LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Op 6-11 jl verzend ik mijn eerste pakje via DHL servicepoint, met een doormij erop geplakte uitgeprinte sticker (met barcode)
Online €4,50 betaald en bij afgifte een bewijs ontvangen met weer een andere code
Na een week is nog niets bezorgd en de geadresseerde vraagt me waar het blijft.
Ik kontroleer de codes op DHL foryou en merkwaardig genoeg zijn de gegevens niet achterhaalbaar
Na verhaal bij het servicepunt, waar ik goed geholpen word, kan de bediende me een email adres geven van iemand van "selektvracht"
Maar na 3 mails nog geen reaktie.
Ook mails naar DHL leveren geen reaktie op.
Telefonisch kontakt wordt steeds afgedaan met dat men nog een week nodig heeft om het uit te zoeken.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen van onfatsoenlijk gedraag om niks van je te laten horen bij DHL
Online €4,50 betaald en bij afgifte een bewijs ontvangen met weer een andere code
Na een week is nog niets bezorgd en de geadresseerde vraagt me waar het blijft.
Ik kontroleer de codes op DHL foryou en merkwaardig genoeg zijn de gegevens niet achterhaalbaar
Na verhaal bij het servicepunt, waar ik goed geholpen word, kan de bediende me een email adres geven van iemand van "selektvracht"
Maar na 3 mails nog geen reaktie.
Ook mails naar DHL leveren geen reaktie op.
Telefonisch kontakt wordt steeds afgedaan met dat men nog een week nodig heeft om het uit te zoeken.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen van onfatsoenlijk gedraag om niks van je te laten horen bij DHL
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Ik heb ook voor het eerst een pakje verzonden via DHL Op 3-1-2009 heb ik het pakje weg gebracht naar en servicepunt het is nu 8-1-2009 het pakje is nog steeds niet bij mijn klant die mij mailde, en heb ik gebeld met DHL die vertelde mij dat Select vracht dit verzorgt, wat ik niet wist en nergens terug kan vinden bij DHL is dat Selectvracht dit verzorgt ik voel mij misleid door DHL want als ik dit geweten had was ik hier niet aan begonnen,Selectvracht brengt denk ik de pakjes per fiets rond door heel Nederland zolang duurd het voor de mensen hun pakjes krijgen.Dit was een keer maar nooit meer voor mij geen DHL of Selectvracht meer!!!
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
En ? inmiddels pakje wel bezorgd bij je klant ?
Kennelijk is er VEEEEEEEEL meer mis bij DHL
zijnde ik betaald voor pakketje vanuit Duitsland;
NIETS ontvangen..
Nu is er blijkbaar een 2e pakket door toedoen van
DHL NIET bezorgd..
2 weken problemen dus met de verkoper..
In ieder geval; ik bestel niets meer in buitenland
als ik vooraf weet dat DHL gaat "bezorgen"..
Kennelijk is er VEEEEEEEEL meer mis bij DHL
zijnde ik betaald voor pakketje vanuit Duitsland;
NIETS ontvangen..
Nu is er blijkbaar een 2e pakket door toedoen van
DHL NIET bezorgd..
2 weken problemen dus met de verkoper..
In ieder geval; ik bestel niets meer in buitenland
als ik vooraf weet dat DHL gaat "bezorgen"..
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Ik had 5 Februari iets besteld uit duitsland en dat ging ook via DHL DLD naar NL. Na een week had ik nog geen pakketje en had het bedrijf gevraagd om de track & trace nummer, ik ben op de site van DHL gegaan en heb gekeken waar mijn pakje bleef.. Tot mijn verbazing stond dat 10 februari het pakketje was geleverd, maar er was niemand thuis. Dit vond ik heel raar want ik was gewoon thuis de hele dag. We hebben toen gebeld met DHL en die zei dat het naar Selektvracht was gestuurd en die vertelde aan hun dat het huisnummer niet bestond.. ( raar want ze waren vaak genoeg hier geweest) Ik heb selektvracht gebeld en die vertelde dat ze nooit een pakketje hadden gekregen voor mij van DHL DLD.
Heb toen contact opgenomen met het bedrijf waar we wat hadden gekocht en die heeft opnieuw een zending gedaan naar mij, maar ook dit pakketje was na een week er nog niet, en er stond weer op de site dat wij niet thuis waren.. ( behoorlijk vreemd want er was alle dagen wel iemand thuis hiervoor ) Ik weer gebeld met selektvracht en die vertelde mij het zelfde verhaal weer, DHL DLD gebeld en ook die zeiden dat selekvracht het pakketje toch echt had gescand!
Al met al is het nu 11 maart en zijn we een maand en 2 pakketjes verder en het is nog steeds niet aangekomen.
De verkoper vond het ook allemaal maar raar en heeft ons uiteindelijk toch het geld maar terug gestort.
Afgelopen week hadden we wel een ander pakketje geleverd gekregen ook uit duitsland, en via DHL DLD en dat is wel overgedragen aan DHL NL..
Toch raar dat het wel kan via dhl nl en niet via selektvracht.
Heb toen contact opgenomen met het bedrijf waar we wat hadden gekocht en die heeft opnieuw een zending gedaan naar mij, maar ook dit pakketje was na een week er nog niet, en er stond weer op de site dat wij niet thuis waren.. ( behoorlijk vreemd want er was alle dagen wel iemand thuis hiervoor ) Ik weer gebeld met selektvracht en die vertelde mij het zelfde verhaal weer, DHL DLD gebeld en ook die zeiden dat selekvracht het pakketje toch echt had gescand!
Al met al is het nu 11 maart en zijn we een maand en 2 pakketjes verder en het is nog steeds niet aangekomen.
De verkoper vond het ook allemaal maar raar en heeft ons uiteindelijk toch het geld maar terug gestort.
Afgelopen week hadden we wel een ander pakketje geleverd gekregen ook uit duitsland, en via DHL DLD en dat is wel overgedragen aan DHL NL..
Toch raar dat het wel kan via dhl nl en niet via selektvracht.
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Uiteindelijk heb ik pakket 2 wel ontvangen na
ruim 2 weken via DHL..
Pakket 1 is echter nog steeds spoorloos..
ruim 2 weken via DHL..
Pakket 1 is echter nog steeds spoorloos..
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Hallo,
Sinds kort heb ik een webwinkel en verzend ik met DHL. na 10 goede pakketjes gaat het nu steeds vaker fout. Een pakket is niet aan de geadresseerde afgeleverd, maar aan een ander blijkbaar. Zij heeft niks ontvangen, maar er staat bij track&track dat het is bezorgd, kortom pakketje zoek.
Het andere pakketje is neit online te tracken, alsof het niet bestaat. Eerst online betaald en daarna naar een service point gebracht, bewijsje thuis. En niet digitaal meer te vinden daarna.
Lekker bezig die DHL, dit kan je niet erbij hebben als beginende webshop. Het is dat TNT zo ****** duur is.
Sinds kort heb ik een webwinkel en verzend ik met DHL. na 10 goede pakketjes gaat het nu steeds vaker fout. Een pakket is niet aan de geadresseerde afgeleverd, maar aan een ander blijkbaar. Zij heeft niks ontvangen, maar er staat bij track&track dat het is bezorgd, kortom pakketje zoek.
Het andere pakketje is neit online te tracken, alsof het niet bestaat. Eerst online betaald en daarna naar een service point gebracht, bewijsje thuis. En niet digitaal meer te vinden daarna.
Lekker bezig die DHL, dit kan je niet erbij hebben als beginende webshop. Het is dat TNT zo ****** duur is.
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Ook zelf ondervonden wij het onbehoorlijke gedrag van DHL.
Het is jammer dat er geen branche organisatie is voor koeriersdiensten.
Je kunt nu nergens terecht.
Vorige week woensdag een pakketje afgegeven bij een servicepunt in Schiedam dat moest naar een servicepunt in Barendrecht.
De afstand is 25,1 km. Tot op heden, vandaag is het dinsdag 29 maart is het pakket niet aangekomen.
Wij hebben gebeld en de status die dan via internet wordt opgegeven is niet juist.
Er staat dan dat het pakket op de locatie is af te halen, maar dat is niet het geval. ( wij belden dit bedrijfje op).
Zijn er tips van andere gedupeerden?
Het is jammer dat er geen branche organisatie is voor koeriersdiensten.
Je kunt nu nergens terecht.
Vorige week woensdag een pakketje afgegeven bij een servicepunt in Schiedam dat moest naar een servicepunt in Barendrecht.
De afstand is 25,1 km. Tot op heden, vandaag is het dinsdag 29 maart is het pakket niet aangekomen.
Wij hebben gebeld en de status die dan via internet wordt opgegeven is niet juist.
Er staat dan dat het pakket op de locatie is af te halen, maar dat is niet het geval. ( wij belden dit bedrijfje op).
Zijn er tips van andere gedupeerden?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Duur maar aankomen, of goedkoop en je reputatie naar de ***** door bezorgfouten (alhoewel, gezien de schaal.. zou je bijna denken aan opzet) -jorghemp schreef: Lekker bezig die DHL, dit kan je niet erbij hebben als beginende webshop. Het is dat TNT zo ****** duur is.
Leuk, dit ondernemersklimaat - word je door de overheid het niet onmogelijk gemaakt, probeert een koeriertje je naar de ****** te helpen.
Is UPS of FedEx nog een optie?
Al maken ze allemaal fouten - en lijken ze hetzelfde callcenter in dienst te hebben..
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
@ Guardian.
Tja, er is voor koeriersdiensten geen branche organisatie of geschillencommissie. Dat betekent volgens mij dat ze vogelvrij zijn.
UPS geprobeerd, maar die berekenen steeds achteraf nog eens extra kosten... dat noemen ze bijv bedrijf toeslag of woonhuis toeslag.
Voorbeeldje: je stuurt een pakket naar een klant die praktijk heeft aan huis.
koerier van ups vindt dat dit een zakelijk adres is.
Jij had vooraf aangegeven dat het een zakelijke klant is, ups berekent vooraf een vast tarief. Vervolgens ziet de koerier heey,... het is een woonwijk...
laten we maar eens fijn de woonhuis toeslag inzetten....
Ook andersom hebben wij dit meegemaakt. Dan gaven we aan dat het een pakket was voor een woonhuis klant zeg maar , maar dan vond de koerier het gebied waar deze klant woonde "een industriewijk"en vervolgens werd er dan achteraf wederom een toeslag berekend.
Als kleine ondernemer is dit NIET te doen... we worden idd kapot gemaakt zo
Tja, er is voor koeriersdiensten geen branche organisatie of geschillencommissie. Dat betekent volgens mij dat ze vogelvrij zijn.
UPS geprobeerd, maar die berekenen steeds achteraf nog eens extra kosten... dat noemen ze bijv bedrijf toeslag of woonhuis toeslag.
Voorbeeldje: je stuurt een pakket naar een klant die praktijk heeft aan huis.
koerier van ups vindt dat dit een zakelijk adres is.
Jij had vooraf aangegeven dat het een zakelijke klant is, ups berekent vooraf een vast tarief. Vervolgens ziet de koerier heey,... het is een woonwijk...
laten we maar eens fijn de woonhuis toeslag inzetten....
Ook andersom hebben wij dit meegemaakt. Dan gaven we aan dat het een pakket was voor een woonhuis klant zeg maar , maar dan vond de koerier het gebied waar deze klant woonde "een industriewijk"en vervolgens werd er dan achteraf wederom een toeslag berekend.
Als kleine ondernemer is dit NIET te doen... we worden idd kapot gemaakt zo
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Ik heb hetzelfde probleem als jorghemp. Vanuit Duitsland heb ik een pakketje besteld, op de track and trace site staat dat het pakketje bezorgd is. Ik heb alleen niks ontvangen.
Heb op de DHL site een inquiry ingediend. Hoop dat ze hier iets mee gaan doen. Anders hoop ik dat ik m'n geld via paypal terug kan krijgen dmv de buyer protection regeling.
Heb op de DHL site een inquiry ingediend. Hoop dat ze hier iets mee gaan doen. Anders hoop ik dat ik m'n geld via paypal terug kan krijgen dmv de buyer protection regeling.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
drawa schreef:Ik heb hetzelfde probleem als jorghemp. Vanuit Duitsland heb ik een pakketje besteld, op de track and trace site staat dat het pakketje bezorgd is. Ik heb alleen niks ontvangen.
Heb op de DHL site een inquiry ingediend. Hoop dat ze hier iets mee gaan doen. Anders hoop ik dat ik m'n geld via paypal terug kan krijgen dmv de buyer protection regeling.
@ Drawa,
geef ook bij de verzender aan dat niets ontvangen is, ook al zegt DHL van wel.
Uiteindelijk is hij de verantwoordelijke.
Bij TNT post kan je als ontvanger niet eens onderzoek laten doen - omdat je geen opdrachtgever bent..
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Momenteel lig ik in de clinch met DHL.
Vorige week via een webshop een aankoop gedaan voor mijn werk en heb netjes een track & trace gekregen via hen.
Gisteren had ik het pakketje verwacht op kantoor, maar na checken bleek deze op zaterdag geleverd te zijn. Toen was er slechts 1 collega van mij aanwezig en deze heeft het pakket niet aangenomen. Ook het tweede bedrijf, wat op hetzelfde adres gelocaliseerd is, heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Voor de rest was er niemand aanwezig.
Toch zegt DHL dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd en niet aan buren o.i.d. is afgegeven.
Toen ik de dame aan de telefoon vroeg of ze mij dan de naam kon geven van degene die het pakket in ontvangst genomen heeft, werd mij een 'nee' verkocht. Dit kan kennelijk alleen opgevraagd worden door de verzender omdat zij de opdrachtgever zijn. Ik moest hen dus maar benaderen en vragen om een onderzoek op te starten.
Nu wil het geval dat deze internet winkel niet telefonisch bereikbaar is en ik dus maar moet hopen dat ze, na het invullen van het contactformulier op hun website, contact met mij opnemen en bereid zijn om een dergelijk onderzoek te starten.
Ik vind dit te gek voor woorden, je mag wel het pakket volgen en je mag er voor tekenen, maar daarna opvragen wie er voor getekend heeft is dan niet mogelijk!
Momenteel sta ik met de rug tegen de muur en ik ben bang dat ik hier niet uit ga komen met DHL.
Vorige week via een webshop een aankoop gedaan voor mijn werk en heb netjes een track & trace gekregen via hen.
Gisteren had ik het pakketje verwacht op kantoor, maar na checken bleek deze op zaterdag geleverd te zijn. Toen was er slechts 1 collega van mij aanwezig en deze heeft het pakket niet aangenomen. Ook het tweede bedrijf, wat op hetzelfde adres gelocaliseerd is, heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Voor de rest was er niemand aanwezig.
Toch zegt DHL dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd en niet aan buren o.i.d. is afgegeven.
Toen ik de dame aan de telefoon vroeg of ze mij dan de naam kon geven van degene die het pakket in ontvangst genomen heeft, werd mij een 'nee' verkocht. Dit kan kennelijk alleen opgevraagd worden door de verzender omdat zij de opdrachtgever zijn. Ik moest hen dus maar benaderen en vragen om een onderzoek op te starten.
Nu wil het geval dat deze internet winkel niet telefonisch bereikbaar is en ik dus maar moet hopen dat ze, na het invullen van het contactformulier op hun website, contact met mij opnemen en bereid zijn om een dergelijk onderzoek te starten.
Ik vind dit te gek voor woorden, je mag wel het pakket volgen en je mag er voor tekenen, maar daarna opvragen wie er voor getekend heeft is dan niet mogelijk!
Momenteel sta ik met de rug tegen de muur en ik ben bang dat ik hier niet uit ga komen met DHL.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Klinkt lullig - maar klopt wel.Niesjuh schreef: Momenteel sta ik met de rug tegen de muur en ik ben bang dat ik hier niet uit ga komen met DHL.
Meld bij de webwinkel dat 'ze niet geleverd hebben' - en vraag of ze kunnen uitzoeken waar het is gebleven.
Het kan best zijn dat DHL een fout heeft gemaakt - of erger - maar dat moet de opdrachtgever inderdaad uit (laten) zoeken - omdat zij de opdrachtgever zijn.
Vervelend, maar helaas is het wel correct.
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
een internet winkel die niet telefonisch bereikbaar is?? klinkt lekker betrouwbaar.
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Mijn Pakket ook verzonden met DHL.DE ,ook niet aangekomen. De opdrachtgever heeft een nieuw pakket verstuurd.
Een klacht in dienen , moet zowel de klant als de opdrachtgever kunnen doen , ze worden alle twee in diskrediet gebracht.
Doordat de opdrachtgever snel een nieuw pakket heeft opgestuurd en de extra verzend kosten voor haar eigen rekening neemt, neem ik aan dat de opdracht gever ten goede trouw is.
Ik schrik er ook van dat een bedrijf als DHL Tros Radar heeft gehaald.
Pakket verzendingen en postbezorgingen en koeriersbedrijven zijn bedrijven met een grote verantwoordelijkheid en moeten blindelings zijn te vertrouwen .
Vriendelijke groet,
De Visser
Een klacht in dienen , moet zowel de klant als de opdrachtgever kunnen doen , ze worden alle twee in diskrediet gebracht.
Doordat de opdrachtgever snel een nieuw pakket heeft opgestuurd en de extra verzend kosten voor haar eigen rekening neemt, neem ik aan dat de opdracht gever ten goede trouw is.
Ik schrik er ook van dat een bedrijf als DHL Tros Radar heeft gehaald.
Pakket verzendingen en postbezorgingen en koeriersbedrijven zijn bedrijven met een grote verantwoordelijkheid en moeten blindelings zijn te vertrouwen .
Vriendelijke groet,
De Visser
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
devisser schreef:Mijn Pakket ook verzonden met DHL.DE ,ook niet aangekomen. De opdrachtgever heeft een nieuw pakket verstuurd.
Een klacht in dienen , moet zowel de klant als de opdrachtgever kunnen doen , ze worden alle twee in diskrediet gebracht.
Doordat de opdrachtgever snel een nieuw pakket heeft opgestuurd en de extra verzend kosten voor haar eigen rekening neemt, neem ik aan dat de opdracht gever ten goede trouw is.
Ik schrik er ook van dat een bedrijf als DHL Tros Radar heeft gehaald.
Pakket verzendingen en postbezorgingen en koeriersbedrijven zijn bedrijven met een grote verantwoordelijkheid en moeten blindelings zijn te vertrouwen .
Vriendelijke groet,
De Visser
Waarom niet met DHL.NL ?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Besteld bij een winkel in Duitsland?eleven schreef:devisser schreef:Mijn Pakket ook verzonden met DHL.DE
Waarom niet met DHL.NL ?
Re: DHL pakket niet bezorgd en geen reaktie op emails
Guardian72 schreef:Besteld bij een winkel in Duitsland?eleven schreef:devisser schreef:Mijn Pakket ook verzonden met DHL.DE
Waarom niet met DHL.NL ?
Dan ook bij DHL in Duitsland klagen, hier heeft het geen zin!
Trouwens moet de verzender een klacht indienen en niet de ontvanger.