LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bergen post vorige bewoners

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
eliane

bergen post vorige bewoners

Ongelezen bericht door eliane »

Ik wordt er tureluurs van, de brieven die blijven komen van incasso bureau's, onderbroeken ofzo van TONO, boeken van de boekenclub, brieven van verzekeringsmaatschappijen, bekeuringen van het CJIB....

Ze vallen bij mij op de mat... maar ze zijn van de vorige bewoners nu wonen wij hier al 5 maanden, alleen lijkt het steeds meer te worden.

In het begin alles afz retour gestuurd helpt niet echt volgens mij.

Ik vind het niet kunnen , het is mijn verantwoordelijkheid niet om hun administratie bij te houden...KOM ZEG.

Wel ben ik bang of er consequenties aan hangen aangezien wij nu hier wonen en de nota's binnenstromen, het is wachten op een bezoekje van de deurwaarder......

Kan de woningbouw hier niets aan doen?

MVR Eliane

Kika29

Re: bergen post vorige bewoners

Ongelezen bericht door Kika29 »

Zolang jij aantoonbaar kan maken dat jij een hele andere persoon bent is er niks aan de hand.Laat de instanties maar navraag doen bij de gemeente over wie er ingeschreven staan op dat woonadres en toon aan wanneer je daar bent komen wonen zodra er iemand voor je deur staat. Lijkt me sterk dat ze je wat kunnen maken.

osseworst

Ongelezen bericht door osseworst »

eliane, inderdaad allemaal hoogst irritant.
Heb je nog wel contact met de vorige bewoner? Ik begrijp uit je verhaal dat je alles terugstuurt en niet doorstuurt.
Maar omdat de post steeds meer lijkt te worden:

Weet je zeker dat de vorige bewoner zich heeft laten uitschrijven?
Informeer eens bij de gemeente of er meer personen op jouw adres staan ingeschreven, zie ook http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=36440.

Succes!

skelter

Ongelezen bericht door skelter »

ik heb ooit eens gehoord dat je post tot twee jaar moet bewaren, kan ook onzin zijn, maar ik zou 't zeker eens navragen...

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ eliane.

Ik maak precies hetzelfde al 16 maanden mee.
Zelfs deurwaarders op de stoep.
En die eisen dat ik mij dan moet gaan legitimeren.

Nou toedeledoki
Ik stuur ze door naar het gemeente huis.
Alles van intrum verscheur ik.

dens

Ongelezen bericht door dens »

Wij hebben 't ook meegemaakt en zijn naar het gemeentehuis gegaan. Daar hebben ze een onderzoek ingesteld en achterhaald waar de oude bewoner nu woont. Vervolgens hebben ze de door ons genoemde instanties (waar we telkens post van kregen) ingelicht en wij waren van de ellende af. Ik hoop voor je dat je gemeente ook zo meewerkt! Succes ermee!

Fiore

Ongelezen bericht door Fiore »

ik krijg nu, na anderhalf jaar, ook nog steeds post voor de vorige bewoners (zelfs nog wel eens van die daarvoor!), in het begin ook van een incasso-bureau. Dat bureau heb ik destijds opgebeld en de situatie uitgelegd, dat die mensen waren verhuisd en ik geen nieuw adres van ze had. Dat is toen meteen opgehouden. Erger is bijv. post van de universiteit.. heb ik nu denk ik al zes keer retour gestuurd, erbij gezet dat ze zijn verhuisd, adres onbekend maar het blijft maar komen!

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gewoon weggooien en verder niet over nadenken. Zolang jij kunt aantonen dat je niet de persoon bent aan wie de boel geadresseerd is is er niets aan de hand.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

administratie is ook erg moeilijk, zeker het verwerken van een verhuisbericht! besef eens wat daarvoor allemaal veranderd moet worden in de database van de computer!! :wink:

AnnePanne

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoners.. we wonen hier in november een jaar...
tot een paar maand geleden hebben wij elke keer gebeld dat er weer post lag... maar de laatste keer hebben ze het niet opgehaald...
nu pleuren wij alles gewoon weg.. jammer hoor.. ze hebben lang zat de tijd gehad om alles te regelen

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Wel ben ik bang of er consequenties aan hangen aangezien wij nu hier wonen en de nota's binnenstromen, het is wachten op een bezoekje van de deurwaarder

eliana als de deurwaarder komt ziet hij toch
een ander naambordje staan.
Dus maak je niet zo druk is niet goed voor je.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Zelf zette ik op post voor oude bewoners de datum van verhuizing en hun telefoonnummer en zond ik de post retour afzender.

Zullen ze vast niet leuk gevonden hebben en het bijwerken van hun administratie hebben versneld...

Ook schreef ik hele verhalen op brieven die maar van dezelfde afzender bleven komen; dat het geen zin had om nog brieven te versturen omdat ik ze een enkeltje oud papier zou geven.

En het helpt, er komt nu geen post meer voor oude bewoners, op, recent, een verhuisbericht na, van mensen aan wie een vorige bewoner blijkbaar zijn nieuwe adres heeft gegeven... lekkere vriend...
Laatst gewijzigd door Frankkk op 02 aug 2006 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

een naambordje ophangen met een andere naam, dat zegt niets, helaas.

Een deurwaarder zal zich niet laten weerhouden door zoiets. Maar een deurwaarder zal ook eerst grondig zijn/haar huiswerk moeten doen voor die op huisbezoek komt. Helaas verloopt het natrekken van iemands persoonlijke gegevens via de GBA, en als daar staat aangegeven dat persoon X op dat adres woont, gaat de deurwaarder ervan uit dat ie aan het juiste adres is.

Eigenlijk zou dit niet moeten kunnen.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

bot321

Geplaatst op 02 Aug 2006 21:45 door bot321

Nadat ik gehoord had dat colporteurs wel eens misbruik van naambordjes maakten, heb ik ons naambord van de muur afgehaald.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Heb hier vanalles gehad van oude bewoners, tot de kat aantoe.
Heb dreigbrieven, herinneringen, incasso's & deurwaarders gezien.
Lekkere pech dan!!! want ik flikker alles weg.

Aan de deur?
Sorry die ken ik niet, id-tje derbij pakken, kijk dit ben ik... en nou opzoutuh!

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

iedereen bedankt voor de veelal nuttige reactie's.
Ik heb een brief van de gemeente gekregen met daarin de inwonenden, dat is alleen ons gezinnetje... gelukkig.
Geen poeha meer dat de oude bewoners nog ingeschreven stonden.

ik weet van de buurman dat de vorige bewoner bij de LIDL werkt, maar om nu daar de post heen te brengen.. zie ik niet zitten.

Soms ben ik ook erg nieuwsgierig naar wat in de pakjes zit, van de boekenclub, eci en Tono....
toch ook bang dat ze mij dadelijk een nota sturen voor het niet terug sturen van de pakjes.

Voor mij weer een ritje naar het postkantoor, vaag dat pakjes wel door de brievenbus thuis passen maar niet terug in de brievenbus van TNT.TPG PTT post..... of whatever.....

Ik zal voorlopig nog retouneren, ligt aan mijn humeur haha.
Zo lees ik dat er velen met mij last van post van de oude bewoners hebben.

MVG Eliane

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Weet je welke Lidl? Dan zou ik daar naar toe gaan en tegen hem zeggen dat hij eens adreswijzigingen moet gaan versturen en dat je vanaf nu niets meer terugstuurt maar het direkt weggooit.
Laatst gewijzigd door Bailey op 04 aug 2006 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Tjonge jonge... weg gooien... das toch zonde!... heeft er niemand meer een openhaard? krijg je gratis stooksel opgestuurt gooi je het weg :P

hihi... sorry, ik denk ik laat mijn nuchtere licht hier ook eens schijnen :)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Eliane, nu je die verklaring van de gemeente hebt, hoef je dus echt nergens bang voor te zijn, dan kunnen incassobureau's met bosjes tegelijk beweren dat bewuste persoon wel op jouw adres woont, jij kunt nu (ook nog eens officieel) aantonen dat ze het bij het verkeerde eind hebben.

Als je NU nog pakketjes aanneemt, weet je dat je ze met een gerust hart kunt houden (kon je voor die tijd ook al, hoor).

Het vervelende is, dat de vorige bewoners lang niet aan alles iets kunnen doen. Zij zijn klant bij Neckermann, bestellen er weleens wat, betalen de spullen, en verder niets aan de hand. Maar wat doet Neckermann buiten hun weten om? Die verkopen de adresgegevens, en de koper ervan verspreidt ze ook weer onder belangstellenden.

Zo kan het dus gebeuren, dat jij post krijgt van 10 afzenders, terwijl de vorige bewoners hun gegevens alleen maar aan Neckermann hebben gegeven. Waar de naam Neckermann staat, kun je evengoed Wehkamp, Otto, Bakker Hillegom of Readers Digest lezen. Allemaal even erg als het om onzorgvuldig beheren van de privacy van hun klanten gaat.

Gesloten