LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grootste oplichting

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nanika

Grootste oplichting

Ongelezen bericht door nanika »

Veel instantie die je moet beelen kosten geld. Laten je soms rustig een half uur in de wacht staan.
Overheid doe er wat aan.
Grootste oplichting.

NAK

Re: Grootste oplichting

Ongelezen bericht door NAK »

Je kunt dit ondervangen door dat soort bedrijven een e-mail te sturen.
Als ze dan willen antwoorden doen ze dat zelf ook per e-mail, óf ze bellen jou.
Dan kost het je niets.

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Nou... e-mailen is ook niet echt een optie: e-mailen kost nix en dus worden bedrijven overstelpt met e-mails, zodat daar een verwerkingsachterstand ontstaat van enkele weken, zo niet MAANDEN. Brieven sturen kost geld (nl. 1 postzegel :wink: ) maar ook daar is de verwerkingstijd al gauw 2 à 3 weken.

Bellen is het duurst, maar dan heb je wel de zekerheid dat er meteen wat aan gedaan kan worden (mits de medewerker aan de andere kant van de lijn dat ook echt gaat doen natuurlijk). Vaak is het stervensdruk op de callcentra en/of klantenservice, maar als je 's ochtends tussen 8.00 en 9.00 uur belt kom je er makkelijk doorheen. Piekuren zijn over het algemeen tussen 10.00 en 12.00 uur en 14.00 en 17.00 uur. De meeste mensen bellen nl. lekker op kosten van de baas vanaf het werk, dus die kunnen gerust een half uur in de wacht staan.

De kosten worden berekend omdat:
a. ook een klantenservice nou eenmaal geld kost.
b. het werpt een drempel op tegen mensen die met hele andere bedoelingen bellen (vervelende kinderen, psychopaten, neuroten, etc).

Let wel: sommige klantenservices berekenen een redelijke prijs (€ 0,10 p/m) maar er zijn bedrijven bij die je werkelijk laten bloeden voor een beetje service, tot wel € 0,45(!) p/m. Dat slaat ook nergens op.

Voor degenen die het nog niet doorhadden: ik werk bij een klantenservice (goddank bij een 2e lijnsservice waar ik nog eens echt wat voor een klant kan doen, dus geen belfabriek) en ik spreek uit ervaring.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Veel bedrijven hebben ook een antwoordnummer. Dat betekent dus GRATIS post versturen.
Een eventueel antwoordnummer kun je vinden op www.antwoordnummer.nl
Zo moet er ook een site bestaan waar je 0800-nummers kunt vinden van bedrijven, maar die ben ik even kwijt. Misschien iemand anders het internetadres?

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Hmmm, 0800-nummers kunnen ook natuurlijk, maar ik ben bang dat ze via dat nummer je weer vrolijk doorverwijzen (niet doorverbinden natuurlijk) naar het 0900-nummer. Simpelweg ook omdat de telefonistes m/v van het 0800-nummer niet veel kunnen beginnen.

Dat van dat antwoordnummer is wel een goed idee, ik wist niet dat die site bestond. Erg handig! :D

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

van die 0800-nummers klopt, maar ze staan gewoon in het telefoonboek, in een apart gedeelte. Tenminste bij mij.

Gesloten