LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bot321

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Okt 2007 14:58 door C200K

@Bot,

klopt volledig wat je zegt, alleen die ontvanger betaald aan de verzender (opdrachtgever van het verturen). Dus op geen enkele wijze aan GLS, dus is deze geen partij voor GLS. Die vlieger gaat dus niet op.

Nou als ik iets bestel dan eis ik dat het door TNT verstuurd
wordt met ontvangstbevestiging.Is wel duurder maar als ik
zo hier en daar lees wel zekerder.Moet ook staan op de
orderbevestiging.Zo niet dan gaat de koop niet door,
heb er tot op heden nog geen last mee gehad.

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Kijk,

dat is dus de juiste insteek Bot, jij wilt betalen voor zekerheid en kwaliteit. Dat is dus exact wat ik eerder aangaf. Voor een hoger bedrag krijgt met meer garantie en meer service, maar ja, dat kost meer dan 6 euro. Dus dan is het makkelijker om minder te betalen en gewoon op de vervoerder in te hakken.

Voorts worden de fouten die onze chauffeurs maken keurig afgehandeld. En er gaat wel eens wat fout bij meer dan 600 distributiezendingen per dag. Bij verwijtbaar handelen van de chauffeur zal dan ook altijd een schadevergoeding aan de opdrachtgever worden betaald. Overigens is die gelimiteerd volgens AVC bij de standaard dienst.

knorde

Ongelezen bericht door knorde »

Ook hier een "slachtoffer" van GLS.

Ik heb een bestelling gedaan bij een online dierenwinkel voor een krabpaal. Deze zou woensdag 24 oktober verstuurd zijn.

Ik donderdag de hele dag thuis geweest (ik had die week vakantie) geen GLS aan de deur. Ook vrijdag geen GLS aan de deur. Helaas heb ik een griepje opgelopen dus ben ik de week erop ook gewoon thuis gebleven. Maandag geen GLS. Ik de online dierenwinkel gebelt. Daar werd mij verteld dat ze maandag aan de deur zijn geweest maar dat ik niet thuis was. Euh huh??? Ik lag ziek de hele dag op de bank voor het raam? Hoe is dit mogelijk? Ook tevens geen kaartje in de bus. Maar met vol goede moet ik dinsdag afwachten. Je raad het al, ook geen GLS. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar ervaringen met GLS en vond ik dit topic (ik schrok me rot). Woensdag nog geen pakket en ik GLS gebelt. Daar werd vertelt dat er iets met mijn adres gegevens niet goed was. Raar want ze zouden maandag, dinsdag, en woensdag aan de deur zijn geweest volgens de online dierenwinkel met tijdstippen erbij genoemt. GLS Ontkent dit overigens dat dat is gezegt tegen die online dierenwinkel, het zou een probleem zijn dat alleen mijn postcode op het pakket staat zonder huisnummer. Woensdag maar besloten zelf het pakket op te halen (80 KM rijden heen en terug). Kom ik daar bij een depot en zegt die man van de loods dat alle gegevens er keurig netjes op staan. Echter was het een hele grote doos en er is ons 2x verteld door die persoon dat een chauffeur dan geen zin heeft om die op te pakken. Ik schoot uit mijn slof zoals je kunt begrijpen. En dit bevestigt alleen maar de in dit topic genoemde problemen met GLS. Vandaag heb ik de klantenservice gebelt en die zegt dat ze nooit aan de deur zijn geweest maar dat het pakket wel 3 dagen is blijven staan terwijl hij op dag 1 al meegenomen had moeten worden. Hij gaat de chauffeur hierop aanspreken en hij zou me terug mailen zodra dat gebeurt is. Een vergoeding viel niet over te praten (had niet anders verwacht) maar het is meer een prenciepe kwestie. Het gaat mij erom dat die chauffeur wordt aangepakt! Wordt vervolgt...

Echter raad ik iedereen aan GEEN gebruik te maken van GLS want als daar dit soort chauffeurs rond rijden (die zo klein mogelijk pakketten wil hebben om meer te verdienen omdat ze per pakket betaald krijgen en dit wordt door een medewerker in de loods van GLS zelf nog min of meer toegegeven) dan is dit gewoon een criminele organisatie!

Gr. Kees.

C200K

Gaat het weer een beetje Kees?!?!

De meeste domme en zielige reactie van 2007 op dit forum komt in iedere geval op jouw naam. De GLS een criminele organisatie noemen. Hoe kom je erop?!

Overigens is het heel overduidelijk dat GLS in deze ernstige steken heeft laten vallen. Het puur op de chauffeur afschuiven is onzin (dit deed GLS dus), mijn ervaring is dat men in dat geval met enige regelmaat gewoon een koerier laat rijden op kosten van de werkgever van die chauffeur. Maar ja, U bent "maar" een particulier, dus niet belangrijk.

Al met al vind ik de opmerkingen van de loodsmedewerker niet kunnen, als U de naam heeft, stuur eens een briefje naar het hoofdkantoor, met een klacht en de naam van de loodsmedewerker die deze discutabele uitspraken deed. Misschien doet men er nog iets mee.

Verder zijn er weinig mogelijkheden om de chauffeur hierop hard aan te pakken. Er is geen enkele mogelijkheid voor de werkgever om dit soort zaken aan te pakken op arbeidsrecht gebied. Non-actief en ontslag zijn niet aan de orde, het enige dat gedaan kan worden is een preek.

Overigens zijn dit soort problemen helaas gemeengoed bij alle distributeurs. Afgelopen week is TNT nog door het slijk gehaald op tv.

knorde

Aan C200K:

Ik snap niet dat ik hierop ga reageren maar ik doe het toch maar...

"Gaat het weer een beetje Kees?!?!"
Ja, een contactpersoon bij GLS heeft mij heel serieus genomen en is de zaak aan het uitzoeken. Hij heeft mij de scans per email gestuurd als bewijs dat het pakket dus allang meegenomen had moeten worden. Dus dat bevestigt nogmaals maar weer hoe GLS handeld.

"De meeste domme en zielige reactie van 2007 op dit forum komt in iedere geval op jouw naam. De GLS een criminele organisatie noemen. Hoe kom je erop?!"
Bedankt dat dit na mijn eerste post al op mijn naam komt. Voelt als een hele eer. Echter kan ik GLS wel degelijk zo noemen. Als ik wordt voorgelogen is dat in mijn ogen "criminaliteit". Vooral gezien dat mijn verhaal door veel mensen op dit forum al bevestigt was. Werk jij voor GLS trouwens?

"Overigens is het heel overduidelijk dat GLS in deze ernstige steken heeft laten vallen. Het puur op de chauffeur afschuiven is onzin (dit deed GLS dus), mijn ervaring is dat men in dat geval met enige regelmaat gewoon een koerier laat rijden op kosten van de werkgever van die chauffeur. Maar ja, U bent "maar" een particulier, dus niet belangrijk."
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt maar GLS heeft verkeerde mensen in dienst die er voor zorgen dat GLS op dit forum een heel topic heeft en veel slachtoffers maakt. Op het eerste gezicht kan GLS daar niks aan doen maar gezien er veel klachten over zijn lijkt mij dat er nu toch echt wel een lampje moet gaan branden."

"Al met al vind ik de opmerkingen van de loodsmedewerker niet kunnen, als U de naam heeft, stuur eens een briefje naar het hoofdkantoor, met een klacht en de naam van de loodsmedewerker die deze discutabele uitspraken deed. Misschien doet men er nog iets mee."
Dit ligt al bij mijn contactpersoon. Deze gaat die ook bij die loodsmedewerker uitzoeken en de uitkomst laat ik uiteraard hier nog weten.

"Verder zijn er weinig mogelijkheden om de chauffeur hierop hard aan te pakken. Er is geen enkele mogelijkheid voor de werkgever om dit soort zaken aan te pakken op arbeidsrecht gebied. Non-actief en ontslag zijn niet aan de orde, het enige dat gedaan kan worden is een preek."
Dit ben ik totaal niet met je eens. De scans zijn de harde bewijzen in deze zaak. Ik ben ook totaal niet op ontslag uit voor de desbetreffende medewerker, maar dat hij zijn werk niet goed doet is ook door mijn contactpersoon bevestigt. Hier hoor ik dus nog meer van. Gaat mij er ook meer om dat deze persoon hier flink op aangesproken gaat worden en weet dat dit niet door de beugel kan.

"Overigens zijn dit soort problemen helaas gemeengoed bij alle distributeurs. Afgelopen week is TNT nog door het slijk gehaald op tv."
Ik heb in alle jaren nog nooit maar dan ook nooit problemen gehad met andere distributeurs. Terwijl ik toch wel geregeld de pakkettenservice gebruik. Dit was de eerste keer dat ik GLS gebruikte. Lijkt me zo klaar als een klontje.

Tevens wil ik nogmaals benadrukken dat ik je reactie ontzettend in de grond trappend vind, je zou haast denken dat je een manager bent bij GLS ofzo, klopt dit?
Ik zou zeggen bestel eens een paar grote pakketten op verschillende plaatsen binnen Nederland en geef dan nog eens een reactie...

P.S. Ik heb nog even de reacties terug zitten lezen in dit topic maar ik ben niet de enige die vind dat jou taal nogal ongepast overkomt. Misschien moet je jezelf toch eens af gaan vragen of jij wel goed handeld in dit topic? Je toon bevalt me niks en andere mensen ook niet zo te zien...

C200K

Lezen is niet altijd makkelijk.

Ten eerste geef ik vooral aan in mijn bericht dat er door GLS uitspraken zijn gedaan die nooit zouden moeten kunnen. Oftewel; punyje voor U.

Verder is het niet te zeggen wat GLS tegen de opdrachtgever heeft gezegd. Waarom niet; wij waren er beide niet bij.

Ten tweede ken ik vrijwel alle distributeurs in Nl en doe ik daar ook zaken mee. Allen laten zij steken vallen. Zoek maar op dit forum of dat va Kassa naar de andere namen. Tnt levert veel treffers.

Ten derde blijf ik bij mijn mening dat je wel erg dom moet denken om dit als criminele organisatie te bestempelen.

Ten vierde geeft U nu zelf ook aan dat alleen een preek kan, dus dat stelt niets voor. Zou leuk zijn dat iedereen die een (kleine) fout maakt op zijn werk de laan uit vliegt.

Staat U mijn reactie niet aan? Ga wieberen.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Menig bedrijf met veel medewerkers hebben klachten dus hoe groter des te meer klachten.
Ik denk zelfs dat als je percentsgewijs gaat zien dat er zelfs meer klachten bij kleine bedrijven voor komt dan bij grote. Alleen valt het bij de grote bedrijven iets meer op.
Ik ben niet van mening dat GLS slecht is het is de medewerker.
En onder elke appelboom leggen nu eenmaal rotte appels.

knorde

Bij elk bedrijf zijn zeker rotte appels. Dit is op mijn eigen werk ook zo. Ik heb nooit gezegt dat deze persoon ontslag moet krijgen bij GLS. Echter moet deze persoon wel aangepakt worden. Hier gaat het mij om!

Mocht dit door mijn contactpersoon goed worden opgelost dat vind ik dat netjes. Ik heb ook tegen die persoon gezegt dat als hij met een mooie oplossing komt ik dat hier zal melden op het forum. Mocht GLS dit aan zijn laars lappen (kan de contactpersoon niets aan doen) dan blijf ik bij mijn uitspraak over GLS.

Gr. Kees.

BMS.Purmerend

Oké Kees, dat is jou mening, maar moet dan het gehelenbedrijf de klos zijn van jou een mans actie.
Denk je ook dat het helpt?
Kun je niet beter bij de naam noemen wie die werknemer is?
Hoe dan ook je hebt in jou gedachten dan ook gelijk.

Groeten Jan

knorde

Ik ga de naam hier niet noemen en ik ben het met je eens dat het niet eerlijk is het hele bedrijf te noemen. Daarom kom ik daar op terug mits het bedrijf GLS dit netjes oplost. Dit heb ik ook gemeld. Dit wordt dus nog hier gemeld hoe dit afloopt.

BMS.Purmerend

:roll: :wink:

AFS Purmerend

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Ik heb een internethandel in motoraccessoires, waarbij ik dagelijks pakketten ontvang en verstuur. Vrijwel alle pakketdiensten komen bij ons langs met zndingen, en GLS is zeker niet de slechtste. Zeker in de vakantieperiode is de betrouwbaarheid ver te zoeken.
Van verschillende chauffeurs en anderen hoor ik dat er in die periode gemiddeld 4 keer zo veel klachten en vermissingen zijn.....

DHL heeft het zelfs meerdere malen gepresteerd om complete palletzendingen met motorbanden kwijt te raken, en zelfs enkele malen palletzendingen bij mij thuis voor de deur neer te zetten als er niemand thuis was. We praten dan al snel over zendingen van duizenden Euro's die onbewaakt aan de openbare weg staan waar iedereen bij kan....

Echter, de meeste zendingen gaan goed (bij alle transporteurs), en fouten maken we allemaal. Als je een 100% perfecte service van een bedrijf verwacht kom je vrijwel altijd bedrogen uit. Dit bestaat namelijk niet..... Iedereen maakt vroeg of laat wel eens een fout.

Wij Nederlanders zijn nu eenmaal gek op klagen. Gaat het 99 van de 100 keer goed, dan vergeten we dat snel. Gaat het een keer fout dan is het huis (en Internet) te klein..... Ook internationaal staan wij bekend als zeurpieten :lol:

BMS.Purmerend

Ik heb een internethandel in motoraccessoires, waarbij ik dagelijks pakketten ontvang en verstuur. Vrijwel alle pakketdiensten komen bij ons langs met zndingen, en GLS is zeker niet de slechtste. Zeker in de vakantieperiode is de betrouwbaarheid ver te zoeken.
Wat is het nu collega, Is GLS nu goed of slecht

AFS Purmerend

Ongelezen bericht door AFS Purmerend »

Zoals ik al schreef zijn ze zeker niet de slechtste.... (maar ook niet de beste). En voor alle bezorgdiensten geldt (en dat heb ik inderdaad niet duidelijk geschreven) dat ze gedurende de vakantieperiodes veel onbetrouwbaarder bezorgen (te laat, vermissingen etc.....).

BMS.Purmerend

GLS komt bijna dagelijks en ik zie over het algemeen de zelfde man, ik heb echt nooit iets geks gehad, misschien komt het omdat ik altijd met de kerst een flesje wijn geef. Is geen chantage hoor maar de chauffeur rijd nog wel even om of wat later langs als ik om welke reden dan ook de deur dicht heb.
Dus echt ik heb geen problemen. Ook met de DPD niet ook niet met NNT, en nog een paar.
Indien de beuren ook niet thuis (Baanste-Oost industriegebied) leggen hun het bij mij neer, wel verlang ik dat bij de niet aanwezige een briefje in de bus gaat dat het pakketje bij mij legt.

paulus10

Ongelezen bericht door paulus10 »

Dat reacties op zendingen die misgaan bij GLS nogal heftig zijn ligt volgens mij ook aan het feit dat bij 2 mislukte aanbiedingen het pakje bij het depot opgehaald moet worden. In mijn geval is dat maar liefst 114 km heen en weerom (Stein). Ik woon overigens in Brabant (6021)! Zonder track en trace is de kans dat de eerste aanbieding de mist ingaat vrij groot.

Bij andere pakketdiensten heb ik vaak wel een T&T nummer en kan ik van tevoren inschatten wanneer het pakje aan gaat komen en alvast iets regelen. Lijkt me wel een verbetering mogelijk. Ook het leveren aan Pakjegemak depots zou het leven voor de chauffeurs en ontvangers gemakkelijker maken.

Ik heb overigens weer een pakket in bestelling dat via GLS geleverd wordt. De eerste aanbieding is mislukt, de tweede gaat volgende week gebeuren. Ben benieuwd!

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

http://www.parcelpod.appliedstorageproducts.co.uk/

Is alleen niet zo handig voor grote formaten.

marietje1

Ongelezen bericht door marietje1 »

Oke van mij dan ook nog een reactie,
Donderdag 14 februari heeft GLS bij mij geprobeerd een pakketje uit Duitsland af te leveren.
Helaas was ik niet thuis en lag er dus een briefje in mijn brievenbus waar dus dat telefoonnummer en internetsite op vemeld staan.
Heb voor vrijdag 15 februari een nieuwe bezorg afspraak gemaakt maar na een hele dag wachten geen pakketje ( er is de hele dag iemand thuis geweest). Om 18.00 uur gebeld met het 0900 nummer en daar konden ze niet zien wat de status van mijn pakket was.
Kreeg een telefoonnummer van het depot en dat heb ik dan maandag gebeld, kreeg een dame aan de telefoon die niet echt heel erg keurig was ( ben zelf medewerkster op een klantenservice dus weet hoe het hoort aan de telefoon) Zij kon mij vertellen dat het vrijdag door drukte niet bezorgt kon worden en dat het vandaag (maandag) in de route zat, helaas werk ik ook op maandag dus was weer niet thuis, heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor het bezorgen, en kon dan s' morgens een belletje wagen om te vragen hoe laat het pakket bij mij zou worden aangelverd, tijdstip zou tussen 14.00 en 17.00 uur liggen.
Ik mocht om 16.00 uur bellen asl het dan nog niet bezorgd was om een preciezer tijdstip gezegd kon worden.

Er werd verteld nadat er contact was geweest met de chauffeur ( wat bij elk telefoontje dat jij pleegd wordt gedaan volgens telefoniste) hij binnen enkele ogenblikken bij mij zou zijn, helaas anderhalf uur later kwam de chauffeur.
Heb aangegeven dat ik het een kwalijke zaak vond dat ik vrijdag een afspraak had en toen niks gekregen heb, kreeg ik doodleuk van de chauffeur te horen dat het pakketje pas maandag in zijn route was gezet dus wie moet je nog geloven.

Nee, voor mij volgende keer geen internet koop meer ik ga wel naar de winkel.

Marietje

brui2957

Ongelezen bericht door brui2957 »

GLS geeft pakket maar aan iedereen af

Wij zaten als bedrijf te wachten op een bestelling vanuit Duitsland.Op hun site stond vermeld dat hij zou worden uitgeleverd.Nou dit is gebeurt,alleen op een ander adres 7 km bij ons vandaan.

Ik heb Gls gebeld en mag toch wel zeggen dat daar zeer onvriendelijke personen aan de telefoon komen.
Ben ondertussen naar het adres gegaan waar het pakje zou moeten zijn,maar dat was net opgehaald door Gls courier.Vervolgens heb ik weer Gls gebeld en verzocht het pakketje dus meteen af televeren 7 km verderop.Wat denk je,dat kan niet en ik moet door het weekend dus 3 dagen langer wachten.Gewoon zot voor woorden.

Blijft vreemd dat het pakket door een ander kan worden aangenomen 7 kilometer verderop ,en we praten hier niet over een dossje met een lage waarde

Schade voor ons bedrijf vele euro,s omdat een fotoshoot waarvoor modellen besteld waren niet door kan gaan

jaro

Ongelezen bericht door jaro »

Valt mee dat c200k nog steeds niet gereageerd heeft met zijn onzinnige opmerkingen. Is zeker ontslagen bij het zogenaamde transportbedrijf waar hij werkte :roll:

Gesloten