--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik hoop hier mijn vraag opgelost te krijgen.
Mijn ex en ik hadden een krediet van 14000 euro na de scheiding is alles afgelost door de notaris (Achteraf nooit opgezegt geweest) En nu tot mijn groote spijt heeft hij het krediet allemaal weer opgenomen zonder dat ik dat wist,hij zal alles regelen omdat alles bij de bank liep ook ons huis. Ben hier mee naar de bank gegaan en die zeggen nu dat ze niks voor mij kunnen doen als mijn ex zelf niet mee werkt Heeft inmiddels een eigen zaak van mijn centen. Wie weet hoe ik mijn naam eraf kan krijgen? En blijft de bank nu niet in gebreken? hun wisten wat er speelde en zonder mij weten het bedrag weer zo op te nemen.
Heel veel liefs Melissa
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wil van mijn Krediet af maar hoe??
Re: Wil van mijn Krediet af maar hoe??
En precies hier zit de crux. De kredietrekening had na de aflossing opgeheven moeten worden. Door hem te laten doorlopen op beider naam bent en blijft u medeverantwoordelijk. Dat u gescheiden bent doet hierin niet ter zake.Achteraf nooit opgezegt geweest
Advies: schakel een advocaat in en laat hem/haar kijken wat er aan deze situatie gedaan kan worden.
De bank valt niets te verwijten, want u bent zelf nalatig geweest. Slecht geregelde privé situaties kunnen niet op bedrijven afgewimpeld worden.
De Notaris, als die de lening afloste, dan moet deze ook de rekening op 2 namen verwijderen, en als deze een brief stuurde, vermoedelijk een doorlopend krediet, wat weer opneembaar was, een andere vorm zoals persoonlijke lening moet je namelijk opnieuw afsluiten na aflos!
Dus was het doorlopend krediet?
En heeft de Notaris alleen maar het geld gedaan, dan moet deze via een door hem geschreven brief alles op Zijn naam laten zetten!
Als je na 100% aflos binnen x? maanden weer opnam is mogelijk, dus deze zou het toch regelen, nu ook dus!
Ga voorlopig niet naar advokaat of zo, kost geld, en de Notaris kan het vermoedelijk gratis op een naam laten zetten, en hij was toch verantwoordelijk voor de aflos!
Veel succes.
Dirk.
Dus was het doorlopend krediet?
En heeft de Notaris alleen maar het geld gedaan, dan moet deze via een door hem geschreven brief alles op Zijn naam laten zetten!
Als je na 100% aflos binnen x? maanden weer opnam is mogelijk, dus deze zou het toch regelen, nu ook dus!
Ga voorlopig niet naar advokaat of zo, kost geld, en de Notaris kan het vermoedelijk gratis op een naam laten zetten, en hij was toch verantwoordelijk voor de aflos!
Veel succes.
Dirk.
Hoi Dirk,
Alvast bedankt voor je reactie, en ja het was een het
doorlopend krediet
en die is geheel ingelost door de notaris dat heb ik zwart op wit ook van de bank dat alles ingelost was.
En een paar maanden later weer opgenomen zonder dat te weten door mijn EX.
Verder heb ik nooit iets gehoord dacht dat alles door een notaris GOED geregeld zou worden.NIET DUS DAT BLIJKT
Ik neem maandag contact op met de notaris en hoop dat hij mij snel van dit doolopend krediet kan verlossen.
Ik kwam er per toeval achter dat dit nog liep
Vind dit gewoon grof schandalig dat dit zo moest lopen denk je van alles af te zijn.
En wat de advocaat dat kost zo per uur 200 euro en mijn rechtsbijstand kan mij hier niet mee helpen.
Hun dekken dit niet had ook hier al heen gebelt maar ik doe wat jij al zei maandag bel ik de notaris en maak een afspraak ik laat het je weten als ik iets meer weet.
Heel erg bedankt ben toch weer wat wijzer geworden
Groetjes Melissa
Alvast bedankt voor je reactie, en ja het was een het
En een paar maanden later weer opgenomen zonder dat te weten door mijn EX.
Verder heb ik nooit iets gehoord dacht dat alles door een notaris GOED geregeld zou worden.NIET DUS DAT BLIJKT
Ik neem maandag contact op met de notaris en hoop dat hij mij snel van dit doolopend krediet kan verlossen.
Ik kwam er per toeval achter dat dit nog liep
Vind dit gewoon grof schandalig dat dit zo moest lopen denk je van alles af te zijn.
En wat de advocaat dat kost zo per uur 200 euro en mijn rechtsbijstand kan mij hier niet mee helpen.
Hun dekken dit niet had ook hier al heen gebelt maar ik doe wat jij al zei maandag bel ik de notaris en maak een afspraak ik laat het je weten als ik iets meer weet.
Heel erg bedankt ben toch weer wat wijzer geworden
Groetjes Melissa