| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] colportage
-
raymondv
colportage
Geacht forum
Op 27-4-2005 is er iemand van het bedrijf Zeker en Mobiel langs de deur geweest. Zij heeft mijn vrouw overgehaald om een contact te tekenen voor het ontstoppen van rioleringen met een 24 uur service. Ze vertelde dat de zij gestuurd was door de gemeente omdat er al vaker problemen in onze wijk zouden zijn met de rioleringen. Helaas wist ik hier niets van af totdat ik op 13-5-2005 een acceptgiro binnen kreeg met het verzoek om even 75 euro over te maken.
Graag willen wij van het contact af maar dat zal denk ik een moeilijk verhaal worden. Volgens de colportage wet kan je binnen 8 dagen de overeenkomst annuleren maar die termijn is natuurlijk overschreden. Ik denk dat de dame in kwestie niet helemaal eerlijk is geweest. De gemeente stuurd namelijk geen particuliere bedrijven langs de deur om dergelijke contracten af te sluiten. Verder heeft mijn vrouw het contact op mijn naam laten zetten en met haar naam getekend. Misschien dat dit nog een mogelijkheid biedt.
Het geld is het probleem niet (wel zonde natuurlijk) maar de manier waarop het allemaal gebeurd is.
Graag tips over deze kwestie.
Bedankt
Raymond
Op 27-4-2005 is er iemand van het bedrijf Zeker en Mobiel langs de deur geweest. Zij heeft mijn vrouw overgehaald om een contact te tekenen voor het ontstoppen van rioleringen met een 24 uur service. Ze vertelde dat de zij gestuurd was door de gemeente omdat er al vaker problemen in onze wijk zouden zijn met de rioleringen. Helaas wist ik hier niets van af totdat ik op 13-5-2005 een acceptgiro binnen kreeg met het verzoek om even 75 euro over te maken.
Graag willen wij van het contact af maar dat zal denk ik een moeilijk verhaal worden. Volgens de colportage wet kan je binnen 8 dagen de overeenkomst annuleren maar die termijn is natuurlijk overschreden. Ik denk dat de dame in kwestie niet helemaal eerlijk is geweest. De gemeente stuurd namelijk geen particuliere bedrijven langs de deur om dergelijke contracten af te sluiten. Verder heeft mijn vrouw het contact op mijn naam laten zetten en met haar naam getekend. Misschien dat dit nog een mogelijkheid biedt.
Het geld is het probleem niet (wel zonde natuurlijk) maar de manier waarop het allemaal gebeurd is.
Graag tips over deze kwestie.
Bedankt
Raymond
-
Gast
Re: colportage
RaymondV:
Zolang jij een CONTACT hebt ondertekend, en geen CONTRACT, is er niets aan de hand.
Een CONTACT bindt je namelijk nergens aan, in tegenstelling tot een CONTRACT.
Zolang jij een CONTACT hebt ondertekend, en geen CONTRACT, is er niets aan de hand.
Een CONTACT bindt je namelijk nergens aan, in tegenstelling tot een CONTRACT.
-
Gast
zolang een colportage contract niet is ingeschreven bij de kvk kan hij altijd opgezegd worden. De meeste van die wazige bedrijven vergeten dit.
Dus gewoon brief sturen , aangetekend, dat u er vanaf ziet en de onder tekenaar niet tekenbevoegd was enz.
Dus gewoon brief sturen , aangetekend, dat u er vanaf ziet en de onder tekenaar niet tekenbevoegd was enz.
Helaas kunt u niet onder het contract uit, voorzover ik het nu kan bekijken.
En om nu tegen de firma te zeggen dat de ondertekening door een niet tekenbevoegde is ondertekend is wel een hele naïeve manier om dit probleem op te lossen. Als u een en/of rekening hebt waarbij uw partner zelfstandig en geregeld geld overmaakt danwel pint is de niet -tekenbevoegdheid niet te bewijzen.
U kunt hopen op de aardigheid van de firma om het contract te onderbreken, kost u waarschijnlijk wel het een of ander.
En om nu tegen de firma te zeggen dat de ondertekening door een niet tekenbevoegde is ondertekend is wel een hele naïeve manier om dit probleem op te lossen. Als u een en/of rekening hebt waarbij uw partner zelfstandig en geregeld geld overmaakt danwel pint is de niet -tekenbevoegdheid niet te bewijzen.
U kunt hopen op de aardigheid van de firma om het contract te onderbreken, kost u waarschijnlijk wel het een of ander.
-
Maarschalk
Of u onder het contract uit kan komen durf ik niet te zeggen.
In ieder geval zou ik het bedrijf wel wijzen op de valse voorlichting die men heeft gegeven.
In ieder geval zou ik het bedrijf wel wijzen op de valse voorlichting die men heeft gegeven.
Ik zou contact zoeken met dfe gemeente.
Vragen hoe het zit.
Als de gemeente van niets blijkt te weten het contract ontbinden,
[aangetekend].
Wijs de dienstverlener op het feit dat ze onder valse voorwenselen een contract hebben ontfutseld.
vrgr Tim
Vragen hoe het zit.
Als de gemeente van niets blijkt te weten het contract ontbinden,
[aangetekend].
Wijs de dienstverlener op het feit dat ze onder valse voorwenselen een contract hebben ontfutseld.
vrgr Tim
-
Gast
De enige met wie je in dit geval contact op moet nemen is je eigen vrouw.Op 27-4-2005 is er iemand van het bedrijf Zeker en Mobiel langs de deur geweest.
Helaas wist ik hier niets van af totdat ik op 13-5-2005 een acceptgiro binnen kreeg
Als zij een contract aangaat en jouw niets verteld zit er in de onderlinge communicatie iets goed fout.
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent valt hier niets aan te doen.Verder heeft mijn vrouw het contact op mijn naam laten zetten en met haar naam getekend.
Ben je op huwelijkse voorwaarden getrouwd, dan mag je vrouw op jouw naam geen contract afsluiten.
-
juristje
Het is in wezen heel simpel.
1. De gemeente is verantwoordelijk voor het riool.
2. De gemeente kan onderhoud daaraan uitbesteden aan een bedrijf.
3. Uw vraag aan de gemeente (schriftelijk): is onderhoud uitbesteed aan dit bedrijf ?
4. Stel: gemeente zegt ja.
Het bedrijf is dan bevoegd u een contract aan te bieden.
U (in elk geval uw vrouw) heeft vrijwillig een contract ondertekend.
Het bedrijf heeft u correct geinformeerd.
Uw vrouw heeft de schijn gewekt dat zij namens u mocht tekenen.
Resultaat: geldige overeenkomst.
Advies: briefje aan bedrijf sturen dat u er alsnog vanaf ziet.
Reden: u kunt het niet betalen (deze reden helpt altijd)
5. Stel: gemeente zegt nee.
Bedrijf is dus niet bevoegd u deze aanbieding te doen.
U bent misleid.
Advies: brief waarin u de overeenkomst ontbindt wegens misleiding.
Mogelijk nog: aangifte bij politie wegens oplichting.
1. De gemeente is verantwoordelijk voor het riool.
2. De gemeente kan onderhoud daaraan uitbesteden aan een bedrijf.
3. Uw vraag aan de gemeente (schriftelijk): is onderhoud uitbesteed aan dit bedrijf ?
4. Stel: gemeente zegt ja.
Het bedrijf is dan bevoegd u een contract aan te bieden.
U (in elk geval uw vrouw) heeft vrijwillig een contract ondertekend.
Het bedrijf heeft u correct geinformeerd.
Uw vrouw heeft de schijn gewekt dat zij namens u mocht tekenen.
Resultaat: geldige overeenkomst.
Advies: briefje aan bedrijf sturen dat u er alsnog vanaf ziet.
Reden: u kunt het niet betalen (deze reden helpt altijd)
5. Stel: gemeente zegt nee.
Bedrijf is dus niet bevoegd u deze aanbieding te doen.
U bent misleid.
Advies: brief waarin u de overeenkomst ontbindt wegens misleiding.
Mogelijk nog: aangifte bij politie wegens oplichting.