LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beindiging beveiliging meldkamer.
beindiging beveiliging meldkamer.
Hoi..
Hierbij stel ik een vraag en wie kan mij daat antwoord op geven.
Ik heb in 2005 mijn huis laten beveiligen. Dat heeft altijd goed gegaan totdat de eigenaar overleed zo,n 3 jaar terug. Zijn vrouw nam het over maar kwam geen afspraken na en nu heeft de meldkamer van Europac het overgenomen. De werknemers zijn niet akkoord gegaan met de voorwaarden en allemaal opgestapt en voor hun eigen begonnen met de klanten die ze hadden in het onderhoud.De nieuwe eigenaar dus Europac heeft maar een par-time monteur en verder laten ze alles aan andere bedrijven over.Als er storing komt moet ik maar afwachten wanner er eens iemand tijd heeft. Dat was vroeger wel anders. Ik wil graag mijn eigen vaste monteur en wil met hem overstappen. Ben vanaf 19-01-2011 bij Europac en nu zij mij het kontrakt te ontbinden terwijl ik er een jaar bij moest blijven en dan een maand opzegging had. Kan ik toch opstappen en de incasso stop zetten. Mijn monteur zegt dat het ten allertijden kan omdat het onder de WET VAN DAM valt. Ik heb al 3 keer een brief gestuurd maar er word nergens op gereageerd. Wie kan mij hier bij helpen ???? Please....
Ik heb in 2005 mijn huis laten beveiligen. Dat heeft altijd goed gegaan totdat de eigenaar overleed zo,n 3 jaar terug. Zijn vrouw nam het over maar kwam geen afspraken na en nu heeft de meldkamer van Europac het overgenomen. De werknemers zijn niet akkoord gegaan met de voorwaarden en allemaal opgestapt en voor hun eigen begonnen met de klanten die ze hadden in het onderhoud.De nieuwe eigenaar dus Europac heeft maar een par-time monteur en verder laten ze alles aan andere bedrijven over.Als er storing komt moet ik maar afwachten wanner er eens iemand tijd heeft. Dat was vroeger wel anders. Ik wil graag mijn eigen vaste monteur en wil met hem overstappen. Ben vanaf 19-01-2011 bij Europac en nu zij mij het kontrakt te ontbinden terwijl ik er een jaar bij moest blijven en dan een maand opzegging had. Kan ik toch opstappen en de incasso stop zetten. Mijn monteur zegt dat het ten allertijden kan omdat het onder de WET VAN DAM valt. Ik heb al 3 keer een brief gestuurd maar er word nergens op gereageerd. Wie kan mij hier bij helpen ???? Please....
Laatst gewijzigd door elles46 op 07 okt 2014 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: beindiging beveiliging meldkamer.
Het lijkt inderdaad wel een gevalletje wet van dam. Heeft u na het aflopen van de overeenkomst die u in 2011 heeft afgesloten nog weer een nieuwe overeenkomst getekend? Mogelijk dat ze u een korting daarvoor hebben aangeboden op uw maandabonnement? Dat is hoe veel bedrijven de wet van dam kunnen omzeilen, omdat er dan weer een nieuwe overeenkomst begint met extra voordeel ten opzichte van het gewoon door laten lopen.elles46 schreef:Hoi..
Ik heb in 2005 mijn huis laten beveiligen. Dat heeft altijd goed gegaan totdat de eigenaar overleed zo,n 3 jaar terug. Zijn vrouw nam het over maar kwam geen afspraken na en nu heeft de meldkamer van Europac het overgenomen. De werknemers zijn niet akkoord gegaan met de voorwaarden en allemaal opgestapt en voor hun eigen begonnen met de klanten die ze hadden in het onderhoud.De nieuwe eigenaar dus Europac heeft maar een par-time monteur en verder laten ze alles aan andere bedrijven over.Als er storing komt moet ik maar afwachten wanner er eens iemand tijd heeft. Dat was vroeger wel anders. Ik wil graag mijn eigen vaste monteur en wil met hem overstappen. Ben vanaf 19-12011 bij Europac en nu zij mij het kontrakt te ontbinden terwijl ik er een jaar bij moest blijven en dan een maand opzegging had. Kan ik toch opstappen en de incasso stop zetten. Mijn monteur zegt dat het ten allertijden kan omdat het onder de WET VAN DAM valt. Ik heb al 3 keer een brief gestuurd maar er word nergens op gereageerd. Wie kan mij hier bij helpen ???? Please....
Neen ik heb dat in 2011 afgesloten en daarna niks meer.
Dan lijkt het er op dat u nu in ieder geval mag opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn van maximaal een maand. De wet is in gegaan op 1 december 2012, dus al was het contract daarvoor al automatisch verlengd, zou u nu hoe dan ook buiten een vast contract zitten.
Misschien even een belletje naar de rechtsbijstand of juridisch loket indien ze uw opzegging niet honoreren.
Misschien even een belletje naar de rechtsbijstand of juridisch loket indien ze uw opzegging niet honoreren.
Oke Berndv ik zal even verder informeren bij juridisch loket wat die er van zeggen...thanks...
gewoon tijdig opzeggen.
Een alarm uit 2005 voldoet misschien niet meer aan de richtlijnen, moet dan geupdate worden met extra functies (deurkontakten o.a., als die er al niet inzitten) of vervangen.
staat los van de meldkamer en zo neem ik aan.
Een alarm uit 2005 voldoet misschien niet meer aan de richtlijnen, moet dan geupdate worden met extra functies (deurkontakten o.a., als die er al niet inzitten) of vervangen.
staat los van de meldkamer en zo neem ik aan.
De meldkamer heeft ook het onderhoud in beheer zoals ik boven al schreef maar geen vaste monteurs. Die moeten ze dan laten doen door bedrijven in de regio. Er is me al gezegt dat ik dan langer moet wachten voor er een monteur komt en dat kan dus niet wat veiligheid betreft.
je bent niet verplicht dat via de meldkamer te doen. Verplicht deze het wel kan je overstappen naar een andere meldkamer.
Je hebt alleen een installateur nodig die monteurs heeft met diploma/certificaat voor alarminstallaties. Die zijn makkelijk te vinden.
Je hebt alleen een installateur nodig die monteurs heeft met diploma/certificaat voor alarminstallaties. Die zijn makkelijk te vinden.
de brieven die je gestuurd hebt zijn opzeggingen neem ik aan. Als ie aangetekend verstuurd zijn, is het klaar.
kan je gewoon weg, en als ze toch incasso doen kan je die laten storneren en banknummer blokkeren. banknummer kan je volgens mij ook zo blokkeren zonder dat er al iets geïncasseerd is.
kan je gewoon weg, en als ze toch incasso doen kan je die laten storneren en banknummer blokkeren. banknummer kan je volgens mij ook zo blokkeren zonder dat er al iets geïncasseerd is.
oke ik ga het proberen. Ik ga nog een aangetekende brief weg doe naar hun toe met een opzegtermijn van 1 mnd. ik heb de monteur die hier eerder al kwam en die hebben de klanten mee overgenomen en daar zal de knoop wel zitten dat ze nergens op reageren. Maar ik ga het nogmaals proberen...Thanks en ik laat weten of het lukt...
laat ik het zo zeggen: het lukt, want als er binnen de voorwaarden opgezegd is kunnen ze er niets mee. punt dus, ook al reageren ze niet terug. Zou erg onprofessioneel zijn, maar dat is jouw probleem niet.