LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wet Financiële Dienstverlening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Heeft u vertrouwen in de nieuwe Wet Financiële Dienstverlening en de uitvoering daarvan?

Ja
3
43%
Nee
4
57%

Totaal aantal stemmen: 7

Xpert

Wet Financiële Dienstverlening

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste lezers,

Op 11 november 2005 is in de Tweede Kamer (in een commissievergadering) de Wet Financiële Dienstverlening (WFD) aangenomen. Deze wet treedt in werking op 1 januari 2006.

Deze wet schrijft aan financiële adviseurs voor dat zij slechts nog adviezen mogen geven over hypotheken en andere complexe financiële producten wanneer zij beschikken over een officiële vergunning afgegeven door de Overheid.

Heeft u er dan vanaf 1 januari 2006 het vertrouwen in dat een adviseur daarna altijd in uw belang adviseert en zich niet laat verleiden tot provisiehonger gedreven adviezen?

Heeft u dan ook vertrouwen in dat misstanden hard worden aangepast door de Overheid(lees AFM)?

Geef uw mening in de poll.
Laatst gewijzigd door Xpert op 12 nov 2005 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29

Re: Wet Financiële Dienstverlening

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarom zou je een door de overheid aangenomen wet niet kunnen vertrouwen? Niet iedereen zit achter geld en provisie aan in deze wereld.....

Xpert

Omdat burgers wel eens meer hebben laten doorschemeren geen vertrouwen in de Overheid (lees AFM) te hebben gehad.

Ben je de aandelen-lease affaire nu al vergeten?

Wantoestanden sudderen veel te lang door zonder dat er ingegrepen wordt. Vandaar!

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ben je de aandelen-lease affaire nu al vergeten?

Wantoestanden sudderen veel te lang door zonder dat er ingegrepen wordt. Vandaar!
En daarom wordt deze nieuwe wet in het leven geroepen.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zoals gewoonlijk liggen Jan1 en ik weer volledig op 1 lijn. Jan je bent een man naar mijn hart.....

Xpert

Beste responders,

Ik juich de wet alleen maar toe. De beunhazen gaan waarschijnlijk nu eindelijk eens een keer worden aangepakt, hoop ik. Op deze wet heeft men veel te lang moeten wachten.

Mij gaat het erom of de gemiddelde consument verwacht dat er nu wat gaat veranderen of dat een gemiddelde consument nog steeds blijft denken dat adviseurs "ordinaire" zakkenvullers zijn.

Ik denk dat de meeste adviseurs in het belang van de consument denken, ook in het verleden zo handelde, de juiste en volledige informatie verstrekten. Maar of de consument nu anders gaat denken, dat betwijfel ik.

In heb de afgelopen twee dagen bij nog geen officiële mededeling van de Overheid in de pers of op TV mogen vernemen buiten een artikel in het Financieele Dagblad. Dit blad wordt hoofdzakelijk door de zakelijke kant van Nederland gelezen en niet door een gemiddelde Burger. Wel een definitieve keus maken over de invoering van een wet maar weer niet communiceren naar de Burger. In grote dagbladen heb ik er nog niets over kunnen vinden. In denk dat de dagbladpers een grote verantwoordelijkheid heeft de wet uitgebreid in de haar beschikbare middelen te ventileren.

Gesloten