LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xpendy opzegservice

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
grun

Re: Xpendy opzegservice

Ongelezen bericht door grun »

cherie75 schreef:
25 okt 2022 11:28
nu krijg ik een aanmaning met €600 extra aan kosten.
De opzegbrief die xpendy verstuurt kost 29,95. Hoe komen ze dan aan 600 euro voor extra kosten?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2022 13:08
cherie75 schreef:
Ik denk er serieus over om dit voor de rechtbank te laten komen als dat moet. Ik kan met screenshots bewijzen dat ik heb opgezegd en dan veegt de rechter dit toch van tafel en volgt er jurisprudentie en kan het bedrijf opgedoekt worden lijkt mij.
Ik betwijfel of u dat gaat winnen. U geeft hen een opdracht waar ze betaald voor willen worden. Na het geven van de opdracht wilt u ontbinden en dat gaat enkel op de voorwaarden die in de overeenkomst staat.
Het kan dus ook een dure zaak voor u gaan worden.
U adviseert dus om 600 euro incassokosten te betalen? Een dergerlijk bedrag rekenen is niet alleen disproportioneel maar ook oplichting.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
25 okt 2022 16:43
NeoDutchio schreef:
25 okt 2022 13:08
cherie75 schreef:
Ik denk er serieus over om dit voor de rechtbank te laten komen als dat moet. Ik kan met screenshots bewijzen dat ik heb opgezegd en dan veegt de rechter dit toch van tafel en volgt er jurisprudentie en kan het bedrijf opgedoekt worden lijkt mij.
Ik betwijfel of u dat gaat winnen. U geeft hen een opdracht waar ze betaald voor willen worden. Na het geven van de opdracht wilt u ontbinden en dat gaat enkel op de voorwaarden die in de overeenkomst staat.
Het kan dus ook een dure zaak voor u gaan worden.
U adviseert dus om 600 euro incassokosten te betalen? Een dergerlijk bedrag rekenen is niet alleen disproportioneel maar ook oplichting.
Als het niet wit is zal het wel zwart zijn? Nergens praat ik over de incassokosten, ik praat over de rechtszaak.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

cherie75 schreef:
Als ik je verhaal goed begrijp (heel concreet en duidelijk is het namelijk niet), heb je het hele proces doorlopen bij Xpendy. Ik denk dan niet dat je onder de betaling voor hun dienst uit kunt komen. Ze communiceren helder over wat ze doen en wat het kost. Ze bieden je ook de mogelijkheid om de opzegbrieven gratis te gebruiken (de voorbeeldbrieven die ze aanbieden kan je gewoon kopiëren, zie een voorbeeld hieronder).

Dat je de dienst die ze aanbieden ook zelf kunt doen, is natuurlijk geen argument. Vrijwel iedere dienstverlener doet iets wat je zelf ook zou kunnen. Er kunnen hele goede redenen zijn waarom je zoiets via een dergelijk bedrijf laat lopen.

Voordat je definitief op de knop "bevestig en betaal" klikte, heb je je rekeninggegevens in moeten vullen of via Ideal moeten betalen. Dan moet het toch helder zijn dan er een betaalverplichting is?

Alleen de genoemde 600 euro aan kosten kloppen natuurlijk voor geen kant. Die zou ik niet betalen. Ik ben wel benieuwd wat er precies (dus letterlijk) in die brief staat. Worden die kosten daadwerkelijk in rekening gebracht, of worden ze aangekondigd? En heb je ook al een kosteloze herinnering ontvangen?

En o ja, herroepen kan niet meer als de dienst al is uitgevoerd. Gezien de aard van het bedrijf is er dikke kans dat direct na de opdracht alles volledig gedigitaliseerd wordt verwerkt, en dan kan je inderdaad niet herroepen.

Klantenservice Staatsloterij B.V.
Postbus3074
2280 GB Rijswijk
Nederland

25-10-2022, Plaats

AANGETEKEND: Staatsloterij opzeggen

Hierbij zeg ik mijn overeenkomst op met onderstaande gegevens per eerst mogelijke datum.

Persoonsgegevens:
Naam: Voornaam Achternaam
Adres: Straat en huisnummer
Postcode + plaats: Postcode Plaats
E-mail: E-mail

Ik ontvang graag binnen 10 werkdagen een bevestiging van de opzegging per e-mail of per post.

Met vriendelijke groeten,
Voornaam Achternaam

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

cherie75 schreef:
Ik wilde mijn abonnement opzeggen bij weight watchers maar kwam gelijk op hun site niet wetende dat het niet de site was van Weight watchers.
Als ik zoek op weight watchers opzeggen krijg ik als eerste 3 resultaten de site van weight watchers.... En als ik ook op xpendy zoek krijg ik de xpendy site waar als eerste "xpendy" stond. Misschien eense zoeken op hans anders of specsavers als je dat niet ziet of advertenties niet van zoekresultaten kunt onderscheiden.

Rinustp

Ongelezen bericht door Rinustp »

Waarom opzeggen via een externe partij?
Waarom niet gewoon bij de partij waar je ook een overeenkomst bent aangegaan?

Heleen2022

Ongelezen bericht door Heleen2022 »

Ik heb een zelfde ervaring als jij Kitty. Ik wilde de VriendenLoterij opzeggen en drukte per ongeluk op Xpendy. Toen ik de kosten zag heb ik de site verlaten. Volgens mij heb ik nergens toestemming voor gegeven of mijn gegevens ingevuld. Ik heb de VriendenLoterij gebeld en opgezegd. Dat was dus niet door Xpendy gedaan want dan had ik dat van de VriendenLoterij gehoord. Heel veel heen en weer gemaild en uiteindelijk maar betaald. Door jouw bericht weet ik nu dat ik niet de enige ben die er is ingeluisd. Maar wat kun je doen? Een zaak aanspannen? Met weinig geld wil ik dat risico niet nemen. Hoe goed je ook uitkijkt, soms trap je er toch nog in.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u niets ingevuld hebt, heeft Xpendy geen gegevens van u, dus kunnen ze u ook geen nota sturen.

RamonaB74

Ongelezen bericht door RamonaB74 »

Spotify opgezegd via Xpendy; waarschuwing NIET DOEN

Mijn dochter wilde haar Spotify account opzeggen en kwam online bij Xpendy terecht. Zij heeft zich afgemeld en heeft geen enkel bericht gelezen over dat dit geld zou kosten. Oke, ze had zich beter moeten verdiepen in de site waarin je notabene al je gegevens moet invullen. Maar het gaat nu om de mails die zij ontvangt. Ze moet € 29,95 betalen. Men heeft dit van haar rekening afgeschreven maar kon dit met behulp van de bank weer retourneren. De mails blijven komen. Men wil nu € 40,- incassokosten in rekening gaan brengen. Xpendy is onbereikbaar en we weten even niet meer wat we hiermee kunnen doen. Graag juridisch advies.

Met vriendelijke groet

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Helaas, Xpendy werkt op zo'n (automatische) manier, dat alles rechtsgeldig is en ik zou heel snel het gevraagde bedrag betalen, voordat het nog hoger wordt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ramona

Maar als uw dochter haar Spotify abonnement wilt opzeggen moet ze ook naar Spotify gaan, en niet naar een andere site.

Laat haar maar gauw betalen, anders komen er nog veelmeer kosten bij.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

RamonaB74 schreef:
01 nov 2022 10:51
Graag juridisch advies.
Betalen. Xpendy heeft het werk verricht waarvoor ze door jouw dochter ingehuurd zijn. Jullie hebben niets wat rechtvaardigt dat je niet zou hoeven te betalen.

Gesloten