Rekeningno: 1 verbruik van 2018 minus alle in rekening gebrachte termijnen 0.76 euro openstaand bedrag nog te betalen. Nou niks mis mee. Vreemd echter die tweede rekening ik krijg er normaal maar 1 dus ook maar geopend en bekeken
Nou ik denk hier gaat iets fout dus Nuon gebeld en natuurlijk eerst 12 min in de wacht. Dan word ik door een jonge dame te woord gestaan deze neemt mijn vraag in behandeling hoe het kan dat ik 2 eindejaars afrekeningen krijg en rekening nummer twee ongeveer zo hoog is als de totale kosten van mijn energie gebruik in twee jaar...? Natuurlijk kon ze daar niet direkt een antwoord op geven en zou na het uitgezocht te hebben mijn er over terugbellen.
Tot mijn grote verbazing was dit al vrij vlot binnen twee uur had ik dezelfde jonge dame aan de telefoon met als uitleg: Deze tweede rekening komt voort uit het gebruik vanaf 2010 tot het plaatsen van de slimme meter afgelopen zomer 2018. Na het vervangen van de oude meter door een slimme meter zou zijn gebleken dat de oude meter een defect vertoonde wat Nuon omschrijft als over de kop gelopen. Daardoor zou deze oude meter niet goed hebben gefunktioneerd en ik vanaf 2010 tot plaatsing van de nieuwe slimme meter meer gebruikt zou hebben als de meter aanvankelijk aangaf gedurende deze 8 jaar.
Jaarlijks heb ik de meterstanden door gegeven en op grond daarvan een eindejaarsafrekening gehad en betaald. Nu in 2018 na plaatsing van de nieuwe slimme meter komt Nuon met dit verhaal vreemd dat dit nooit eerder is geconstateerd door Nuon/Liander. Als mijn jaarlijkse gebruik de afgelopen 8 jaar hoger zou zijn geweest als mijn doorgegeven meterstanden en betaalde rekeningen zou je denken dat ze bij elke eindejaarsafrekening aan de bel hadden moeten trekken!!!
Nu in februari 2019 weten ze mijn te vertellen dat de door de afwijking in de geeikte meter vanaf 2010 deze niet de juiste standen aan gegeven zou hebben en word ik belast met een verschil van 3343,69 euro. Dit terwijl ik naar eer en geweten de meterstanden jaarlijks afgelezen heb van een geijkte meter van Nuon/Liander en ook altijd mijn maandelijkse voorschot en de eindejaarsafrekeningen betaald heb.
Iemand die mijn hier mee kan helpen???Ik ben zelf ten einde raad. M.v.g. François