LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zoekgeraakt pakketje
-
zoekgeraakt pakketje
Ik heb eind vorig jaar via een internet iets gekocht en betaald. Bij de aflevering bleek de verlichting van dit beeldje niet te werken. Ik heb toen in overleg met dit bedrijf e.e.a. in de originele doos geretourneerd. Dit bedrijf heeft dit pakketje nooit ontvangen. TPG Post heeft toen een onderzoek ingesteld en daar is uitgekomen dat het pakketje naar alle waarschijnlijkheid afgeleverd is bij dit bedrijf. Inmiddels zit ik dus in discussie met dit bedrijf. Zij beweren dat zij niet aangesprakelijk zijn en dat ik alles moet uitzoeken met TPG Post.
Wie o wie heeft zo´n soort gelijke ervaring? Ik kan nu dus eigenlijk naar mijn geld fluiten en dat zo ik niet zitten!
Wie o wie heeft zo´n soort gelijke ervaring? Ik kan nu dus eigenlijk naar mijn geld fluiten en dat zo ik niet zitten!
Re: zoekgeraakt pakketje
Moeilijk geval.
Heeft u het aangetekend verstuurd of verzekerd verstuurd.
Kunt u zwart op wit een schrijven krijgen van de tpg.
In dat geval staat u vrij sterk.
Heeft u het aangetekend verstuurd of verzekerd verstuurd.
Kunt u zwart op wit een schrijven krijgen van de tpg.
In dat geval staat u vrij sterk.
-
Ik heb gewoon verstuurd. Ook de ontvanger heeft niet duidelijk aangegeven hoe ik het moest versturen (zij wisten immers duidelijk de risico's).
De letterlijke tekst van tpg post:
Uw zending is op 22 december 2004 op het bestelkantoor te Groningen aangekomen. Ik ga ervan uit dat de zending dezelfde dag is uitgereikt aan de geadresseerde ......
bij de door u gekozen wijze van verzenden wordt geen "handtekening voor ontvangst" gevraagd. WIj kunnen dus niet bewijzen of de geadresseerde uw zending in ontvangst heeft genomen".
Wat moet ik hier nou mee?
Ik wil gewoon mijn geld terug.
De letterlijke tekst van tpg post:
Uw zending is op 22 december 2004 op het bestelkantoor te Groningen aangekomen. Ik ga ervan uit dat de zending dezelfde dag is uitgereikt aan de geadresseerde ......
bij de door u gekozen wijze van verzenden wordt geen "handtekening voor ontvangst" gevraagd. WIj kunnen dus niet bewijzen of de geadresseerde uw zending in ontvangst heeft genomen".
Wat moet ik hier nou mee?
Ik wil gewoon mijn geld terug.
-
wat ik begrijp is dat TPG bevestigd dat zij het paket hebben ontvangen, normaliter zou ik dus zeggen dat dit een zaak is tussen TPG en de ontvanger. TPG bekent te hebben ontvangen en kan dus niet aantonen dat het paket afgegeven is.
Maar ik vermoed dat dat op een "gezellige" manier niet op te lossen zal zijn.
Maar ik vermoed dat dat op een "gezellige" manier niet op te lossen zal zijn.
naar je geld kun je fluiten . en dit is nu precies de reden waarom je alles wat ook maar een beetje belangrijk is per aangetekend moet versturen . kost wel extra , maar dan heb je wel bewijs dat je het verstuurd hebt en ze kunnen niet ontkennen dat ze het niet ontvangen hebben , want daar moet voor getekend worden, doen ze dat niet dan krijg jij het weer terug gestuurd. kijk anders of het mogelijk is dat je tpg aansprakelijk kunt stellen. iets wat niet ontvangen is blijft namelijk drie weken op het postkantoor of het distributiecentrum liggen. veel succes,
je hebt een bewijs van de ptt dat zij het in handen hebben gehad.
kan je niet naar de rechtswinkel? je staat volkomen in je recht, maar zonder hulp kan je waarschijnlijk naar je centen fluiten.
dreig anders eens met trosradar, of met de rijdende rechter.
kan je niet naar de rechtswinkel? je staat volkomen in je recht, maar zonder hulp kan je waarschijnlijk naar je centen fluiten.
dreig anders eens met trosradar, of met de rijdende rechter.
Die brief van TPG is een standaardbrief. Ik heb hier namelijk een brief met precies dezelfde tekst van ze liggen.
Dat het "op het distributiecentrum" is aangekomen wil inderdaad nog niet zeggen dat het pakket ook is afgeleverd bij de geadresseerde. Hoevaak komt het bijvoorbeeld niet voor dat een pakket "bij de buren" wordt afgegeven?
Ook al ben ik het eens met de andere posters dat aangetekend de beste manier is om iets te versturen, vind ik ook dat TPG zich er in dit geval wel erg makkelijk vanaf maakt.
In ieder geval zou ik niet te hard roepen dat de leverancier liegt...
Dat het "op het distributiecentrum" is aangekomen wil inderdaad nog niet zeggen dat het pakket ook is afgeleverd bij de geadresseerde. Hoevaak komt het bijvoorbeeld niet voor dat een pakket "bij de buren" wordt afgegeven?
Ook al ben ik het eens met de andere posters dat aangetekend de beste manier is om iets te versturen, vind ik ook dat TPG zich er in dit geval wel erg makkelijk vanaf maakt.
In ieder geval zou ik niet te hard roepen dat de leverancier liegt...
Domdomdom, had u aangetekend moeten versturen! Dat weet inmiddels iedereen maar sommige willen net die paar euro's extra niet betalen, tja, gebakken peren
Aangetekend versturen is helemaal geen must! Zolang je maar je bewijs hebt dat je het pakket op het postkanoor verstuurd hebt! En die krijg je naar mijn mening altijd! Dus sta je 100% in je recht!
Ja TPG .Als je het maar niet aangetekend verzend dan ligt het aan jezelf.
Maar het gaat toch om de winst en niet meer om de klanten.
Maar gelukkig dat er steeds meer concurenten komen die nog wel aan de klant denken.Vaak nog goedkoper ook.
Maar het gaat toch om de winst en niet meer om de klanten.
Maar gelukkig dat er steeds meer concurenten komen die nog wel aan de klant denken.Vaak nog goedkoper ook.
Dom dom heel erg dom en je centen zijn weg...........denk toch na.
jij staat niet in je recht als je een bewijs van sturen hebt.
De tpg is niet aansprakelijk als je pakket kwijt is, dit alleen als je het pakket verzekerd hebt.
De tpg is niet aansprakelijk als je pakket kwijt is, dit alleen als je het pakket verzekerd hebt.
De voorwaarden weet ik wel .Maar is toch te gek voor woorden als er wat kwijt raakt dat er niks mee wordt gedaan.De tpg is niet aansprakelijk als je pakket kwijt is, dit alleen als je het pakket verzekerd hebt
Het lijkt wel op een soort loterij.
Aangetekend en verzekeren, waar mensen werken worden fouten gemaakt, denk daar dan aan.
Aan nuttige adviezen achteraf is nooit gebrek. Denkt u echt dat u met deze bijdrage de discussie heeft verrijkt?Aangetekend en verzekeren, waar mensen werken worden fouten gemaakt, denk daar dan aan.
Misschien bedoelde gast dit als waarschuwing voor een ander, ikzelf zou t ook aangetekend versturen, doe ik ook regelmatig naar Italie en mooi dat ik t zelfs laat verzekeren.
Ik heb vandaag een brief onvangen dat het pakketje wel ontvangen was. Natuurlijk met bijbehorende excuses.
Ze gaan mij nu een nieuw beeldje opsturen.
Ze gaan mij nu een nieuw beeldje opsturen.
zo zie je dus weer dat je eerst tpg de schuld gaat geven maar de fout dus duidelijk toch bij de leverancier ligt wat dus 9 van de 10x zo is
Dat bedoel ik wat een z eikklacht dan nu over tpg, wacht dan even af...