LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drum minder tabak in pakje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door medeleeuw »

Zat er voorheen nog 50 gr shag in een pakje Drum ze hebben gewoon een prijs verhoging in gevoerd door er nu maar 47,5 gr shag in te doen :oops:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door MLF »

meent u dat serieus? wat is dat nu voor onzin!!!!!!!!

miena
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:53

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door miena »

Als het goed is ontvangt u nu een zegeltje bij aanschaf van een pakje shag.

10 zegels geven recht op een liter brandstof naar keuze.

angel1978
Berichten: 11085
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zou meteen stoppen met roken 8)

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door medeleeuw »

Ik zit niet te wachten op een zegeltje voor brandstof ik heb niet eens een auto.
Het gaat er om dat ze stiekum gewoon minder in een pakje doen in de hoop dat niemand daar erg in heeft zo kunnen ze steeds minder er in doen voor dezefde prijs

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door Jan1 »

Er is maar één manier om an deze verhoging en toekomstige te ontkomen,
koop gewoon GEEN tabaksproducten weer. Ik zou ze wel krijgen, die zakkenvullers van tabak fabrikanten.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door Pruim »

Is een maand of wat geleden al aangegeven dat de fabrikanten de inhoud zouden verminderen om de verkoopprijs hetzelfde te houden, maar toch de accijnsverhoging door te voeren.

En er is niemand die je verplicht om te roken.

En je kunt ook nog het aldi eigen merk kopen, daar zit nog steeds 50 gram in.

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door coño »

Ik heb het laatst gewogen met een preciesie weegschaal en er zat maar 44 gram in. Dat zijn wel 8 peukies minder in een pakkie.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Bij de volgede accijns verhoging laten we de prijs gelijk en doen er nog wat minder in. Dat blijven we volhouden tot we een leeg pakje kopen, is ook een manier om van het roken af te komen!
Idem dito met de benzineprijs, gelijk ook het file probleem opgelost!

Vr. Gr. Hans.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door ik77 »

Idem dito met de benzineprijs
Hoe zie je dat voor je... minder brandstof in een liter? :lol:

Maar Drum had het inderdaad wel even netjes kunnen vermelden. Is dit alleen met Drum het geval, of hebben alle shag-boeren dit zo gedaan ipv prijsverhoging?

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door Pruim »

Het AD, 6 maart 2008
donderdag 06 maart 2008
Minder shag in een pakje
AMSTERDAM - Het pakje shag van 50 gram is zo goed als geschiedenis.
Nederlandse rokers moeten het voortaan doen met 2,5 gram minder. Fabrikanten proberen zo de accijnsverhoging op de tabak op te vangen.

Pakjes van 47,5 gram liggen nu al of binnenkort in de winkel. Shagfabrikanten spelen hiermee in op de accijnsverhoging in juli .

De bedoeling is voorlopig om dezelfde prijzen te hanteren. Volgens Imperial Tobacco (Drum, Van Nelle) is uit onderzoek gebleken dat shagrokers liever ‘gewichtsverlies’ hebben dan een hogere prijs voor de rookwaar.

De kans bestaat dat shag op termijn toch duurder wordt, zegt Theodorus Niemeyer (Javaanse Jongens, Samson). Dat hangt volgens de fabrikant onder meer af van de uiteindelijke accijnsverhoging en de concurrentie.

In 2006 was een accijnsverhoging op tabak aanleiding voor fabrikanten om het aantal sigaretten in een pakje te verminderen. Pakjes van 20 gingen naar 19, van 25 naar 24.

Nederland telt zo’n 3,5 miljoen rokers, van wie 1,5 miljoen de sigaret zelf rolt. (ANP)
Wat had er nog meer gemeld moeten worden dan?
Had elke roker een persoonlijke brief moeten krijgen?

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door mylo1 »

Tja...en zo wordt het vlees al steeds meer aangegeven met 500gram inplaats van 1 kilo

Wat volgt???????????????

Dubbelzout
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:59

Re: Drum minder tabak in pakje

Ongelezen bericht door Dubbelzout »

Is dit alleen met Drum het geval, of hebben alle shag-boeren dit zo gedaan ipv prijsverhoging?


Ga er maar rustig van uit dat ze dat al bijna allemaal doen. Trouwens, ook met sigaretten is dit truucje al lang ingeburgerd.

Gesloten