LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enquete verdoving bij de tandarts

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, zojuist vond ik een enquete in mijn mailbox van Radar, ging dus over verdovingen bij de tandarts. Prima, wil ik best invullen.

1e vraag: bent u afgelopen twee jaar bij de tandarts of kaakchirurg geweest, antwoord ja, verder geen mogelijkheid om iets in te vullen.

2e vraag of ik een verdoving gehad heb, antwoord is nee, en daar stopt de enquete. Er wordt niet eens gevraagd of ik buiten de controle om wel een behandeling heb gehad, ja of nee.

Wederom een giga blunder van Tros Radar. Want, ik heb in die twee jaar een aantal kiezen moeten laten restaureren, omdat er een knobbeltje afgebroken was. Oude vulling er uit, nieuwe er in. Zonder verdoving, omdat ik dat niet nodig vind.

Het is mijn ervaring namelijk dat ik meer last van de verdoving heb, als van die twee minuten die de tandarts nodig heeft om de oude vulling er uit te wippen en de boel even schoon te maken. Volgende week moet de eerste kroon er op (noodkroon) maar ook dat gaat zonder verdoving.

Voor mezelf beter, namelijk geen gif in mijn lijf, en na het boren al meteen pijnvrij, en voor de premie van de zorgverzekering ook beter, immers, het scheelt toch weer een paar tientjes.

Maar goed, dit zal wel weer niet belangrijk zijn voor Radar.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Remster »

blijkbaar zijn ze benieuwd naar de ervaringen van mensen die wel een verdoving hebben gehad, en niet naar de ervaringen van mensen die geen verdoving hebben gehad.
Big deal.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb dus zeker wel ervaring met verdovingen, dusdanig dat ik ze niet meer wil. Lijkt mij toch een interessante optie, of niet dan.

Big deal.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Remster »

Blijkbaar langer dan twee jaar geleden, dus niet meer actueel en blijkbaar niet interessant om te weten. Kan toch?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oh oh is toch zo vrij eenvoudig, bent u de afgelopen 2 jaar bij een tandarts of kaakchirurg geweest, daar kan je op antwoorden met JA of NEE.

Heeft u een verdovingen gehad bij tandarts of kaakchirurg, kan men ook met JA en NEE beantwoorden.

Zit er nog iets tussen in dat Witte Angora ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef: 2e vraag of ik een verdoving gehad heb, antwoord is nee, en daar stopt de enquete.

Het is mijn ervaring namelijk dat ik meer last van de verdoving heb, als van die twee minuten die de tandarts nodig heeft om de oude vulling er uit te wippen en de boel even schoon te maken.
Beste witte angora,

Betrap ik u nu op een tegenstelling ?

Je kunt alleen maar meer last hebben van de verdoving wanneer je ooit een verdoving hebt gehad.

Dan had je op de 2e vraag natuurlijk JA moeten antwoorden...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

riddert
Berichten: 2135
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door riddert »

Ik heb zojuist de enquete ingevuld, en de vragen konden met een ja of een nee beantwoord worden. Lijkt me eenvoudig.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar dat was al langer dan 2 jaar geleden. Dus mocht ik verder niet meer meedoen.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn punt is heel simpel: men vraagt naar ervaringen met verdovingen. Welnu, ik heb zolang last van een verdoving, dat ik er voor kies om me niet te laten verdoven.

Maar dat kan ik dus niet kwijt in die enquete.

Alleen Ja en Nee is even iets te simpel, inderdaad.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Mijn punt is heel simpel: men vraagt naar ervaringen met verdovingen. Welnu, ik heb zolang last van een verdoving, dat ik er voor kies om me niet te laten verdoven.

Maar dat kan ik dus niet kwijt in die enquete.

Alleen Ja en Nee is even iets te simpel, inderdaad.
TE simpel nog wel, wat hadden ze JOU dan moeten vragen ?
Mail redactie en vraag of ze jou een aparte lijst willen toesturen, redactie wil iets weten wat de laatste 2 jaar is voorgevallen en verder niet.

Kon je kwijt in de enquete hoor.
Ben je laatste 2 jaar bij tandarts of kaakchirurg geweest ? JA of NEE
Hebt u toen een verdoving gehad bij tandarts of kaakchirurg ? JA of NEE
(kies je toch zelf voor of je verdoving wilt of niet)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door tennis »

Remster schreef:Blijkbaar langer dan twee jaar geleden, dus niet meer actueel en blijkbaar niet interessant om te weten. Kan toch?
Dan vraag ik, wat is er tussen nu, en langer dan twee jaar met een verdoving veranderd?

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Er had gewoon een vraag tussen moeten staan: waarom wilt u geen verdoving. Maar ik kwam niet verder dan vraag 2. Toen was het al over.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:Er had gewoon een vraag tussen moeten staan: waarom wilt u geen verdoving. Maar ik kwam niet verder dan vraag 2. Toen was het al over.
Voor mij, hoefde deze vraag niet, maar gewoon: Heeft U een verdoving bij de tandarts gehad?
Hoelang geleden, is toch niet relevant!

riddert
Berichten: 2135
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door riddert »

ze willen ervaringen van de afgelopen twee jaar weten. Ik verwacht dat er iets veranderd is in de regelgeving met betrekking tot het voorlichten bij verdoven. de artsen zullen wel verplicht zijn om je voor te lichten over het te gebruiken medicijn/verdoving.

In de praktijk zal blijken dat je daar geen voorlichting over krijgt, ik niet althans, en men zal dit aan de kaak willen stellen in het programma.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door trebelski »

riddert schreef:ze willen ervaringen van de afgelopen twee jaar weten. Ik verwacht dat er iets veranderd is in de regelgeving met betrekking tot het voorlichten bij verdoven. de artsen zullen wel verplicht zijn om je voor te lichten over het te gebruiken medicijn/verdoving.

In de praktijk zal blijken dat je daar geen voorlichting over krijgt, ik niet althans, en men zal dit aan de kaak willen stellen in het programma.
Klopt, 1 van de laatste vragen die ik ( mocht :mrgreen: ) beantwoorden voor ik werd bedankt voor de medewerking was of ik voor de verdoving de bijsluiter van het middel had mogen lezen. Net of ik op dat moment daar echt trek in heb, verrekte van de pijn en ik had vooraf gemeld dat ik bepaalde medicijnen slikte voor mijn hart en dat was kennelijk geen probleem.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Voorlichting krijg je zeker niet, de meeste tandartsen die ik de laatste jaren heb gehad (ben nu eenmaal een paar keer verhuisd) gaven aan per definitie een verdoving te willen geven omdat dat nu eenmaal voor hen makkelijker werken is. Niks geen voorlichting, bijsluiter of wat dan ook.

Het wordt je gewoon opgedrongen. Gelukkig heb ik het woord NEE ook nog in mijn vocabulaire. :mrgreen:

joehoer

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door joehoer »

Een tandarts mag geen kies trekken zonder verdoving.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door trebelski »

witte angora schreef:Voorlichting krijg je zeker niet, de meeste tandartsen die ik de laatste jaren heb gehad (ben nu eenmaal een paar keer verhuisd) gaven aan per definitie een verdoving te willen geven omdat dat nu eenmaal voor hen makkelijker werken is. Niks geen voorlichting, bijsluiter of wat dan ook.

Het wordt je gewoon opgedrongen. Gelukkig heb ik het woord NEE ook nog in mijn vocabulaire. :mrgreen:
Het woord NEE kan ik uiteraard ook maar angsthaas ( op dat gebied ) die ik ben wil ik de verdoving wel. Toch is het niet zo gek om wat meer te weten wat voor zooi het eigenlijk is waarmee men je inspuit. Helaas wint steeds mijn angst voor de tandarts het van mijn rationeel denken op het moment suprême.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij is in het verleden het meeste voorwerk al gedaan, zeg maar, ook zonder verdoving, want dat bestond toen nog niet. Het komt er dus op neer dat zo ongeveer alle kiezen uitgeboord zijn, en opgevuld met die grijze amalgaam.

Wat een tandarts nu alleen nog hoeft te doen is dat amalgaam er uit halen, even schoonmaken, en weer vullen. Dat boren is nog geen twee minuten werk, voel je eigenlijk niet eens zo heel veel van, en het kost meer tijd om die spuit er in te zetten en te legen, en daar heb ik toch ook last van.

En ja, als er ooit getrokken moet worden, dan moet die spuit er maar wel even in.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: enquete verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door snepke »

Bij ons krijg je alleen een verdoving als er een kies getrokken wordt.
Bij boren krijg je geen verdoving.Dan krijg je een paar klemmen in je mond,je kan dan de tandarts niet in zijn fikken bijten.

Gesloten