LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bezorging Telegraaf
bezorging Telegraaf
Ik heb de afgelopen maanden al een aantal keren geen Telegraaf ontvangen. Dat meld ik dan op de site, vraag nabezorging maar vervolgens gebeurt er niks, geen nabezorging dus. Als ik om nabezorging vraag krijg ik geen geld terug van mijn abonnement. Sindsdien vraag ik dus niet meer om nabezorging. Ik heb al een aantal malen via de mail de Telegraaf gevraagd de bezorging te verbeteren maar krijg alleen maar een kirh -(kluitje in het riet)- mail terug met opmerkingen als het spijt ons, we doen er alles aan, enz. De volgende dag weer een krant en lijkt het weer dagen goed te gaan maar dan opeens weer geen krant.
Zijn er mensen die die ervaring ook hebben gehad en hoe hebben die dat opgelost? (afgezien van het abonnement opzeggen natuurlijk)
Zijn er mensen die die ervaring ook hebben gehad en hoe hebben die dat opgelost? (afgezien van het abonnement opzeggen natuurlijk)
Re: bezorging Telegraaf
Binnen één week heb ik drie keer het niet ontvangen van de Telegraaf bij de afdeling bezorgklachten moeten deponeren. Slechts eenmaal is de krant nabezorgd. Slechts eenmaal ben ik geautomatiseerd gebeld door de Telegraaf. Ik heb een abonnement op een ochtenblad (inclusief zondag). Als ik een middag krant zou willen hebben zou ik een abonnement op een andere krant nemen. Mijns inziens pleegt de Telegraaf contractbreuk. De wederzijds gesloten overeenkomst houdt in dat mijn prestatie bestaat uit het voldoen van het afgesproken abonnemenstgeld en dat de prestatie van de Telegraaf bestaat uit het dagelijks bezorgen van een ochtendkrant.
Dat geautomatiseerd terugbellen is ook zo'n irritant fenomeen.
Daarmee wordt de suggestie gewekt dat ze actie ondernomen hebben maar als later de krant weer niet bezorgd wordt vraag ik mij af wat die actie dan wel geweest is.....
Naar mijn mening dient de locale verdeler (de man/vrouw die de kranten van de Telegraaf krijgt en de bezorgers van kranten voorziet en op pad stuurt) er voor zorg te dragen dat de krant wordt nabezorgd. De meeste bezorgers zitten om 11 uur al lang op school. Maar die vindt het blijkbaar allemaal wel best.
Ik heb overigens een jaar of 6 geleden hetzelfde probleem gehad in een andere stad. Omdat ik toen ben verhuisd was meteen ook het bezorgprobleem opgelost. Maar om nu weer te verhuizen alleen omdat er een bezorgprobleem is gaat mij nu te ver.....
Daarmee wordt de suggestie gewekt dat ze actie ondernomen hebben maar als later de krant weer niet bezorgd wordt vraag ik mij af wat die actie dan wel geweest is.....
Naar mijn mening dient de locale verdeler (de man/vrouw die de kranten van de Telegraaf krijgt en de bezorgers van kranten voorziet en op pad stuurt) er voor zorg te dragen dat de krant wordt nabezorgd. De meeste bezorgers zitten om 11 uur al lang op school. Maar die vindt het blijkbaar allemaal wel best.
Ik heb overigens een jaar of 6 geleden hetzelfde probleem gehad in een andere stad. Omdat ik toen ben verhuisd was meteen ook het bezorgprobleem opgelost. Maar om nu weer te verhuizen alleen omdat er een bezorgprobleem is gaat mij nu te ver.....
-
Komen ze binnenkort niet met de "prettige feestdagen" kaartjes langs 

Zou hij/zij dat durven?
hmmmm bijzonder, bij mij vallen er de afgelopen weken wel telegrafen in de deur terwijl ik geen abbo heb...
serieus
serieus
Ik bezorg zelf de telegraaf,je krijgt standaard een fax toegestuurd als je iemand bent vergeten,deze faxtelefoon heeft iedere bezorger thuis staan. Het ligt niet aan de telegraaf maar aan de bezorger als u géén krant ontvangt moet u de bezorger aan spreken.
Als je als bezorgen enkele tekort kreeg heb je zelf niet eens de gratis krant en kun je ook niet nabezorgen.
Verder hebben scholieren niet altijd tijd om na te lopen of morgen dubbel?
Blijf wel altijd klagen want dan zoeken ze een nieuwe betrouwbare bezorger, en indien gevonden.....
Maar gezien de beloning en wie het doen kun je dit verwachten.
Ik zou de kranten uitgevers willen adviseren, als niet bezorgt 6x geld inhouden en bij te laat 2x dus dan komt het wel en op tijd want ze gaan niet graag gratis werken.
Door dus naast belonen voor bezorgen straf invoeren voor niets doen krijg je meer betrouwbaarheid, maar kun je als bezorger ook klagen als je regelmatig kranten tekort kreeg?
Schrijf dit advies wat elders op de wereld wel werkte en in principe niets kost en zelfs tevreden lezers opleverde....
Ik kan dit niet omdat ik meerdere kranten alleen online lees!
Verder hebben scholieren niet altijd tijd om na te lopen of morgen dubbel?
Blijf wel altijd klagen want dan zoeken ze een nieuwe betrouwbare bezorger, en indien gevonden.....
Maar gezien de beloning en wie het doen kun je dit verwachten.
Ik zou de kranten uitgevers willen adviseren, als niet bezorgt 6x geld inhouden en bij te laat 2x dus dan komt het wel en op tijd want ze gaan niet graag gratis werken.
Door dus naast belonen voor bezorgen straf invoeren voor niets doen krijg je meer betrouwbaarheid, maar kun je als bezorger ook klagen als je regelmatig kranten tekort kreeg?
Schrijf dit advies wat elders op de wereld wel werkte en in principe niets kost en zelfs tevreden lezers opleverde....
Ik kan dit niet omdat ik meerdere kranten alleen online lees!
Dirk, het bezorgen van de telegraaf wordt redelijk/goed betaald,een scholier kan altijd uit school nog na bezorgen,en als je tekorten hebt kun je als bezorger een speciaal telefoonnummer bellen,of na je depothouder gaan en de aantal kranten die je mist bij hem weghalen

In bepaalde gebieden komt de Depot houder het brengen omdat het anders te ver weg is.
Dus als je dagelijks een ongeveer kreeg en moet na tellen omdat hij zo slordig is....
en als ze snel weer doorrijden en op de stoep gooien....
alleen bij zelf afhalen kun je na tellen, en elke regio is anders.
Maar de bezorger boete geven voor klachten mits het goed in de bus gaat en niet er uit gepakt kan worden....
Want dat gebeurde vlak bij een druk punt ook wel eens, half in de bus en dan klagen!
Verder is de afstand tussen klanten ook bepalend hoeveel je kunt verdienen, niet iedereen heeft een flat met veel bij elkaar, maar soms is het erg ver uit elkaar...
Ook die nieuwe proef klanten verstoren je vaste route en als je te laat door kreeg dat ze na die 4 weken gestopt waren?
Meestal is de bezorger fout maar de rest is ook niet bepaald foutloos!
Dus als je dagelijks een ongeveer kreeg en moet na tellen omdat hij zo slordig is....
en als ze snel weer doorrijden en op de stoep gooien....
alleen bij zelf afhalen kun je na tellen, en elke regio is anders.
Maar de bezorger boete geven voor klachten mits het goed in de bus gaat en niet er uit gepakt kan worden....
Want dat gebeurde vlak bij een druk punt ook wel eens, half in de bus en dan klagen!
Verder is de afstand tussen klanten ook bepalend hoeveel je kunt verdienen, niet iedereen heeft een flat met veel bij elkaar, maar soms is het erg ver uit elkaar...
Ook die nieuwe proef klanten verstoren je vaste route en als je te laat door kreeg dat ze na die 4 weken gestopt waren?
Meestal is de bezorger fout maar de rest is ook niet bepaald foutloos!
Dirk de telegraaf wordt niet op de stoep gedumpt,maar netjes in een kist,{ die voorzien is van een deksel en waterdicht is} gelegd. nogmaals als je tekorten hebt bel je een speciaal tel.nummer en de tekorten worden aangevuld,en als het te vaak voorkomt spreek je de persoon aan die het bij je afleverd hij komt meestal op hetzelfde tijdstip
dus je kunt hem zo bij de kladden pakken als je wilt.
Het komt regelmatig voor dat postbussen zonder slot leeggehaald worden dus weg krant.Wie is hier dan fout,juist de bezorger want die moet de krant op de deurmat afleveren tenzij er géén brievenbus in de deur zit,En die mensen die opgezegd hebben, maar de telegraaf nog wel weken ontvangen die hebben geluk want die lezen dan weken gratis een TELEGRAAF

dus je kunt hem zo bij de kladden pakken als je wilt.

@ Neuze,
Niet iedere chauffeur houd zich aan de regels en soms rijden ze de route anders dus op tijd?
Verder kom je bij opgezegde wel kranten tekort maar als je dit niet weet....
Als je niet weet of en door wie is opgezegd moet je dus veel klagen voordat je weet hoeveel klanten waar zitten?
Ook als er geen nieuwe of opgezegde zijn klopt het soms niet, en het afgeven van stapel is even snel en tellen duurde langer!
Dat de waterdichte box er is, maar er gewoon bovenop omdat het nu even droog is...
dus als je iets te laat bent en natte kranten moet bezorgen?
Tussen regels en je er aan houden zit een groot verschil en bij dit soort medewerkers zullen de bezorgers ook eerder slordiger gaan werken!
Telefoon kosten worden niet vergoed als je kranten te kort kreeg en de extra ronde ook niet!
En wat doe je als je een dubbele wijk kreeg omdat ze tekort bezorgers hadden...?
Dan kom je vaak iets te laat en na bezorgen kost huiswerk....dus????
Huiswerk is belangrijker dan bijverdienen....
Niet iedere chauffeur houd zich aan de regels en soms rijden ze de route anders dus op tijd?
Verder kom je bij opgezegde wel kranten tekort maar als je dit niet weet....
Als je niet weet of en door wie is opgezegd moet je dus veel klagen voordat je weet hoeveel klanten waar zitten?
Ook als er geen nieuwe of opgezegde zijn klopt het soms niet, en het afgeven van stapel is even snel en tellen duurde langer!
Dat de waterdichte box er is, maar er gewoon bovenop omdat het nu even droog is...
dus als je iets te laat bent en natte kranten moet bezorgen?
Tussen regels en je er aan houden zit een groot verschil en bij dit soort medewerkers zullen de bezorgers ook eerder slordiger gaan werken!
Telefoon kosten worden niet vergoed als je kranten te kort kreeg en de extra ronde ook niet!
En wat doe je als je een dubbele wijk kreeg omdat ze tekort bezorgers hadden...?
Dan kom je vaak iets te laat en na bezorgen kost huiswerk....dus????
Huiswerk is belangrijker dan bijverdienen....

-
Volgens mij is Dirk de reincarnatie van Karr-1, en Karr-2.
Die heb ik ook al in geen tijden meer gezien.
Overigens zou ik het niet als compliment opvatten om met Karr vergeleken te worden.
Die heb ik ook al in geen tijden meer gezien.
Overigens zou ik het niet als compliment opvatten om met Karr vergeleken te worden.
Je vergeet Dilbert-29Geplaatst op 01 Dec 2008 20:15 door bodejosm43
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij is Dirk de reincarnatie van Karr-1, en Karr-2
Keurig geschreven bodejosm43

De Telegraaf bezorging is uiterst beroerd. Al 20 klachten sinds augustus 2008 tot begin januari 2009. Abonnementen service is
uitbesteed aan een call-center, allemaal standaard antwoorden,
standaard e-mails. Zelfs nabezorging functioneert niet, en ook
het crediteren voor wel betaalde en niet geleverde kranten. Op
de 20 klachten geen enkele reactie ontvangen, op wat robot-calls
na dan. Er ligt nu wat sneeuw, maar al 3 dagen op rij geen Telegraaf
in de bus.
uitbesteed aan een call-center, allemaal standaard antwoorden,
standaard e-mails. Zelfs nabezorging functioneert niet, en ook
het crediteren voor wel betaalde en niet geleverde kranten. Op
de 20 klachten geen enkele reactie ontvangen, op wat robot-calls
na dan. Er ligt nu wat sneeuw, maar al 3 dagen op rij geen Telegraaf
in de bus.
Ik heb al zo'n 28 jaar een abo op De Telegraaf en sinds die tijd misschien 3 a 4 maal moeten bellen voor een nabezorging die al die keren ook nog eens vlot werden nabezorgd. De laatste maal is heel toevallig zo'n 2 weken geleden gebeurd en nadat ik om 08.00 uur had gebeld de krant persoonlijk door de depothouder met nederige excuus een uur later werd afgeleverd.
Misschien ligt het aan een bezorger het kan ook zo zijn dat een krant niet goed door de brievenbus wordt geduwd om vervolgens door of een buurman - vrouw of door een passant meegenomen wordt.
Maar het kan natuurlijk dat er bezorgers zijn die er met de pet na gooien.
Misschien ligt het aan een bezorger het kan ook zo zijn dat een krant niet goed door de brievenbus wordt geduwd om vervolgens door of een buurman - vrouw of door een passant meegenomen wordt.
Maar het kan natuurlijk dat er bezorgers zijn die er met de pet na gooien.

Trieste reacties hier. Ik heb zelf een half jaar de kranten bezorgt en dat is behoorlijk vermoeiend. Elke dag om half 6 je bed uit. Als jullie zoveel klachten hebben gaan jullie maar lekker zelf de kranten bezorgen. Zo vroeg in de ochtend maak je wel is fouten ..