LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zogenaamde 'pay' of 'click' sites

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
karlsson

Zogenaamde 'pay' of 'click' sites

Ongelezen bericht door karlsson »

Ik vraag me al een tijd iets af. Ik ken iemand die probeert bij te verdienen via het internet. Zij is lid geworden van een soort internet netwerk waarbij zij mailtjes krijgt toegestuurd naar haar hotmail account. Deze mailtjes moeten dan geopend worden en er moet op alle links in dit mailtje geklikt worden en de sites die dan in beeld komen moeten ongeveer een minuut of zo in beeld blijven. Voor deze service zou de 'klikker' in kwestie een geldelijke beloning moeten ontvangen van een paar dollarcenten per geklikte link. Ze is nu ruim een half jaar bezig en heeft misschien $1.50 verdiend. Mijn vraag is, wat heeft iemand hier aan? Ik bedoel niet alleen degene die klikt, maar ook de sites waarnaar verwezen wordt. Deze worden namelijk niet echt bekeken.
De structuur van het geheel is opgezet als een soort piramidespel, waarbij je zoveel mogelijk andere mensen moet aanbrengen om tot verdiensten te komen.
Heeft er iemand ervaring met dit soort sites, het lijkt mij grote oplichterij.

Gast

Re: Zogenaamde 'pay' of 'click' sites

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, geen ervaring mee.

Maar "Ik ken iemand....", dáár heb ik wel ervaring mee.
Vaak begint men hier een topic met als beginzin....

"Een vriend, vriendin, kennis van me..."

Jaja, hebben ze het wel over zichzelf.

Karlsson

Ongelezen bericht door Karlsson »

Ik stel een gewone vraag en als je er niks vanaf weet, verspil dan mijn tijd niet met dom geleuter. Nee, het ging niet over mezelf, maar zelfs al zou het zo zijn, WAT DAN NOG???

Gasje

Ongelezen bericht door Gasje »

Ik Klik Nooit en als ik wil klikken bel ik de klik lijn :wink:

Rick

Ongelezen bericht door Rick »

Ik maak al geruime tijd gebruik van een site in nederland genaamd Euroclix , je "spaart" bij deze site inderdaad d.m.v. e-mails en andere acties .
als je alleen de e-mailpunten verzameld gaat het inderdaad heel lang duren maar je kan ook vragenlijsten invullen (vertrouwelijk) en ik heb hier GEEN slechte ervaringen mee maar ondertussen wel een aantal leuke kado's bij elkaar gespaard.

grtzz Rick

Miranda

Ongelezen bericht door Miranda »

en je krijgt ook regelmatig aanbiedingen dat je iets kunt kopen of een goed doel kunt steunen. ook daar krijg je dan punten voor. ik heb nog geen negatieve verhalen gehoord. zelf doe ik ook mee aan allerlei onderzoeken op internet (oa nipo). sommige van die bureau's doen aan vergoedingen. en ook die krijg ik altijd netjes uitbetaald.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Karlsson, ik ben inderdaad bekend met deze 'Read2Pay' sites. IK ben hier op een gegeven moment zeer bedreven in geworden, maar heb na een half jaar, na overstromende mailboxen enzo, de hoop maar opgegeven, gezein de geringe opbrengsten.
HEt werkt als volgt: Je kijrgt betaald voor het lezen van een email, het klikken op een link, het meedoen aan een prijsvraag, het invullen van een enquete etc.
Daarnaast, als jij iemand lid maakt, dan verdien jij een gedeelte van het bedrag dat hij/zij verdient. HOe meer mensen jij lid maakt, hie meer je verdient zonder iets te doen. Deze zogenaamde referrals zijn ook voor veel geld te koop op sites als E-Bay enzo.
Het geld dat je verdient is afkomstig van idd adverteerders. Je wordt namelijk tijdens het gehele proces bestookt met reclame via mail, internetsites etc. etc.

Als je rijk wil worden hiermee, dan lukt je dat niet met klikken. JE zal dan echt een hele lading referrals moeten krijgen, dan loopt de teller wel op.

Het is verder helemaal niks illegaals en malafide bedrijven/sites ben ik ook nog niet tegengekomen. IK heb van alle sites (en ik ben bij heel wat aangesloten geweest) netjes mijn bedrag uitbetaald gejkregen, dus..

Gesloten