persoonsgegevens??
Re: Wet Bescherming Persoonsgegevens??
Iedereen ziet jou lopen en fietsen, dus dat adres opzoeken hoeft niet altijd!
Wel kun je de brieven inleveren bij politie, maak er voor hun een copy van, en doe aangifte wegens bedreigen!
Door de aangifte worden zij strafbaar, en U weet vermoedelijk 99% zeker wie welke brief schreef, en ambtenaren kunnen geschorst worden!
Doe zo snel mogelijk aangifte en houd ons ook op de hoogte, en vraag de politie of dit goed is, want ook zij kunnen dit lezen!
Wel kun je de brieven inleveren bij politie, maak er voor hun een copy van, en doe aangifte wegens bedreigen!
Door de aangifte worden zij strafbaar, en U weet vermoedelijk 99% zeker wie welke brief schreef, en ambtenaren kunnen geschorst worden!
Doe zo snel mogelijk aangifte en houd ons ook op de hoogte, en vraag de politie of dit goed is, want ook zij kunnen dit lezen!
Het kan niet zo zijn dat zijn familie mij ziet lopen. Zijn familie waar deze brief van kwam woont in Brabant en ik in Rotterdam.
De andere helft van zijn familie woont aan de andere kant van Rotterdam.
Het probleem met aangifte doen is dat zijn vader daar nog oude collega's heeft zitten. Zijn vader is ook agent is geweest...
Dat geintje heb ik gezien toen ik melding maakte van huiselijk geweld. Toen stond er ineens een melding van mijn ex onder, terwijl hij niet daarvan op de hoogte gesteld wordt...
(alleen van een aangifte krijgt de tegenpartij bericht)
De andere helft van zijn familie woont aan de andere kant van Rotterdam.
Het probleem met aangifte doen is dat zijn vader daar nog oude collega's heeft zitten. Zijn vader is ook agent is geweest...
Dat geintje heb ik gezien toen ik melding maakte van huiselijk geweld. Toen stond er ineens een melding van mijn ex onder, terwijl hij niet daarvan op de hoogte gesteld wordt...
(alleen van een aangifte krijgt de tegenpartij bericht)
Gezien de complexiteit van de situatie lijkt het mij verstandiger om een advocaat te benaderen (of buro rechtshulp) om over de mogelijkheden informatie in te winnen.