Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Voor de uitzending van 12 mei 2025 vroegen we jullie naar jullie AI-ergernissen. Klantenservice-robots blijken ons slecht te begrijpen, we komen in een eindeloze loop en we willen menselijk contact. Het volledige artikel lees je hier: https://radar.avrotros.nl/artikel/julli ... taat-61569
Heb jij juist positieve ervaringen met kunstmatige intelligentie? Of een ergernis die we niet benoemd hebben? Deel je ervaringen met ons.
Heb jij juist positieve ervaringen met kunstmatige intelligentie? Of een ergernis die we niet benoemd hebben? Deel je ervaringen met ons.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Ik zou de topic titel wat aanpassen als het om ai chatbots gaat.
kuklos
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
AI is echt een heel ruim begrip. Het wordt momenteel te pas en te onpas overal opgeplakt. Van televisies tot tandenborstels. Van helpdesk chatbots tot zoekmachine resultaten.
De realiteit is dat we pas aan de vooravond staan van de doorbraak van AI. Algemene AI is er nog niet, het is de doorbraak die verwacht wordt en ons leven drastisch gaat veranderen. Maar wanneer het zover is, dat weet niemand. Kan zomaar nog jaren tot decennia duren.
De realiteit is dat we pas aan de vooravond staan van de doorbraak van AI. Algemene AI is er nog niet, het is de doorbraak die verwacht wordt en ons leven drastisch gaat veranderen. Maar wanneer het zover is, dat weet niemand. Kan zomaar nog jaren tot decennia duren.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
De Chatbot van Bol.com is een crime als het over vragen van een wel bezorgde maar niet ontvangen bestelling gaat.
Het bestelde staat door de bezorgdienst wel op bezorgd maar bij wie de bestelling is bezorgd weet ik tot heden nog niet.
De Chatbot vraagt als eerste of er navraag bij de buren is gedaan als het antwoord ja is dan is het antwoord dat het bestelde nog in het bezorgtraject zou kunnen zitten en geduld moet hebben.
Als je dan antwoord dat de bezorgdienst het bestelde wel bezorgd heeft gaat de chatbot in een soort van loop en begint weer bij de eerste vraag.
Als die AI Chatbot enige intelligentie had gehad had de Chatbot ook naar een soort van klachtenformulier kunnen verwijzen of de vraag doorzetten naar een medewerker die de vraag in behandeling kon nemen.
Het bestelde staat door de bezorgdienst wel op bezorgd maar bij wie de bestelling is bezorgd weet ik tot heden nog niet.
De Chatbot vraagt als eerste of er navraag bij de buren is gedaan als het antwoord ja is dan is het antwoord dat het bestelde nog in het bezorgtraject zou kunnen zitten en geduld moet hebben.
Als je dan antwoord dat de bezorgdienst het bestelde wel bezorgd heeft gaat de chatbot in een soort van loop en begint weer bij de eerste vraag.
Als die AI Chatbot enige intelligentie had gehad had de Chatbot ook naar een soort van klachtenformulier kunnen verwijzen of de vraag doorzetten naar een medewerker die de vraag in behandeling kon nemen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 mei 2013 21:03
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
in de uitzending worden twee type chatbots door elkaar gebruikt. Het eerste deel van de uitzending gaat over AI Chatbots terwijl alle negatieve ervaringen van 'ouderwetse' gescripte chatbots zijn. Voor die categorie geldt nl dat als je vraag vantevoren niet bedacht is door de webshop ook geen antwoord heeft. Dat zijn de meest frusterende chatbots die er zijn, direct mee stoppen.
AI chatbots echter, gaan op zoek naar een antwoord in documenten. Vragen en antwoorden worden niet gescript en de antwoorden zijn 9 van de 10 keer prima. Zelfs in gesproken text. Maar deregelijke chatbots zijn er nog maar sporadisch, het meerendeel is oud, heeft geen AI en is dus slecht.
De reportage en conclusies zijn dus verwarrend en niet zuiver.
AI chatbots echter, gaan op zoek naar een antwoord in documenten. Vragen en antwoorden worden niet gescript en de antwoorden zijn 9 van de 10 keer prima. Zelfs in gesproken text. Maar deregelijke chatbots zijn er nog maar sporadisch, het meerendeel is oud, heeft geen AI en is dus slecht.
De reportage en conclusies zijn dus verwarrend en niet zuiver.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Het gaat wel iets dieper. De huidige generatie (AI) bots leveren alleen informatie aan de klant, ze leveren geen oplossingen. Dat is waar de frustratie vandaan komt, de klant wil een oplossing voor zijn probleem. Maar omdat de (AI) bot geen beslissing mag nemen, wordt er geen oplossing aangeboden.emielstroeve schreef: ↑12 mei 2025 21:12in de uitzending worden twee type chatbots door elkaar gebruikt. Het eerste deel van de uitzending gaat over AI Chatbots terwijl alle negatieve ervaringen van 'ouderwetse' gescripte chatbots zijn. Voor die categorie geldt nl dat als je vraag vantevoren niet bedacht is door de webshop ook geen antwoord heeft. Dat zijn de meest frusterende chatbots die er zijn, direct mee stoppen.
AI chatbots echter, gaan op zoek naar een antwoord in documenten. Vragen en antwoorden worden niet gescript en de antwoorden zijn 9 van de 10 keer prima. Zelfs in gesproken text. Maar deregelijke chatbots zijn er nog maar sporadisch, het meerendeel is oud, heeft geen AI en is dus slecht.
De reportage en conclusies zijn dus verwarrend en niet zuiver.
Dat geeft een zeer negatieve ervaring, vaak na tien minuten in gesprek te zijn geweest met de (AI) bot, kom je alsnog in de wachtrij voor een medewerker. Soms ook niet en krijg je dus helemaal geen oplossing aangeboden.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Mijn frustratie is met name de misleidende informatie alvorens een betaalmuur wordt opgeworpen.
mijn vraag was om een afbeelding op het strand aan te passen hetgeen natuurlijk 'direct' werd uitgevoerd
Het gaat allang niet meer over de simpele vraag voor de afbeelding. Dit gaat over 40 minuten lang durende misleiding dat er zogenaamd aan gewerkt wordt. Alles wordt gedaan om het proces te vertragen omvvervolgens een premium abonnement te eisen omdat ik over mijn 'daglimiet' ben?
In het hele 'gesprek' had ik om een laadbalk gevraagd hoelang het nog ging duren. Ook dit was totale onzin.
Begrijp me niet verkeerd: niks is gratis! Dat snap ik maar bewust vertragen voor geld zonder de eerste orginele vraag te leveren? Dat is misleiding
Mijn modus verandert dan in een soort proefkonijn om te testen wat wel klopt qua communicatie? Mijn zorgen hierover zijn simpelweg de verstoorde relatie met de consument.
Stel ik betaal wel? Hoe wordt ik dan geholpen?
Is er überhaupt controle op abonnementen?
Als consument voel ik dan de onmacht van pure bewuste bureaucratie om ontmoedigt te worden.
Denk aan de eindeloze moeilijkheden voordat telefonie, energie, goksites of dropshippers bereikt kunnen worden.
Resumé:
Chatgpt gaat zogenaamd aan de slag en 40 minuten later moet ik ineens betalen
Groetjes Jos
mijn vraag was om een afbeelding op het strand aan te passen hetgeen natuurlijk 'direct' werd uitgevoerd
Het gaat allang niet meer over de simpele vraag voor de afbeelding. Dit gaat over 40 minuten lang durende misleiding dat er zogenaamd aan gewerkt wordt. Alles wordt gedaan om het proces te vertragen omvvervolgens een premium abonnement te eisen omdat ik over mijn 'daglimiet' ben?
In het hele 'gesprek' had ik om een laadbalk gevraagd hoelang het nog ging duren. Ook dit was totale onzin.
Begrijp me niet verkeerd: niks is gratis! Dat snap ik maar bewust vertragen voor geld zonder de eerste orginele vraag te leveren? Dat is misleiding
Mijn modus verandert dan in een soort proefkonijn om te testen wat wel klopt qua communicatie? Mijn zorgen hierover zijn simpelweg de verstoorde relatie met de consument.
Stel ik betaal wel? Hoe wordt ik dan geholpen?
Is er überhaupt controle op abonnementen?
Als consument voel ik dan de onmacht van pure bewuste bureaucratie om ontmoedigt te worden.
Denk aan de eindeloze moeilijkheden voordat telefonie, energie, goksites of dropshippers bereikt kunnen worden.
Resumé:
Chatgpt gaat zogenaamd aan de slag en 40 minuten later moet ik ineens betalen
Groetjes Jos
-
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Maar dat is toch logisch als jij er gratis gebruik van maakt? Die AI servers kosten letterlijk miljoenen om draaiende te houden en kan niet alles tegelijk verwerken. Dus betalende klanten krijgen dan voorrang. Dat geld voor talloze diensten die gratis en betaalde abonnementen aanbieden. Bevoorbeeld de download service MEGA. Een gratis gebruiker kan 4 gig downloaden per dag. Een abonnee heeft meer opties. Dit is redelijk standaard in de IT wereld.PFFJF schreef: ↑15 mei 2025 15:29Mijn frustratie is met name de misleidende informatie alvorens een betaalmuur wordt opgeworpen.
mijn vraag was om een afbeelding op het strand aan te passen hetgeen natuurlijk 'direct' werd uitgevoerd
Het gaat allang niet meer over de simpele vraag voor de afbeelding. Dit gaat over 40 minuten lang durende misleiding dat er zogenaamd aan gewerkt wordt. Alles wordt gedaan om het proces te vertragen omvvervolgens een premium abonnement te eisen omdat ik over mijn 'daglimiet' ben?
In het hele 'gesprek' had ik om een laadbalk gevraagd hoelang het nog ging duren. Ook dit was totale onzin.
Begrijp me niet verkeerd: niks is gratis! Dat snap ik maar bewust vertragen voor geld zonder de eerste orginele vraag te leveren? Dat is misleiding
Mijn modus verandert dan in een soort proefkonijn om te testen wat wel klopt qua communicatie? Mijn zorgen hierover zijn simpelweg de verstoorde relatie met de consument.
Stel ik betaal wel? Hoe wordt ik dan geholpen?
Is er überhaupt controle op abonnementen?
Als consument voel ik dan de onmacht van pure bewuste bureaucratie om ontmoedigt te worden.
Denk aan de eindeloze moeilijkheden voordat telefonie, energie, goksites of dropshippers bereikt kunnen worden.
Resumé:
Chatgpt gaat zogenaamd aan de slag en 40 minuten later moet ik ineens betalen
Groetjes Jos
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Download service mega levert dus 4GB per dag Gratis?
Dan snap je mijn verhaal toch niet?
Ik bedoel te zeggen als metafoor:
Download service MEGA vertraagt de aanmeldprocedure dermate om vervolgens na 40 minuten frustratie geen 4GB beschikbaar te stellen maar alleen tegen betaling de service aan te bieden.
Dan snap je mijn verhaal toch niet?
Ik bedoel te zeggen als metafoor:
Download service MEGA vertraagt de aanmeldprocedure dermate om vervolgens na 40 minuten frustratie geen 4GB beschikbaar te stellen maar alleen tegen betaling de service aan te bieden.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Haha sorry. Dat is duidelijke taal.
De korte versie:
Het zogenaamde gratis aanbod van chatgtp wordt 40 minuten lang uitgesteld met allerlei onzin antwoorden. Vervolgens moet ik eerst betalen om het resultaat te zien.
Gratis is dus onzin
De korte versie:
Het zogenaamde gratis aanbod van chatgtp wordt 40 minuten lang uitgesteld met allerlei onzin antwoorden. Vervolgens moet ik eerst betalen om het resultaat te zien.
Gratis is dus onzin
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Blijkbaar voldoet jouw vraag niet aan de voorwaarden voor de gratis dienst. Of er gaat iets fout. Spannender zou ik het niet willen maken.
Maar volgens mij heeft dit bijzonder weinig met het onderwerp van dit topic te maken.
Maar volgens mij heeft dit bijzonder weinig met het onderwerp van dit topic te maken.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Ik heb laatst een ervaring gehad met de DHL chatbot, bij 3 bestellingen ben ik volgens de bezorger niet thuis geweest, en bij 1 zelfs 2 keer niet. Dit is natuurlijk onzin. Dus ik dacht ik bel ze even op. Helaas nergens een nummer.
Dan maar via de chatbot. Wat een erkende was dat. Vragen die niet begrepen worden, of verkeerd beantwoord worden. Een ellende was het.
Dan maar via de chatbot. Wat een erkende was dat. Vragen die niet begrepen worden, of verkeerd beantwoord worden. Een ellende was het.
-
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Ik heb ook gratis ChatGPT en ik heb dit probleem dus niet. Kan het zijn dat een IP adres deelt meer meerdere gebruikers? Want dat is vaak waar naar gekeken wordt en dan kan het snel gaan met limieten.
Geen flauw idee wat je met onzin antwoorden bedoelt.
In ieder geval, neem een abbonement en je kan doen wat je wil.
Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots
Soms kan je als niet betalende gebruiker van chatgpt gebruik maken van hun nieuwste modellen, maar dat is beperkt tot een maximum aantal vragen en iteraties. Als je dat overschrijdt kan je gewoon gratis verder met de oudere modellen (die overigens al stukken beter zijn dat de betaalde modellen van 1 a 2 jaar geleden.Methusalah schreef: ↑16 mei 2025 11:45Ik heb ook gratis ChatGPT en ik heb dit probleem dus niet. Kan het zijn dat een IP adres deelt meer meerdere gebruikers? Want dat is vaak waar naar gekeken wordt en dan kan het snel gaan met limieten.
Geen flauw idee wat je met onzin antwoorden bedoelt.
In ieder geval, neem een abbonement en je kan doen wat je wil.